سفارش تبلیغ
صبا ویژن

12 مرحله برای تعمیر پک دیواری

نظر


پس از نصب پک دیواری، به مرور زمان باید به سرویس پک توجه کرد، زیرا این کار برای بهبود عملکرد و همچنین اصلاح عیوب احتمالی در پک ضروری است. در تهیه مقاله 12 مرحله مهم خدمات پکیج دیواری سعی کردیم با نمایش تصاویری از قسمت های مهم پکیج، مطالب را به راحتی درک کنیم. شما دوستان عزیز می توانید با رعایت دستورالعمل های این مقاله مطمئن باشید که خدمات تعمیر پکیج این کار را به درستی انجام داده است. علاوه بر این می توانید بسته را خودتان سرویس کنید و هزینه های سرویس دیگران را کاهش دهید. در مقاله ای جداگانه در مورد پچ پکیج ها بیشتر توضیح داده ایم. برای تکمیل اطلاعات می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

چگونه یک بسته منفی را تعمیر کنیم

توجه داشته باشید زمانی که مراحل سرویس پک دیواری به درستی انجام نشود، پک به درستی کار نمی کند و ممکن است اصلا کار نکند. یک موضوع بسیار مهم این است که موارد زیادی از انفجار در حین سرویس رخ داده است. توصیه کارشناسان سرویس و تعمیر پکیج الو پایپینگ رعایت نکات ایمنی و تسلط بر کار می باشد. خوشبختانه امروزه اکثر پک های دیواری دارای سیستم تشخیص خودکار عیب هستند که توجه به علائم آن و اطلاع از این عیوب و کد خطای نمایش داده شده بسیار مهم است. البته در صورت نبود این سیستم می توان با سرویس به موقع عیوب موجود را شناسایی کرد. در این مقاله به اختصار به 12 مرحله تعمیر پکیج دیواری می پردازیم.
 
1. نمک زدایی بسته

یکی از نیازهای دستگاه بسته بندی تمیز کردن کثیفی است و بهتر است این کار را با استفاده از رسوب گیر پلی فسفات در زمان مناسب انجام دهید. نکته مهم: اگر از رسوب گیر الکترومغناطیسی استفاده می کنید باید روی شیر ورودی آب سرد نصب شود.

2- سطح دوم سرویس کیسه های دیواری = کنترل فشار آب

مدیریت پمپ آب هنگام تعمیر پایه های دیواری مهم است. زیرا اگر فشار آب ورودی به دستگاه کم یا زیاد باشد باعث آسیب به دستگاه می شود.

3. نظارت بر عملکرد مدارهای گرمایش و سرمایش

دو مدار موجود در بسته را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کنند.

4- شفت پمپ سیرکولاسیون را شل کنید

انسداد این شفت باعث ایجاد مشکلاتی در پمپاژ و گردش آب می شود که بررسی و سرویس پمپ سیرکولاسیون در حین سرویس پکیج کمک زیادی به گردش آب سرد و گرم می کند.

5- تنظیم شیر گاز مرحله 5 پکیج تعمیر

کارشناس باید شیر گاز را چک کرده و پیچ و مهره ها را برای سرویس دستگاه تنظیم کند زیرا اگر به درستی انجام نشود باعث ایجاد مشکل در فشار گاز می شود. جدای از مشکلات ذکر شده استفاده از فیلتر مناسب روی شیر گاز باعث دوام بیشتر آن می شود.

6- کنترل دما در حین پردازش بسته بندی

برای اینکه محیط بیش از حد سرد و بیش از حد گرم نشود و محیط را به دمای مناسب برسانید باید از کلیدهای حد تنظیم و شیر ترموستاتیک نصب شده روی رادیاتور استفاده کنید.

7- عملکرد دودکش را بررسی کنید

یکی از کارهای ضروری بررسی عملکرد فن در بسته بندی با فن است. اگر یونیت دیواری فن ندارد، مسیر دودکش را بررسی کنید تا از مسدود نبودن آن مطمئن شوید. حال این سوال پیش می آید که این کار برای تهیه پکیج چگونه باید انجام شود؟ می توانید مسیر دودکش را با پرتاب یک جسم کوچک به داخل آن بررسی کنید و در صورت باز بودن مسیر، جسم به راحتی از مسیر دودکش عبور می کند. نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که دور دودکش نباید زیاد باشد و هر دودکش برای یک دستگاه است. سرویس پکیج چون خطر خفگی و مرگ خاموش وجود دارد.

8- هوادهی مرحله مهمی از نگهداری پکیج است

این مرحله یکی از مهم ترین قسمت های سرویس پکیج است که پس از گرم شدن رادیاتورها انجام می شود.

تهویه چه تاثیری بر عملکرد پکیج دارد؟

1- به بهبود عملکرد سیستم گرمایش و کانال رادیاتور کمک می کند.

2- خطر کم آبی را بسیار کاهش می دهد.

3- کاهش صدا و آسیب تجهیزات.

4- استفاده بهینه از گاز و کاهش هزینه ها را تضمین می کند.

مراقب باشید در هنگام خروج آب گرم از بخاری به تعمیرکار آسیب نرسانید.

9- قطعات را تمیز کنید

یکی از کارهای ضروری و یکی از مهمترین مراحل سرویس پکیج نظافت، نظافت و زدودن گرد و غبار و در صورت لزوم شستشوی قطعات آن می باشد.

حال این سوال پیش می آید که هنگام تعمیر پکیج چه قطعاتی باید شسته شوند؟

قطعاتی که در حین سرویس پکیج باید شسته شوند عبارتند از:

1- دو مبدل ثانویه و الکترود گرمایشی

2- فلو سوئیچ چون اگر این قسمت کثیف باشد آب گرم تولید نمی کند.

3- مدار و رادیاتور برای جلوگیری از سیاه شدن و دود شدن دیوارهای اطراف

هدف از تمیز کردن بدنه و قاب دستگاه چیست؟

هدف از تمیز کردن این است که قطعه رفتار خوبی داشته باشد که به نوبه خود عملکرد را بهبود می بخشد و راندمان حرارتی کل سیستم را افزایش می دهد.

10- تعویض قطعات، سرویس پکیج مرحله 10

بهترین و یکی از مهمترین گام ها در خدمات سالیانه پک دیواری تعویض اورینگ کارتریج پلی فسفات و بلوک دینام می باشد. این بستگی به برداشت شما از عملکرد آن دارد.

11-تعمیر نشتی آب

مواردی مانند لوله کشی رادیاتور و واشرهای دیواری را از نظر نشتی آب بررسی کنید و نشتی را بررسی کنید.

12- بازرسی نهایی سیستم و اجزای بسته بندی

در پایان سرویس پک قطعاتی مانند شیر اطمینان، سوئیچ محدود، شیر رادیاتور، NTC، شیلنگ ها، کانکتور گاز را بررسی کرده و شعله را روی حداکثر تنظیم کنید. در مرحله آخر دستگاه را روشن کرده و سرویس آن را فعال کنید. برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور با تهران سرویس کاران تماس بگیرید.