سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رنگ اکریلیک بر پایه آب

نظر


رنگ اکریلیک پایه آب بر پایه رزین های اکریلیک پایه آب با قدرت پوشانندگی بسیار خوب و مقاومت شستشوی بالا برای استفاده در سطوح داخلی ساختمان می باشد. این محصول کاملا سازگار با محیط زیست بوده و فاقد حلال (رقیق کننده) می باشد.

رنگ اکریلیک به سرعت خشک می شود و چسبندگی عالی به سطوح سیمانی، گچی و چوبی با روکش مناسب دارد و در انواع مختلف (براق - نیمه براق - مات) موجود می باشد.

مزایای رنگ اکریلیک پایه آب:

محلول در آب، بی بو و سازگار با محیط زیست

در برابر شستشو کاملا مقاوم است

قابلیت تنفس لایه رنگی

اجرای ساده و سریع

بهترین گزینه برای رنگ روغن.

ارزش مساحت:

نوع مات - 8-10 متر مربع در لیتر، نوع نیمه براق - 6-8 متر مربع (بسته به نوع سطح)

وزن مخصوص: 1.3-1.5 گرم در سانتی متر مکعب (بسته به براقیت رنگ)

آوار:

رنگ آمیزی و تزیین سطوح ساختمان به ویژه سطوح داخلی

رنگ آمیزی خانه ها و اماکن عمومی که نمی توانند ساکنان را تخلیه کنند در حین رنگ آمیزی در حال انجام است.

آموزش، پزشکی، بهداشت، نظامی، هتل ها، ادارات و غیره

مدت و روش نگهداری:

قابل نگهداری به مدت 12 ماه در انبار سرپوشیده در دمای 5-35 درجه سانتیگراد - محافظت در برابر یخ زدگی.

زمان خشک شدن رنگ اکریلیک پایه آب

یکی از بزرگترین مزایای رنگ اکریلیک پایه آب این است که زمان خشک شدن آن پس از اولین استفاده کوتاه خواهد بود. دلیل اصلی این امر این است که این رنگ ها بر پایه آب هستند. همانطور که می دانید علاوه بر رنگ اکریلیک پایه آب، نمونه های حلال یا رنگ دیوار پایه روغنی نیز وجود دارد که ساختار بسیار متفاوتی دارند. به طور معمول، رنگ روغن ساختمان برای رسیدن به مرحله خشک شدن کامل زمان بیشتری می برد. اما رنگ اکریلیک سریعتر از رنگ روغن خشک می شود.

فرآیند خشک شدن این رنگ ها به این صورت است که حلال موجود در رنگ باید تبخیر شود تا یک لایه کاملاً خشک روی سطح باقی بماند. حلال رنگ های اکریلیک بر پایه آب همانطور که از نام آن پیداست. این رنگدانه ها مایع محلول در خود را طی یک سری واکنش های شیمیایی در طول جریان هوا از دست می دهند. در واقع مایع به روش خاصی تبخیر می شود.

به طور کلی برای رنگ های اکریلیک پایه آب دو نوع زمان خشک شدن می توان تعریف کرد که شامل خشک شدن سطحی و خشک شدن عمیق می باشد. تنها پس از 30 دقیقه پس از اعمال اولیه، این رنگ ها به مرحله خشک شدن سطحی می رسند. با این حال، قسمت عمیق رنگ پس از یکی دو ساعت خشک می شود. البته بستگی به شرایط دمای محیط دارد.

آماده سازی قبل از استفاده از رنگ اکریلیک مبتنی بر آب

آماده سازی سطح یک فرآیند بسیار مهم قبل از اعمال رنگ اکریلیک مبتنی بر آب و همچنین سایر پوشش های رنگی بر روی هر سطحی است. بدون آماده سازی سطح، کیفیت خوبی در انتهای تصویر بدست نمی آید. به خصوص در محیط بسته خانه که زیبایی دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد، لازم است قبل از استفاده از رنگ های اکریلیک پایه آب، احتیاط های لازم را انجام داد.

