سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراقبت از سالمندان در منزل

نظر


بسیاری از بزرگسالان به دلیل ناتوانی جسمی یا مشکلات ذهنی، از جمله بیماری آلزایمر، نیاز به مراقبت دارند.

نظافت، خرید مواد غذایی، پخت و پز و تجویز دارو تنها تعدادی از وظایف مراقبت از سالمندان است. مراقبت از سالمندان در خانه برای کسانی که کار می کنند یا از نظر جسمی قادر به مراقبت از سالمندان نیستند دشوار است.

اگر احساس می کنید به دلیل کار، سایر اعضای خانواده از جمله فرزندان یا هر دلیل دیگری نمی توانید مراقبت های مورد نیاز سالمند خود را ارائه دهید.

پیری یکی از واقعیت های زندگی است که هر خانواده ای را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر والدین سالخورده شما هنوز سالم هستند و به طور مستقل زندگی می کنند، ممکن است تغییرات یا نگرانی های قابل توجهی نداشته باشید.

کاهش عمومی در آمادگی جسمانی و ذهنی می تواند منجر به تغییرات قابل توجه و حتی چشمگیر در ظاهر، کیفیت زندگی و رفاه روانی والدین شما شود. هرچه بیشتر بدانید که پیری چگونه می تواند بر آنها تأثیر بگذارد، راحت تر و بهتر می توانید از آنها مراقبت کنید.

اگر تصمیم گرفته اید به جای بردن والدین سالمند عزیزتان به خانه سالمندان از آنها مراقبت کنید، خوب است نکات و مزایای مراقبت از سالمندان در منزل را در منزل بدانید. با شرکت خدماتی تیک شهر همراه باشید.


خدمات نگهداری و مراقبت از سالمندان در منزل

هدف بسیاری از خانواده هایی که پرستار سالمند استخدام می کنند برقراری ارتباط با عزیزانشان است. اما خدماتی که پرستاری برای سالمندان ارائه می دهد بسیار زیاد است و با توجه به نیاز شما و سالمندان متفاوت است. اگر بخواهیم به خدمات مراقبت از سالمندان نگاهی بیندازیم، می توانیم موارد زیر را بیان کنیم:

ایجاد محیطی آرام و امن برای سالمندان

به حفظ تحرک کمک می کند و از زخم بستر جلوگیری می کند

به مصرف صحیح و به موقع داروهای تجویز شده توجه کنید

به تغذیه و سلامت سالمندان توجه کنید

کمک در انجام کارهای روزمره و شخصی (تعویض و شستن لباس، حمام کردن و ...)

زمان خواب مناسب را تنظیم کنید

فشار خون، قند خون و علائم حیاتی پیری را کنترل کنید

تعویض کاتتر، بخیه و پانسمان

با هم صحبت کنید

اگر سالمند شما علائم خاصی دارد و توانایی های جسمی و شناختی خود را به دلیل بیماری آلزایمر از دست داده است. زوال عقل تومور مغزی یا سکته مغزی شما باید 24 ساعت شبانه روز یک پرستار سالمند استخدام کنید.

استخدام یک پرستار سالمند برای مراقبت 24 ساعته در منزل می تواند به شما کمک کند تا به اهداف شخصی خود برسید و در عین حال امنیت و کیفیت زندگی سالمندان را افزایش دهید. حتی اگر سالمندان در بدترین شرایط جسمی و روحی باشند، می خواهند در خانه بمانند. داشتن یک ارائه دهنده خدمات 24 ساعته در منزل نه تنها تأثیر مثبتی بر روند بهبودی سالمند شما خواهد داشت، بلکه از سایر بیماری های عفونی و مسری که در مکان های شلوغ رایج هستند نیز محافظت می کند.

شرایط نگهداری از سالمندان در منزل

اکثر سالمندان به جای رفتن به مراکز درمانی و خانه های سالمندان ترجیح می دهند در خانه ای بمانند که سال ها در آن زندگی کرده اند. بنابراین به شما توصیه می کنیم به خواسته بزرگترها احترام بگذارید و با حذف آنها از محیط مورد علاقه خود آنها را دچار مشکل نکنید. برای نگهداری از سالمندان در منزل همیشه می توانید از خدمات پرستاری در منزل از سازمان های معتبر پرستاری استفاده کنید.

برای مراقبت از سالمندان در منزل باید محیطی امن و سالم فراهم کرد. بیشتر آسیب ها در سالمندان در اثر زمین خوردن اتفاق می افتد. مشکلات پزشکی و محیط های زندگی ناامن باعث می شود که بیشتر سالمندان زمین بخورند و زمین بخورند.

بنابراین وضعیت خانه و احتمال لیز خوردن و افتادن سالمندان خود را به دقت ارزیابی کنید. چیزهایی که باعث لغزش یا درد می شوند باید حذف شوند.

در اینجا چند نکته برای ایجاد محیطی وجود دارد که سالمندان بتوانند با خیال راحت زندگی کنند.

محیط زندگی را تمیز و ساکت نگه دارید.

برای جلوگیری از آلرژی و عفونت در بزرگسالان، به طور مرتب رختخواب را عوض کنید و منابع گرد و غبار و کپک را از بین ببرید.

فرش‌ها و فرش‌ها را در اطراف خانه بچسبانید، زیرا ممکن است به دلیل فرسودگی لبه‌ها، لیز شوند یا روی سالمندانتان غلت بزنند.

مبلمان را به گونه ای بچینید که مانعی برای افراد مسن ایجاد نشود.

سطوح معیوب یا ناهموار کف را شناسایی و تعمیر کنید.

تخت باید در ارتفاع مناسبی باشد تا سالمندان به راحتی داخل و خارج شوند.

مواد مضر مانند محصولات پاک کننده را از مواد غذایی دور نگه دارید.

تاریخ انقضای مواد غذایی را اغلب بررسی کنید.

هر طبقه باید دارای کپسول آتش نشانی باشد.

مطمئن شوید که تمام نرده های پله ایمن هستند.

بررسی بیماری های عمومی سالمندان

پیری فرآیندی اجتناب ناپذیر است و به دلیل سبک زندگی، عوامل محیطی و ژنتیکی برای همه یکسان نیست. بسیاری از بیماری ها با افزایش سن رخ می دهند یا بدتر می شوند. در اینجا برخی از بیماری های شایع پیری را معرفی می کنیم:

فشار خون بالا

برش قالب ها

اسما

از دست دادن ذهن

دیابت

پوکی استخوان

حرکت

کلسترول

کوری

برونشیت مزمن