سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی داخلی چیست؟ طراح داخلی چه جور آدمی است؟ سبک طراحی داخلی

نظر


طراحی داخلی علمی است که نیاز به شناخت کامل روانشناسی محیط دارد و علاوه بر روش های طراحی باید ارگونومی، نور، رنگ ها و متریال های علمی را نیز مدیریت کرد، زیرا به چیزها دید یک طراح داخلی می گویند. چیزی که طراحی داخلی را از یک هنرمند متمایز می کند کل زندگی اوست (تغییر طراحی داخلی متناسب با احساسات افراد یا ایجاد چیزهای مختلف در زندگی روزمره و غیره).

طراحی داخلی فرآیندی است که فضای داخلی را از طریق طراحی کف، سقف و دیوار شکل می دهد. در واقع، طراحی داخلی تا حد زیادی با فعالیت های انسانی مرتبط است و می توان آن را هنر و دانش درک رفتار انسان تعریف کرد.

در واقع، طراحی داخلی کاربردی ترین هنری است که وجود دارد، زیرا برخلاف یک نقاش، هدف آن خلق یک اثر هنری صرفاً زیبا نیست، یا مانند یک صنعتگر، هدفش داشتن یک محصول کاربردی نیست، بلکه می توان. بگذار انجام شود ظریف تر باشید؛ فرآیندی که از معماری شروع می شود و به دکوراسیون داخلی ختم می شود.

طراحی داخلی، اگر به صورت جریان اصلی انجام شود، جنبه های بسیاری دارد، از جمله: گسترش و وسعت ذهن، برنامه ریزی، نوآوری و توسعه، تحقیق و مدیریت، نگرش عمومی و ارتباط با صاحب و مالک پروژه.

با توجه به تعریف طراحی داخلی و موارد ذکر شده، کاری که طراحان داخلی انجام می دهند بیشتر به فضای داخلی مربوط می شود و فعالیت آنها به طراحی و اصلاح فضای داخلی کمک می کند. آنها ظاهر اتاق را تغییر می دهند و تغییراتی در عملکرد اتاق ایجاد می کنند. کار آنها رنگ آمیزی کف خانه تا چیدمان دکوراسیون داخلی است. معماران داخلی با معماران و پیمانکاران در تماس هستند.

طراحی داخلی که به عنوان یک صنعت، هنر و حرفه در دنیای امروز معرفی شده است، ارتباط تنگاتنگی با علم معماری دارد.

در واقع فرآیند ترسیم و طراحی فضاهای داخلی توسط انسان باعث ایجاد طراحی داخلی می شود.

طراحی داخلی البته به توسعه ظاهر یا وضعیت بصری یک فضای داخلی مربوط نمی شود زیرا هدف نهایی بهینه سازی استفاده های مورد نظر از یک محیط ساخته شده است.

بهتر است بگوییم که می توانیم به صورت هدایت شده صحبت کنیم، اقدامی برای رسیدن به اهداف مورد نظر، یعنی افزایش راندمان کاری، پویایی و بهبود روال زندگی.

اما آنچه که تفاوت بین طراحی داخلی خوب و طراحی داخلی خوب را ایجاد می کند این است که علاوه بر این دلایل، باید به تغییرات اجتماعی، اقتصادی و فناوری نیز پاسخ دهد.

معماری داخلی یک هنر یا فرآیند چندوجهی است و می توان گفت دارای 4 بعد است که شامل توسعه مفهومی، ارتباط و ارتباط با ذینفعان پروژه، برنامه ریزی و مدیریت و اجرای پروژه می باشد.

بررسی و تاریخچه طراحی داخلی

اگر طراحی داخلی را جزئی از فعالیت انسان بدانیم، می توان ادعا کرد که قدمتی طولانی دارد، اما عنوان طراح داخلی که یک تخصص است، اخیرا منتشر شده است.

اکثر کارشناسان شروع این صنعت را در اوایل قرن بیستم و ظهور دکوراسیون داخلی علاوه بر معماری می دانند.

