سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا صدور کارت ملی هوشمند به تعویق می افتد؟

نظر


رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران خاطرنشان کرد: کارگران خانگی صنعت چاپ می توانند کارت ملی  اجتماعی هوشمند را بدون مشکل و با قیمتی بین 20 تا 30 درصد کمتر از قیمت فعلی تولید کنند، اما مشخص نیست چرا به آنها اعتماد نکرده اند. این وظیفه بخش خصوصی.

به گزارش پارت نیوز، اخیرا رئیس اداره امور عمرانی کشور اعلام کرده است که در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها، صدور کارت ملی هوشمند به تعویق افتاده، اتباع خارجی و گرین کارت حذف شده و شیوع ویروس کرونا. . سازمان ثبت احوال 9 میلیون نفر منتظر دریافت این کارت ملی هوشمند هستند. احمد ابوالحسنی در گفت وگو با روزنامه ایسنا، بارها دلیل تهیه نشدن کارت هوشمند در کشور را نبود تجهیزات اولیه اعلام کرده است. اما دلیل این وضعیت چیز دیگری است.

وی با بیان اینکه صنعت چاپ ایران آمادگی تولید تمامی کارت های ملی مورد نیاز کشور را دارد، تصریح کرد: متصدیان این صنعت آمادگی دارند دستگاه تولید اولین جعبه کارت ملی را در سازمان ثبت احوال کشور نصب کنند. هیچکس هیچ اطلاعاتی نداره نشتی

ابوالحسنی تصریح کرد: ما می توانیم این کارت را حتی 20 تا 30 درصد کمتر از آنچه در حال حاضر با خارجی ها تولید می شود تحویل دهیم.

وی با ابراز تمایل اتحادیه کارگری برای گنجاندن ادارات چاپ به عنوان ناظر قرارداد، گفت: به نظر می رسد دولت نمی خواهد این کار را به بنگاه های خصوصی واگذار کند و علت این وضعیت برای ما سوال است. خوب. "

ابوالحسنی با بیان اینکه کشور ظرفیت تولید کارت ملی هوشمند را دارد، تاکید کرد: البته سازندگان امیدوارند که دولت برای شروع فعالیت با آنها تفاهم نامه امضا کند.