سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تلفن شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

نظر


تلفن شبکه چیست و چه کاربردهایی دارد؟ تلفن شبکه ای فناوری است که زمینه ارتباطات را تا حد زیادی تغییر داده است. از این رو در این مقاله شما را با تمامی جنبه های این فناوری که زیر مجموعه تجهیزات شبکه هستند آشنا می کنیم. بیایید نگاهی به مزایا و کاربردهای آن در صنعت مخابرات بیندازیم. پس تا پایان مقاله با دایان نت همراه باشید.

تلفن شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟

تلفن شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟ Voice over Internet Protocol (VoIP) فناوری جدیدی است که امکان ارسال صدا و تصویر با استفاده از اینترنت و سایر پروتکل ها را فراهم می کند. تلفن VIP بیشتر به عنوان تلفن IP شناخته می شود. Vip در واقع یک دستگاه فیزیکی است که به جای شبکه تلفن سنتی از اینترنت استفاده می کند. همچنین برای استفاده از آنها به یک سیستم تلفن VIP نیاز داریم. برندهای زیادی وجود دارند که این نوع گوشی ها را تولید می کنند که از معروف ترین آنها می توان به گرند استریم فون، یالینک فون، سانومه و ... اشاره کرد.

درست است که تلفن های ثابت و آنالوگ از نظر ساختار بسیار شبیه هم هستند، اما این دو از نظر کیفیت صدا، انتقال، اتصال به اینترنت، تماس تصویری و امنیت بالا با هم تفاوت دارند. تلفن ثابت چیست و چه کاربردی دارد؟ این یکی از مجموعه سوالات مربوط به کاربر است. اتصال به اینترنت اولین عامل در هنگام استفاده از این دستگاه ها است. پس از آن شماره مورد نظر را وارد کرده و تماس شروع می شود. علاوه بر این، انتقال داده های صوتی و تصویری با استفاده از پروتکل های دیجیتال مانند VoIP، SIP و RTP انجام می شود. لازم به ذکر است که تلفن شبکه از رایانه و سرورهای ارتباطی برای مدیریت تماس ها استفاده می کند و امکانات پیشرفته ای مانند تماس های داخلی و خارجی و اقدامات امنیتی را ارائه می دهد. از طریق اینترنت با دیگران تماس صوتی و تصویری برقرار کنید.

ارتباط داخلی و خارجی: با استفاده از تلفن های IP می توانید با کاربران داخل و خارج سازمان ارتباط برقرار کنید و در نتیجه به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید.

همیشه در دسترس: Vip Phone به کاربران این امکان را می دهد که از هر جایی که به اینترنت دسترسی دارند تماس تلفنی برقرار کنند. علاوه بر این، با توجه به ویژگی‌های پیشرفته در این نوع دستگاه‌های شبکه، می‌توان آن‌ها را تغییر داد و با نیاز کاربران سازگار کرد.

امنیت: تلفن های وب ویژگی های امنیتی پیشرفته ای مانند تشخیص صدا، رمزگذاری داده ها و غربالگری تماس را ارائه می دهند که به کاربران امکان می دهد از امنیت تماس های خود مطمئن شوند.

عدم نیاز به سیم و کابل فیزیکی یکی از مزیت های اصلی گوشی های ویپ محسوب می شود. از آنجایی که این دستگاه ها از اینترنت برای انتقال صدا استفاده می کنند، می توانند از شبکه های محلی کارگروه برای اتصال به سیستم های تلفن استفاده کنند. به عبارت دیگر، اگر قبلاً شبکه LAN شرکت، اداره یا سازمان خود را راه اندازی و سیم کشی کرده اید، برای نصب تلفن های IP نیازی به کابل اضافی ندارید.شرکت راه اندازی voip


پشتیبانی از فناوری POE: PoE مخفف "Power over Ethernet" است و به معنای انتقال نیرو از طریق کابل های شبکه است. از آنجایی که تلفن های شبکه از طریق کابل های شبکه LAN یا اترنت به مرکز تلفن متصل می شوند، برق مورد نیاز خود را مستقیما و از طریق آن دریافت می کنند. به همین دلیل، برای روشن کردن آنها نیازی به آداپتور برق ندارید. برخی از مدل های تلفن های شبکه ممکن است این ویژگی را نداشته باشند. هنگام خرید تلفن VoIP، از ارائه دهنده در مورد پشتیبانی PoE سوال کنید یا دفترچه راهنمای دستگاه را به دقت بخوانید.

