سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی تایمر آبیاری

نظر


چون منابع آب رو به اتمام است. بنابراین مدیریت آبیاری برای کاهش مصرف آب و در نتیجه بهبود رشد گیاه و تولید محصولات بیشتر و با کیفیت تر ضروری است. شما باید به این فکر کنید که چگونه مشکل را حل کنید. یکی از این روش ها استفاده از آبیاری خودکار است. آبیاری اتوماتیک از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت اول تجهیزات آبیاری مانند لوله های آبیاری، آبپاش ها و ... است که قسمت دوم را تایمر آبیاری می نامند. با استفاده از این دستگاه می توان میزان آب مورد نیاز گیاهان و زمان آبیاری را تنظیم کرد که در این مطلب به ارائه این دستگاه و مدل های مختلف آن می پردازیم.

تعریف تایمرهای آبیاری

تایمرهای آبیاری وسیله ای برای آبیاری خودکار باغ هستند. این دستگاه روی شیر آب نصب می شود و در زمان مشخص شده باغ را آبیاری می کند. این به صرفه جویی در مصرف آب و کاهش زمان لازم برای آبیاری دستی کمک می کند. این دستگاه برای شارژ کردن به یک باتری کتابی یا دو باتری قلمی نیاز دارد. ابعاد آن تقریباً به اندازه یک کف دست است.

مزایای آبیاری فصلی

تایمر آبیاری می تواند به شما کمک کند نسبت به آبیاری دستی آب کمتری مصرف کنید. می توانید زمان دقیق آبیاری را برنامه ریزی کنید. البته مطمئن شوید که گیاهان شما فقط در صورت نیاز آبیاری می شوند. تایمرها می توانند زمان لازم برای آبیاری دستی را کاهش دهند. این می تواند به شما کمک کند تا زمان خود را برای فعالیت های دیگر آزاد کنید. تایمرها می توانند سلامت گیاهان شما را بهبود بخشند. آبیاری منظم به گیاهان شما کمک می کند تا آب و مواد مغذی ثابتی داشته باشند.

انواع تایمر آبیاری

گاهی اوقات انسان آنقدر مشغول است که نمی تواند به باغ برود و آن را آبیاری کند. این زمان برای تامین آب ساختمان ها می دهد. معمولا یک صفحه نمایش یا رابط کاربری وجود دارد که به شما امکان می دهد زمان شروع، مدت زمان آبیاری و دفعات آبیاری را تنظیم کنید. گاهی اوقات ویژگی هایی مانند کنترل از راه دور یا اتصال به اینترنت وجود دارد. زمان را می توان به دو صورت تقسیم کرد: بخش اول یک خروجی یا دو خروجی است:

تایمرهای تخلیه تکی: در این نوع تایمرهای تک تخلیه آب از آن خارج می شود. شبکه آبیاری در اینجا قابل شناسایی است. در واقع با دادن برنامه آبیاری مشخص به تایمر، تایمر کل سبزه را در یک مرحله آبیاری می کند.

2-تایمر خروجی: این تایمر دارای 2 خروجی آب می باشد.

تقسیم بندی دیگر تایمرها بر اساس این است که آنها با باتری کار می کنند یا برق و خورشید:

تایمر آبیاری با باتری

رایج ترین نوع تایمر، تایمر با باتری است. قیمت این تایمر نسبت به انواع دیگر مقرون به صرفه است. شارژ تایمر باتری قابل شارژ توسط باتری های نیم قلمی، قلمی و قلیایی ارائه می شود. مهمترین مزیت این تایمر نصب آسان و راه اندازی آسان آن است. همچنین تایمر باتری کمتری مصرف می کند. به دلیل مصرف کم تا یک سال جوابگوی نیاز شما خواهد بود. تایمرهای باتری دار به دو نوع دیجیتال و مکانیکی تقسیم می شوند. در زیر انواع دیجیتال و مکانیکی را شرح داده ایم:

تایمر دیجیتال: نوع دیجیتال آن از نوع مکانیکی پیشرفته تر است. این نوع ساعت دارای نمایشگر می باشد. کاربر می تواند تعداد چرخه های آبیاری، تعداد سیستم های آبیاری باز، میزان باتری باقی مانده و غیره را مشاهده کند. https://tehrankiosk.com/introducing-the-irrigation-timer/

تایمر مکانیکی آبیاری: این نوع تایمر به صورت مکانیکی کار می کند. برای هر آبیاری با این نوع تایمر، باید تایمر را برای مدت زمان مورد نظر تنظیم کنید. آنها همچنین باید برای آبیاری آینده تنظیم شوند. این تفاوت بین این تایمرها و تایمرهای دیجیتال است. در تایمرهای دیجیتال، در ابتدای راه اندازی، برنامه خاصی به تایمر داده می شود، سپس تایمر هر بار به طور خودکار آب می دهد.

دو نوع دیگر تایمر باتری را می توان در شیر آب نصب کرد و به شیر برق وصل کرد.

تایمر آبیاری برقی

اگر به دنبال مدلی با شرایط آب و هوایی هستید، این مدل برای شما مناسب است. برق تایمر برقی با اتصال برق شهر به آداپتور 12 ولت می باشد.برنامه در این تایمر متفاوت است. به این زمان شکارچی نیز می گویند. اگر می خواهید از این زمان برای آبیاری مکان های بیشتری استفاده کنید، بهتر است آن را با شیر برقی وصل کنید.

زمان آبیاری در روز

این محصول با انرژی خورشیدی کار می کند. به همین دلیل عموماً در مناطقی که نور خورشید شدید است استفاده می شود.

تایمر آبیاری بخرید

برای خرید تایمر آب خانگی مناسب برای باغ یا باغ خود می توانید به سایت حرفه ای پمپ های ایران مراجعه کنید. این شرکت تامین کننده تجهیزات صنعتی و کشاورزی می باشد. شرکت پمپ ایران ارائه دهنده انواع پمپ آب خانگی و صنعتی، کارواش خانگی و صنعتی و ... می باشد. مانند محصولات صنعتی و همچنین محصولات کشاورزی و تایمر آبیاری، مه پاش، آب پاش، شیر برقی و غیره. بر واردات تمرکز دارد.

پمپ بازرگانی ایران نماینده محصولات امریکن اوربیت در ایران می باشد. محصولات این نمایندگی در تجارت پمپ ایران شامل تایمر آبیاری، کنترل کننده آبیاری، شیر آبیاری اتوماتیک و ... می باشد. از طرفی این تجارت دارای نمایندگی محصولات AQUA در تایوان نیز می باشد. برند آکوا تولید کننده محصولات آبیاری از جمله تایمر آبیاری می باشد. این برند قیمت و کیفیت معروفی دارد.