سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیزر موهای زائد؛ همه چیز در مورد لیزر موهای زائد

نظر


همه ما در مورد لیزر موهای زائد شنیده ایم. گروهی معتقدند که فرآیند لیزر موهای زائد هیچ فایده ای ندارد و عوارض زیادی دارد و گروهی نیز معتقدند که این فرآیند برای جلوگیری از رشد موهای زائد بدن مناسب و موثر است. حال اگر قصد مطالعه مقاله ای جامع و کامل در مورد لیزر موهای زائد را دارید و اطلاعات کاملی در مورد کاربرد، فواید، عوارض و سایر موارد مرتبط با لیزر موهای زائد دارید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این صفحه با برترین پزشک همراه باشید. .

لیزر موهای زائد چیست؟

اگر می خواهید با لیزر موهای زائد کاملاً علمی آشنا شوید، این موضوع را در 6 قسمت برای شما توضیح می دهیم:

لیزر یک پرتو نور است

لیزر یک پرتو نور است که دارای ویژگی های خاصی است. این فرآیند در پزشکی و صنعت کاربرد دارد و جالب اینکه از فرآیند لیزر برای جراحی چشم نیز استفاده می شود.

لیزر یک مهارت خاص است

استفاده از لیزر و ویژگی های آن تکنیک ها و دانش خاصی است که می توان با این فناوری بدون تاثیر بر سایر قسمت های پوست انجام داد.

لیزرهای مختلفی برای رفع موهای زائد وجود دارد

اگر کمی در مورد لیزر موهای زائد بدانید، قطعاً در مورد الکساندریت، ND: YAG، دیود و غیره خواهید دانست. فناوری هایی برای از بین بردن موهای زائد که هر کدام از این فناوری ها از نظر کاربرد و دلیل متفاوت هستند. این به این دلیل است که تفاوت در خواص فیزیکی لیزر است.

تاثیر روی فولیکول ها

فرآیند لیزر موهای زائد به گونه ای طراحی شده است که حرارت لیزر فقط به فولیکول ها آسیب می رساند و به پوست آسیب نمی رساند. اما گاهی به دلیل خطای انسانی فرآیند لیزر به پوست آسیب می رساند که یکی از عوارض لیزر است. همچنین باید توجه داشته باشید که لیزر پیاز مو را گرم می کند و به فولیکول ها آسیب می رساند و پیاز مو رشد مو را برای همیشه متوقف می کند. این

کاهش دائمی موهای زائد

لیزر موهای زائد 70 تا 90 درصد موهای زائد را از بین می برد و از نظر علمی حذف 100 درصد موهای زائد در یک جلسه لیزر غیرممکن است.

آسیب انتخابی

لیزر آسیب های انتخابی ایجاد می کند به این ترتیب گرمای ناشی از لیزر باعث از کار افتادن فولیکول های مو در ناحیه مورد نظر می شود. و نارسایی فولیکول کاملاً قابل انتخاب است. اگرچه این فرآیند گاهی به پوست نیز آسیب می رساند.

روش لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یکی از درمان های زیبایی برای رفع دائمی موهای زائد است. روش حذف لیزر برای بهترین نتیجه نیاز به زمان دارد. قبل از انجام لیزر موهای زائد در کلینیک لیزر مو غرب تهران، باید تمام عواملی را که بر نتیجه مطلوب یا نامطلوب لیزر موهای زائد تاثیر می گذارد در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را از این روش بگیرید.


روش لیزر موهای زائد یکی از روش های دائمی رفع موهای زائد است که برخی افراد آن را به درستی نمی شناسند و دانشی در این زمینه ندارند. بنابراین می خواهند خیلی سریع از این روش نتیجه بگیرند. عدم درک لیزر و نحوه عملکرد آن گاهی اوقات این گروه از افراد را به سرعت به این نتیجه می رساند که اگر این درست نیست، لیزر روشی بی فایده است. اگر شما هم قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید، بهتر است در مورد این روش بیشتر بدانید!

