سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لودسل چیست؟ و لودسل چگونه کار می کنند؟

نظر


لودسل ها برای اندازه گیری وزن استفاده می شوند، آنها بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما هستند. در ماشین یا در سوپرمارکت - ما همه جا با لودسل ها روبرو می شویم. البته این لودسل ها معمولا به راحتی قابل تشخیص نیستند زیرا در قسمت های داخلی دستگاه ها استفاده می شوند.

چگونه نیروسنج کار می کند

قطعات صنعتی لودسل معمولاً از یک فلز چکش خوار تشکیل شده است که کرنش سنج روی آن نصب شده است، این فلز چکش خوار معمولاً فولاد یا آلومینیوم است. این بدان معنی است که بسیار قوی است اما حداقل الاستیک است. فولاد به دلیل خاصیت کشسانی که دارد، تحت بار بسیار آهسته تغییر شکل می دهد، اما سپس به حالت اولیه خود باز می گردد. این تغییرات کوچک را می توان با فشار سنج تشخیص داد. سپس در نهایت تغییر شکل کرنش سنج با استفاده از آنالیز الکترونیکی تعیین شده و مقدار وزن تعیین می شود.

برای درک مطلب بالا ما جزئیات دقیق کرنش سنج ها را توضیح خواهیم داد. که یک هادی الکتریکی است که به صورت سیم پیچی محکم به فیلم متصل شده است. هنگام کشش فیلم طول فیلم و هادی افزایش می یابد و بالعکس. این فرآیند باعث تغییر مقاومت در هادی الکتریکی می شود. به طوری که با کشیده شدن ولتاژ گیج مقدار مقاومت افزایش می یابد و با انقباض آن کاهش می یابد.

سنج الاستیک به طور محکم به عنصر الاستیک متصل می شود. پس هر دو معلولیت یکسانی دارند. این کرنش سنج ها به گونه ای تنظیم شده اند که یک پل واتسون را تشکیل دهند. در واقع 4 کرنش سنج به حلقه متصل می شوند که نتیجه آن اندازه گیری دقیق نیروی اعمالی است.

شما می توانید وزن یک جسم را با قرار دادن آن بر روی لودسل یا آویزان کردن آن اندازه گیری کنید. بار مورد نظر روی کرنش سنج با مرکز زمین تراز می شود. یعنی همیشه در جهت گرانش زمین است، بنابراین فقط جزء نیرو در جهت زمین عمل می کند. دقیق اندازه گیری شد. این در مورد سنسورهای نیرو، که مشابه سنسورهای بار طراحی شده اند، صدق نمی کند. آنها معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که بارها را در همه جهات تحمل کنند. جهت گرانش بر نصب آن تأثیری ندارد.

انواع سلول های اندازه گیری

انواع مختلفی از لودسل برای کاربردهای مختلف وجود دارد. موارد پرکاربرد عبارتند از:

لودسل های تک نقطه ای

سلول توزین در زیر سکو یا صفحه وزن دار قرار دارد.

لودسل خمشی

چندین لودسل در زیر سازه قرار گرفته و وزنه از بالا بارگذاری می شود.

سلول های بار فشاری

بسیاری از سلول های باز با ظرفیت بالا در زیر سازه فولادی قرار می گیرند و وزن از بالا قرار می گیرد.

لودسل های کششی یا S شکل

یک وزنه به یک یا چند لودسل متصل می شود.

متر نیروی کششی

بسیاری از لودسل ها نیز دارای ویژگی های منحصر به فردی مانند طراحی های خاص یا خواص مواد مختلف هستند که ممکن است برای عملکرد آنها مهم باشد. به عنوان مثال، اگر شما نیاز دارید که سیستم ها را هر روز به طور کامل تمیز کنید. برخی از این لودسل ها می توانند این شرایط را بدون هیچ مشکلی تحمل کنند، در حالی که برخی دیگر این کار را انجام می دهند.

تاثیر محیط بر لودسل

یکی از ویژگی های خاص لودسل این است که محیطی که در آن از لودسل استفاده می شود از بسیاری جهات نقش مهمی ایفا می کند. سایت 1688


دمای محیط

هر ماده ای با دما تغییر می کند و در برابر گرما منبسط می شود. و در برابر سرما جمع می شود. البته همین اتفاق در مورد لودسل ها و کرنش سنج ها نیز رخ می دهد. دما مقاومت الکتریکی یک هادی را تغییر می دهد. با این حال، لودسل ها باید بدون توجه به دمای محیط، وزن صحیح را در هر نقطه از جهان اندازه گیری کنند.

لودسل ها باید بتوانند عوامل زیادی را تحمل کنند، وزن کامیون را در نظر بگیرید، این ترازوها تحت تاثیر عناصری مانند باران، خاک و گرما هستند. آنها باید با محیط بیرونی برخورد کنند.

ما در مقیاس جهانی صحبت می کنیم، بنابراین اندازه یک جاده در سیبری، برای مثال، تحت تأثیر عوامل متفاوتی نسبت به Ludsley در آفریقای جنوبی است. اما هر دو وجه اشتراک دارند. هر دو باید برای آب و هوای نامطلوب و مقاوم در برابر آب و هوا طراحی شوند.

اعمال نیرو در جهات مختلف (نیروهای جانبی)

بسته به شرایط فنی که در آن لودسل نصب می شود (به عنوان مثال، در سیستم مخزن تورینو یا در یک لودسل زیر یک تسمه نقاله)، ممکن است بارهای جانبی دیگری به لودسل وارد شود. نیروهای جانبی نیروهایی هستند که در جهت اصلی به لودسل اعمال نمی شوند، بلکه از سمت یا پایین یا جهات دیگر اعمال می شوند. لودسل برای این منظور طراحی نشده است و در این حالت ممکن است نتایج اندازه گیری نادرست یا گمراه کننده باشد. بنابراین باید توجه داشت که در هنگام نصب باید مراقب بود که نیروی اضافی وارد نشود و یا در صورت وجود کاهش یابد. نصب به کاهش این نیروهای اضافی برای دستیابی به نتایج اندازه گیری دقیق کمک می کند.

بارگذاری برنامه های سلولی

البته پارامترهای زیادی روی ترازو قرار می گیرند. اما کاربردهای زیادی دارند. به کارخانه‌هایی با بطری‌ها یا سیستم‌های توزین، با سلول‌های بارگیری در زیر هر کدام، یا سیستم‌های بسته‌بندی که آب نبات یا سیب‌زمینی را دسته‌بندی می‌کنند تا وزن همه آنها در پایان فرآیند یکسان باشد، فکر کنید. تعجب آور است که چگونه بسیاری از محصولات نیاز به آزمایش دارند. و اینکه روش منحصر به فردی برای اندازه گیری پارامترها وجود دارد. مانند تست پایداری خودروها، بهبود عملکرد لباس ورزشی و بسیاری موارد دیگر.