ویژگی های تلفن شبکه و مزایای استفاده از آن

تلفن شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟ تلفن های تحت شبکه یا تحت وب مشابه انواع سنتی و دارای ویژگی های پیشرفته و مجهز به فناوری های پیشرفته هستند. این گوشی ها دارای صفحه نمایش بزرگی هستند که به کاربر اجازه می دهد با استفاده از یک رابط کاربری ساده، دستگاه را راه اندازی کرده و تماس برقرار کند.

از سوی دیگر، برخی از تلفن های تحت شبکه طراحی مدرن تری دارند که ممکن است شامل صفحه نمایش رنگی بزرگتر، گیرنده قابل تنظیم یا دکمه های لمسی باشد. علاوه بر این، بسیاری از این دستگاه های تحت شبکه دارای ویژگی های پیشرفته ای هستند که به کاربران امکان می دهد به راحتی تلفن را راه اندازی کنند و تماس برقرار کنند. شایان ذکر است که طراحی و ظاهر این گوشی ها به سازنده و مدل دستگاه بستگی دارد. قیمت گوشی VIP به مدل و سازنده آن بستگی دارد. عوامل دیگری مانند امکانات و امکانات مختلف، اندازه و طراحی، کیفیت ساخت، نوسانات اقتصادی و شرایط بازار نیز می توانند بر قیمت تلفن های تحت وب تأثیر بگذارند. علاوه بر این، مدل های جدیدتر با ویژگی های پیشرفته تر معمولاً قیمت بالاتری دارند. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که با توجه به رقابت در بازار ممکن است قیمت این گوشی ها به مرور زمان تغییر کند.

تلفن IP یا تلفن IP دستگاهی است که از اینترنت برای انواع تماس های صوتی و تصویری استفاده می کند و مزایای زیادی از جمله کاهش هزینه، امکانات پیشرفته، انعطاف پذیری در حرکت، ارتباطات داخلی و خارجی، امنیت در سیستم تلفن را به همراه دارد. مزایای استفاده از تلفن شبکه:

ارائه خدمات پیام رسانی: این دستگاه ها اغلب ویژگی های پیام رسانی مانند پیام متنی، ایمیل و پست صوتی را ارائه می دهند.

هزینه کمتر: استفاده از تلفن های تحت شبکه عموماً ارزان تر از تلفن های آنالوگ است زیرا از اینترنت برای برقراری تماس استفاده می کنند که هزینه کمتری نسبت به تماس های تلفنی معمولی دارد.

نصب سریع و آسان: نصب وب فون بسیار ساده تر از انواع سنتی است به طور کلی برای نصب ابزارهای تحت وب کافی است دستگاه را به اینترنت متصل کنید و تنظیمات شبکه را با راهنمای نصب انجام دهید.

انتقال داده‌های بیشتر: تلفن‌های وب به کاربران اجازه می‌دهند به راحتی اطلاعات و فایل‌های مختلفی مانند عکس، فیلم، صدا و متن را در طول تماس ارسال کنند.

انعطاف پذیری: اگر کاربران تصمیم بگیرند اتاق خود را جابجا کنند و بخواهند شبکه خود را جابجا کنند، می توانند IP PHONE خود را گرفته و آن را به پورت شبکه در هر نقطه از سازمان متصل کنند. در این صورت نیازی به تغییر شماره های داخلی و تنظیمات گوشی ندارند