اگر از از بین بردن موهای زائد با روش هایی مانند اپیلاسیون، اصلاح، کرم های موبر و کندن خسته شده اید، می توانید با استفاده از لیزر موهای زائد موهای زائد را برای همیشه از بین ببرید. لیزر موهای زائد امروزه به یکی از محبوب ترین روش های رفع موهای زائد تبدیل شده است. لیزر موهای زائد در مردان و زنان انجام می شود. این روش متعلق به روش های غیر تهاجمی است و بنابراین باعث عفونت پوستی نمی شود. اشعه لیزر توسط رنگدانه های ملانین موجود در مو جذب می شود و باعث تخریب سلول های تشکیل دهنده مو می شود. باید در نظر داشته باشید که هر چه موها سیاه‌تر و ضخیم‌تر باشند، نور لیزر بیشتر جذب می‌شود و ریشه‌های مو سریع‌تر از بین می‌روند.

در واقع فولیکول های مو گرمای لیزر را جذب می کنند و این گرما از رشد مجدد موها جلوگیری می کند. روش لیزر موهای زائد نمی تواند موهای زائد را به طور کامل از بین ببرد، اما رشد موها را کند می کند و در این روش تراکم موها کاهش می یابد و موها نازک و نازک می شوند. لیزر موهای زائد در تمام نقاط بدن قابل استفاده است و محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد.

مزایای روش لیزر موهای زائد

مزیت اصلی روش لیزر موهای زائد از بین بردن و کاهش موهای زائد است، اما این روش مزایای دیگری نیز دارد که در زیر به شرح آنها می پردازیم:

عوارض این روش بسیار کم است و در صورت داشتن عوارض شایع مانند قرمزی و تورم، عوارض پس از مدتی برطرف می شود.

این روش موثرترین و بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد است.

لیزر نیازی به جراحی ندارد و پس از لیزر فرد می تواند به کارهای روزانه خود بپردازد.

وقتی موها دوباره رشد کنند بدتر می شوند.

قابل استفاده در تمام قسمت های بدن.

این روش باعث روشن شدن، بهبود چهره و در مجموع ظاهر بهتر پوست می شود.

عوارض و خطرات لیزر موهای زائد

اگر عمل لیزر موهای زائد به درستی انجام نشود، می تواند پوست فرد تحت درمان را بسوزاند و باعث ناراحتی شود. بنابراین بهتر است لیزر موهای زائد در یک مرکز تخصصی توسط افراد با تجربه در این زمینه انجام شود. قبل از شروع روش لیزر موهای زائد، مطمئن شوید که در مورد مرکزی که می خواهید بازدید کنید تحقیق کنید. برخی از عوارض لیزر موهای زائد:

تابش لیزر در افراد با پوست تیره بیشتر دیده می شود و می تواند باعث سوختگی خفیف پوست شود.

خارش در ناحیه تحت درمان

قرمزی و تورم پوست بعد از لیزر

آسیب چشم ناشی از اشعه لیزر. بنابراین هنگام لیزر درمانی حتما از عینک مخصوص روی چشمان خود استفاده کنید.

یک پوسته در داخل یا اطراف پوست ناحیه درمان

کبودی خفیف در ناحیه تحت درمان

در برخی افراد لیزر باعث کاهش یا افزایش رنگدانه های پوست می شود.

درد و بی حسی در ناحیه تحت درمان

دو عارضه مهم ناشی از خطای اپراتور لیزر

لکه های پوستی

ایجاد لکه های روشن و تیره روی پوست یکی از عوارض نادر است و درمان آن بسیار دشوار است و در برخی بیماران هرگز از بین نمی رود.

غم و اندوه

شایع ترین عارضه لیزر سوختگی است و گاهی این عارضه بسیار خفیف است و در بیشتر موارد سوختگی لیزر ناشی از خطای کاربر و در برخی موارد تاول های پوستی است. اگر در حین لیزر موهای زائد دچار سوختگی شده اید، حتما برای درمان به پزشک مراجعه کنید.

مشکلات طبیعی لیزر

تورم، قرمزی و احساس گرما از عوارض طبیعی لیزر است که برای کاهش این عوارض استفاده از کمپرس یخ بعد از لیزر توصیه می شود. برای بهبود شرایط ذکر شده می توانید از کرم های مخصوص نیز استفاده کنید.

پوسته پوسته شدن و خشکی پوست دو عارضه جانبی طبیعی لیزر است که شایع هستند. همچنین اگزما، تبخال، زگیل و خال از دیگر عوارض طبیعی لیزر هستند که در مدت کوتاهی از بین می روند.