در دهه 1940 اسامی طراحان داخلی و طراحان داخلی توسط ارائه دهندگان خدمات در این زمینه پذیرفته شد. بعد از جنگ جهانی دوم در طول توسعه اقتصادی هر کشور، مراکزی مانند مدارس، هتل ها، ادارات و مغازه ها از نظر ترکیب و ساختار فضایی بسیار حائز اهمیت هستند.

حاصل معماری پیچیده و پیشرفت جامعه که حاصل توسعه و پیشرفت فرآیندهای صنعتی است، هنر طراحی داخلی است.

آنچه به پیشرفت حرفه طراحی داخلی کمک کرده است، توجه به رفاه و آسایش کاربر و استفاده بهینه از فضا است.

از قرن 17، 18 و اوایل قرن 19، شاهد نگرانی سازندگان در مورد دکوراسیون داخلی بودیم، هنرمندان و صنعتگران برای تکمیل طراحی داخلی به کمک معماران رفتند.

تغییر طراحی داخلی

با گذشت زمان طراحان داخلی تنها به رنگ ها، پارچه ها و طراحی مبلمان بسنده نکردند و در سبک های مختلف و خاص شروع به کار کردند.

در واقع، هر سبکی از طراحی داخلی اداری بیانگر مبلمان، رنگ، شکل، آثار هنری و سایر عناصری است که با هم کار می کنند تا احساسات چند بعدی را ایجاد کنند.


سبک طراحی داخلی می تواند بر اساس چندین معیار باشد، به عنوان مثال:

بر اساس کشورهایی مانند سبک مکزیکی

این بر اساس ساختار به عنوان یک سبک مدرن است

مانند سبک دهه 1950 مبتنی بر دهه باشید

طراحان امروزی می توانند از غارنشینان بیاموزند، آنها باید در مورد استانداردهای طراحی، سبک های مختلف طراحی در طول زمان و قوانین اجرای آن استانداردها بدانند.

طبیعتاً، طراحان داخلی باید از روندها و روندهای فعلی آگاه باشند تا در جریان صنعت قرار بگیرند.

طراحی داخلی همچنان در حال تکامل است و باید هر روز تکامل یابد.

طراح داخلی

طراح داخلی کسی است که بر استفاده از فضا، طراحی کاربردی و طراحی تاکید دارد.

طراح داخلی می تواند یک مکان را روی نقشه تعیین کند، اما اجازه تغییر موقعیت را ندارد، مگر اینکه مهندس ساختمان اجازه دهد و تأیید کند که این تغییر موقعیت منجر به بهبود سازه می شود.

طراحان داخلی در بسیاری از زمینه های دیگر با متخصصان کار می کنند.

طراحان داخلی رشته های مختلفی مانند طراحی دکوراسیون، معماری و ... را می شناسند.

در پروژه طراح داخلی؛ او نه تنها با تیم خود بلکه با بسیاری از افراد و کارشناسان تعامل دارد. برخی موارد عبارتند از:

معماران

تکنسین برق

لوله کش ها

پیمانکاران اصلی

جرثقیل های چوبی

کار با خاک رس یا سنگ

کارشناسان کفپوش

هنرمندان

تولید کننده مبلمان

متخصصین درب و پنجره

آتیس آک مجسمه ساز

معماران منظر

برنامه ریزان شهری و مقامات دولتی

کارشناسان حفاظت از آب و هوا

به همین دلیل است که طراحی داخلی موفق زمان زیادی را صرف آشنایی با این رشته ها می کنند و یاد می گیرند که هر کدام چه کاری انجام می دهند و چگونه انجام می شود.

جالب است بدانید که طراحان داخلی اغلب با طراحان دکوراسیون داخلی اشتباه گرفته می شوند.

این یک اشتباه رایج است، اما تفاوت مشخصی بین یک طراح داخلی و یک طراح دکوراسیون داخلی وجود دارد.