سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ورق فولادی گالوانیزه، خواص و کاربردها

نظر


استیل جلا، فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل شامل انواع فلز براق، کاغذ مات، فلز شیشه، کاغذ فلز جلا داده شده و این نوع کاغذ محصولی جدید با ظاهری زیبا است که از دیرباز وجود داشته است. از زمان ورود به بازار تغییر کرده است. در بازار چیزهای زیادی ایجاد کرده است. نام این نوع ورق ها شماره می باشد یکی از نکات مهم در مورد این کاغذ این است که فلز روکش شده و ترک های این فلز باعث زیبایی فلز شکسته شده است. این نوع فلز در تمامی صنایع قابل استفاده است و حس این نوع فلز حس صافی ایجاد می کند.

ورق های فولادی

ترکیب گریدها، خواص مکانیکی و مشخصات تولید ورق فولادی  مهفا باید با تعدادی از استانداردهای ملی و بین المللی مطابقت داشته باشد. اگرچه سیستم شماره گذاری سه رقمی AISI (مانند 304 و 316) هنوز برای طبقه بندی انواع ورق های فولادی (فولاد ضد زنگ) استفاده می شود، اما سیستم های طبقه بندی جدیدی توسعه یافته اند. این سیستم ها که توسط SAE و ASTM تعریف شده اند، از یک عدد UNS متشکل از 1 حرف و 5 عدد مانند S30400 استفاده می کنند. کشورهای اروپایی در حال تسلط بر استانداردهای یکپارچه Euronorm هستند.

این کشورها استانداردهای Euronorm را با استانداردهای خود جایگزین می کنند یا استانداردها را برای مطابقت با استانداردهای Euronorm تغییر می دهند. از دیگر نام های منسوخ شده می توان به شماره های BS و EN مانند 304S31 و 58E اشاره کرد. برخی از گریدها از اعداد استاندارد استفاده نمی کنند زیرا این گریدها اختصاصی هستند یا با استفاده از استانداردهایی برای کاربردهای خاص مانند سیم جوش تعیین شده اند. ورق فولاد در راهنمای مشخصات ورق فولاد انجمن ورق بریتانیا توضیح داده شده است. او این راهنما به عنوان راهنمای آبی BSSA نیز شناخته می شود.

فولاد گالوانیزه

خواص فیزیکی ورق فولادی

از ورق فولادی به دلیل خواص فیزیکی منحصر به فردش مانند مقاومت در برابر خوردگی استفاده می شود.

ورق های فولادی علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی، خواص فیزیکی مفید دیگری نیز دارند که برخی از آنها عبارتند از:

مقاوم در برابر دماهای بالا و پایین

سهولت قالب گیری و تولید

استحکام بالا

زیبایی منظره

بهداشت و نظافت آسان

طول عمر

قابل بازیافت است

مغناطیس کم

ورق فولادی گالوانیزه

بررسی دو نوع ورق فولادی خورده شده

ورق فولادی 304

این ورق فولادی از آلیاژ فولاد ضد زنگ 304 ساخته شده است. این نوع ورق فولادی غیر مغناطیسی است، یعنی جذب آهنربا نمی شود. این آلیاژ 8 درصد نیکل و 18 درصد کروم است. آلیاژ فولاد ضد زنگ 304 مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد و همچنین یک فولاد ضد زنگ بسیار بادوام است. ورق استنلس استیل 304 یکی از ورق های استنلس استیل می باشد. این ورق را می توان به صورت رول و ورق عرضه کرد. این ورق های فولادی در ضخامت های 0.5 میلی متر، 0.6 میلی متر و 0.8 میلی متر عرضه می شوند.

ورق فولادی موجدار 9 - ورق فولادی راه راه، خواص و کاربردها

ورق استیل کاشدر 430

این تیغه از نوع کپچر است یعنی توسط آهنربا جذب می شود. قیمت این نوع ورق فولادی به دلیل استفاده از عناصری مانند کروم و نیکل کمتر بوده و مقاومت به خوردگی این نوع فولاد نسبت به سایر صفحات مشابه کمتر است. برای تولید سینک ظرفشویی و تجهیزات آشپزخانه از ورق استیل 430 استفاده می شود. این نوع ورق فولادی دارای 14-18 درصد کروم، تا 0.5 درصد نیکل فلزی و 1 درصد منگنز است.

ابعاد ورق فولادی

2000x1000 (کوتاه)

2440x1220 (بالا)

2500x1250 (زبان)

ورق فولادی موجدار 6 - ورق فولادی راه راه، خواص و کاربردها

موارد کاربردی برای ورق فلز

1- در تولید آسیاب های مورد استفاده در تولید شکر استفاده می شود.

2. در ساخت تجهیزات مورد استفاده در صنایع غذایی مانند تولید روغن استفاده می شود.

3- در تولید مواد شیمیایی برای تولید سیمان و کاغذ استفاده می شود.

4- ساخت قطعات مورد استفاده در صنعت کشتی سازی

5- تولید پمپ

6- در معماری و دکوراسیون داخلی و مصارف زینتی استفاده می شود.

7- مورد استفاده در صنایع نفت، پتروشیمی و گاز

8- برای تزیین نمای بیرونی وسایل خانگی و صنعتی استفاده می شود و در آسانسور و ساختمان کاربرد دارد.

9 برای درب و ورودی مغازه ها و مترو استفاده می شود

10-به بدنه یخچال و هود بمالید

 

ورق های فولادی مهم موجود در بازار موجود است

1- ورق استیل تایوان 304

2- پلاک تایوان 316

3- ورق فولادی کلمبوس آفریقای جنوبی

4- ورق فولادی کره جنوبی

ورق استیل خشدار یکی از پرکاربردترین ورق ها در صنعت داخلی و دکوراسیون می باشد. قیمت ورق استیل خراش دار بالاتر از ورق استیل روشن و مات است و دلیل قیمت بالای آن هزینه خراش و روکش این نوع ورق می باشد. سطح این نوع ورق دارای خراش یکنواختی است. همین عامل باعث زیبایی و جذابیت این نوع ورق شده است.