برای این کار، خوب است سطوح دیوار را از آلودگی هایی مانند مو، پوسته ها و همچنین روغن و گرد و غبار تمیز کنید. اگر قصد دارید روی سطحی که از قبل رنگ شده است نقاشی کنید. جداسازی لایه های پوست را فراموش نکنید. برای این منظور انجام پروژه سندبلاست می تواند گام موثری در آماده سازی سطح ایده آل باشد. اگر به دلایلی سطح مورد نظر ناهموار است، بهتر است از انواع بتونه برای تراز کردن سطح استفاده کنید. هرچه صورت شما صاف تر و صیقلی تر باشد، رنگ نهایی بالاتر خواهد بود. علاوه بر این، چسبندگی رنگ های اکریلیک پایه آب به سطح آماده شده چندین برابر افزایش می یابد.

نکات مربوط به رنگ آمیزی فضای داخلی ساختمان.

رنگ اکریلیک پایه آب یکی از رنگ های تزئینی است که برای رنگ آمیزی ساختمان ها استفاده می شود. به جای رنگ روغن می توانید از رنگ اکریلیک پایه آب در رنگ های مختلف استفاده کنید.

به طور معمول، تجهیزات و لوازم جانبی مورد استفاده برای رنگ آمیزی این رنگ ها، غلتک هستند. در بسیاری از موارد، اگر بخواهید از قلم مو استفاده کنید، سرعت رنگ آمیزی کمی کاهش می یابد و ممکن است اثر قلم مو در لایه رنگ باقی بماند. استفاده از یک غلتک با الیاف بسیار نرم می تواند پوششی ایده آل و یکنواخت بر روی دیوارهای داخلی ساختمان ایجاد کند.

از آنجایی که رنگ اکریلیک پایه آب حاوی مواد سمی یا خطرناک نیست، تکنسین ها فرآیند آسانی در اعمال رنگ ها دارند. البته ایجاد جریان هوای مطلوب در محیط نقاشی کمک می کند. برای انتخاب نوع رنگدانه یا ظاهر رنگ اکریلیک پایه آب باید بگوییم که کاملا سلیقه ای است. بسیاری از مردم تمایل به استفاده از رنگ های تک رنگ بیرونی دارند، در حالی که برخی دیگر نمایشگرها و طرح های چند رنگ را برای داخل ساختمان ترجیح می دهند. استفاده از رنگ های مختلف در نقاشی ساختمان مدرن به وفور استفاده می شود. در واقع هدف از این کار این است که فضای داخلی سازه از حالت کاملا ساده و همگن خارج شود.

رنگ ساختمان مناسب را انتخاب کنید

برای بسیاری از افراد همیشه این سوال مطرح می شود که از چه رنگ هایی باید در فضای داخلی خانه استفاده کرد. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که عمدتا از دو نوع رنگ در داخل خانه استفاده می شود. یک نمونه رنگ اکریلیک بر پایه آب و نمونه دیگر رنگ روغن است. روغن های رنگ حاوی حلال هستند. در نتیجه بوی آبکی بیشتری نسبت به رنگ های حلال دارند. اما از طرفی مقاومت آنها بسیار بالاست. مهمتر از همه، می توانید محل را تمیز و شستشو دهید.

رنگ اکریلیک پایه آب نسبت به نمونه های روغنی از براقیت و شفافیت کمتری برخوردار است. رنگ های پایه آب در محیط بسته بوی نامطبوعی ندارند. این ویژگی ارزشمند فرآیند آسان استفاده از این رنگ ها را در اختیار تکنسین های قدرتمند قرار می دهد. رنگ‌های اکریلیک پایه آب معمولاً مقرون به صرفه‌تر هستند و با خرید عمده آن‌ها می‌توانید فضای بسیار زیادی از فضای داخلی ساختمان خود را رنگ کنید. ایمنی استفاده از این رنگ ها بسیار بالاتر از رنگ های حلال است. در نتیجه وجود مواد قابل اشتعال، خطری برای محیط های بسته رنگ شده وجود ندارد.

رنگ های ساختمانی مبتنی بر آب چسبناک کمتری دارند. در نتیجه سرعت انبساط آنها بسیار بیشتر از سایر پوشش های ساختمانی است. این ویژگی مهم به این معنی است که فرآیند کار با این رنگ ها بسیار آسان تر از رنگ های مبتنی بر حلال خواهد بود. به طور کلی نمی توان ترجیح خاصی را بین این دو رنگ در نظر گرفت. زیرا هر کدام مزایای خود را دارند.