سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قدمت صنعت ماده اولیه دارو در کشورمان چقدر است؟

نظر

قدمت صنعت ماده اولیه دارو در کشورمان به طور قطع نسبت به صنعت داروهای ساخته شده بسیار کمتر است و سبقه و سابقه کمتری دارد و گرفتاری هایی نیز دارد از جمله اینکه اخذ گواهی های بین المللی برای این صنعت نوپا در کشور کار آسانی نیست و کار سختی است. بنابراین پیش بینی میشود 15 درصد بازار برای سال اول عدد بسیار محافظه کارانه ای باشد و شرکت خواهد توانست با یک فرآیند صحیح بازاریابی درصد بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، سردار « غلامرضا جعفری » در گفتگویی خبری اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان بندرعباس با انجام اقدامات اطلاعاتی از تصمیم قاچاقچیان مبنی برجابجایی محموله قاچاق دارو به وسیله یک دستگاه کانتینر مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. برای واردات مواد اولیه بهداشتی و آرایشی به گمرک باید پروانه یا مجوز ورود و گواهی بهداشت را از وزارت بهداشت کسب کنید. باتوجه به خاصیت شیمیایی آن در بسیاری از محصولات شوینده بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد .

سیاست کلی وزارت بهداشت جهت کمبود دارو، از طریق واردات مواد اولیه دارویی است و حل مشکلی در یک هلدینگ دارویی، حل مشکلاتی از صنعت دارو است. افزودنی های خوراکی یا مواد مغذی را حل می کند که در فرآیند تولید محصول استفاده می شوند ، مثل رنگ ها ، طعم ها یا آنتی اکسیدانها. زمانی ، تنها داروهای موجود موادی بودند که از گیاهان یا در برخی موارد ، از حیوانات استخراج می شدند اما داروهای امروزی از طریق فرآیندهای شیمیایی ساخته می شوند در نتیجه مواد اولیه ای که برای تولید داروهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند باید از بهترین کیفیت ها برخوردار باشند لذا شرکت سیگما ایران انواع مواد اولیه داروئی را از معتبرترین کمپانی ها با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار خریداران محترم قرار می دهد. غالباً، بهترین راه پیش رو مشارکت یک تامین کننده معتمد است که منابع لازم برای شناسایی منابع بالقوه را ارائه دهد. فروش مواد اولیه صنایع دارویی - فروش مواد اولیه دارویی تامین مواد اولیه دارویی از برندهای معتبر پذیرش سفارش مواد اولیه دارویی به میزان دلخواه مشتری مستقیم و بدون واسطه مناسبترین قیمت مواد اولیه شیمیایی در راد زیست شیمی جهت خرید مواد اولیه دارویی و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل نمایید.

بشیر خالقی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در رابطه با افزایش قیمت بسته بندیهای دارو به دلیل بالا رفتن نرخ ارز گفت: متاسفانه در تهیه دارو فقط تامین مواد اولیه مهم نیست، بلکه باید نسبت به تامین بستهبندی، صنایع پکیج دارو و سایر مواد مورد نیاز صنایع داروسازی مانند پرکنندهها نیز توجه داشت. سردار جعفری گفت: با تیزهوشی پلیس هرمزگان، کانتینر حامل 4تن و 600 کیلو مواد اولیه دارویی قاچاق به ارزش 40 میلیارد ریال در ایست و بازرسی" شهید میرزایی بندرعباس" شناسایی و توقیف شد. داروهای شیمیایی معمولاً در آزمایشگاه و به دست پزشکان یا دارو سازان کشف شده و پس از تحقیقات کافی و تأیید مراجع رسمی در کارخانه های داروسازی تولید می گردند. در پیشگامان شیمی به آدرس https://irchem.ir/pharmaceutical بخوانید. بلوط و بیشتر گیاهان تیره گل سرخ از گیاهان تانن دار به شمار می روند. از برنامه های آتی شرکت میتوان به سرمایه گذاری در زمینه تولید داروهای ضد سرطان خوراکی و تزریقی، بررسی واردات داروهای مکمل و صادرات آن به همراه محصولات دارویی شرکت به کشورهای آسیای میانه و خاورمیانه، برنامه ریزی به منظور افزایش سهم بازار، برنامه کاهش دوره وصول مطالبات، پوشش ریسک های مالی و ارزی، تولید داروهای ضد سرطان از محل مواد موثره داروی ضد سرطان تولید شده در شرکت ارسطو که در مرحله اول تولید 9 داروی ضد سرطان که مجوز های آن از وزارت بهداشت اخذ شده و در راستای عملیاتی کردن تولید داروی ضد سرطان، سالن های مخصوص تولید در حال تکمیل بوده و پیش بینی می شود تا سه ماهه سوم سال 97 به اتمام برسد و تولید آزمایشی تا 3 ماهه اول سال 98 آغاز شود. 

من واقعا با برنامه هایی که دوستان در مجموعه عبیدی برای سالهای آتی خود ارائه کردند مطمئنم ما در منطقه خلیج فارس و شمال آفریقا و حتی بخشی از منطقه CIS مرجعیت علمی و تولیدی در حوزه داروسازی را پیدا می کنیم و انشالله در سال های آینده شاهد افزایش معنی دار صادارت دارو به خارج از کشورهستیم. به دنبال تشدید تحریمها در سالهای گذشته و در پی مشکلات ناشی از ممانعت از انتقال ارز برای تأمین مواد اولیه دارویی، متخصصان صنعت داروسازی کشور با تکیه بر توان و دانش خود، توانستهاند تا حدود زیادی این مشکلات را رفع کنند. درخواست نمونه از فرد صادر کننده یا تولید کننده یک اصل در واردات کالا می باشد. روزنامه ساندی تایمز نوشت، وزرای بهداشت انگلیس از تأمین کنندگان دارو و واکسن خواستند تا کالاهای با ارزش شش هفته را در مکانهای امن کشور ذخیره کنند. پروژه تولید داروی ضد سرطان با طرح توجیهی سرمایه گذاری، در ساختمانی به مساحت 830 متر مربع در سه طبقه در حال احداث و خرید ماشین آلات از ایتالیا در حال گشایش اعتبار است. عواملی مانند افزایش میزان رضایت بیمار و سهولت مصرف، تولیدکنندگان دارو را مجبور به تولید محصولات با دوز جامد خوراکی با خواص بسیار خاص می کند.