سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کدام کشور برای تحصیل مهاجرت بهتر است؟

نظر


تحصیل در خارج از کشور یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به فرصت های شغلی و آینده ای روشن است. همه افرادی که متقاضی تحصیل در دانشگاه های بین المللی هستند به معیارهای مختلفی مانند کیفیت آموزش، سطح دانشگاه، زیرساخت های سیستم آموزشی و بسیاری موارد دیگر نگاه می کنند. با این حال باید بگوییم که معیارهای ایرانیان با متقاضیان سایر کشورهای دنیا کمی متفاوت است.

به عنوان مثال اکثر متقاضیان ایرانی از طریق تحصیل می خواهند زندگی دائمی داشته باشند و یا به دلیل تفاوت هزینه ها انتخاب دانشگاه بسیار سخت است. بنابراین نمی توان بهترین کشورها را برای تحصیل ایرانیان در خارج از کشور معرفی کرد.

این مقاله وبلاگ ارمنی من در مورد بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی نکاتی را در این مقاله برای ما آشکار کرد. تا پایان با ما باشید تا با بهترین کشورها برای تحصیل ایرانیان در خارج از کشور آشنا شوید

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

برای یافتن بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی باید روش های مختلفی در نظر گرفته شود. یکی از مواردی که می توان از آن برای یافتن اعتبار یک کشور در این زمینه استفاده کرد، تعداد دانشجویان بین المللی ساکن در آن کشور است. در ادامه به بررسی بهترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور و تعداد دانشجویان بین المللی ساکن در آنها می پردازیم. اما قبل از آن بد نیست بدانید که بهترین کشور برای دانشجویان بین المللی در سال 2022، کانادا است.

بر اساس رتبه بندی جهانی (QS) در سال 2022، 28 دانشگاه از کانادا در بین 50 دانشگاه برتر قرار دارند. euromy.info


ایالات متحده آمریکا: 1095299 دانشجوی بین المللی

انگلستان: 496570 دانشجوی بین المللی

کانادا: 435415 دانشجوی بین المللی

استرالیا: 420501 دانشجوی بین المللی

فرانسه: 343400 دانشجوی بین المللی

آلمان: 282002 دانشجوی خارجی ژاپن: 208901 دانشجوی خارجی

اسپانیا: 120991 دانشجوی بین المللی

اگر تعداد دانشجویان بین المللی را به عنوان شاخصی برای تعیین بهترین کشور برای تحصیل بر اساس اطلاعات فوق در نظر بگیریم. بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی آمریکا است. دانشگاه های معروف کشور استاندارد زندگی و آموزش با کیفیت بالا را باید دلیل اصلی مهاجرت افراد زیادی برای تحصیل به ایالات متحده دانست.

تحصیل در انگلستان بعد از آمریکا نیز برای بسیاری جذاب است. تعداد زیادی از دانشگاه های این کشور نیز در لیست بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند. این را باید دلیل علاقه بسیاری از افراد به مهاجرت به انگلستان دانست.

بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان

با بررسی آمار دانشجویان ایرانی مقیم سایر کشورها متوجه می شویم که کشورهای مورد علاقه دانشجویان ایرانی با کشورهای مورد علاقه سایر متقاضیان در سراسر جهان کمی متفاوت است. به عنوان مثال، طبق آمار منتشر شده توسط موسسه آمار یونسکو در سال 2020، این فهرست شامل کشورهایی مانند امارات متحده عربی یا ترکیه است که از نظر کیفیت جهانی با برخی از کشورها مانند انگلیس قابل مقایسه نیستند.

اما اگر تعداد دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در خارج از کشور را بررسی کنیم، می توانیم بهترین کشور را برای تحصیل ایرانیان در خارج از کشور پیدا کنیم.

آمریکا: 12708 دانشجوی ایرانی

ترکیه: 6099 دانشجوی ایرانی

آلمان: 4846 دانشجوی ایرانی

ایتالیا: 4265 دانشجوی ایرانی

کانادا: 3884 دانشجوی ایرانی

مالزی: 3106 دانشجوی ایرانی

استرالیا: 2153 دانشجوی ایرانی

امارات متحده عربی: 1619 دانشجوی ایرانی

هند: 1558 دانشجوی ایرانی

اتریش: 1424 دانشجو از ایران

همانطور که خواندید آمریکا بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی حتی برای ایرانیان به حساب می آید. اما در این لیست کشورهایی مانند هند و ترکیه وجود دارند که دلیل علاقه بسیاری از ایرانیان به آنها هزینه پایین زندگی و تحصیل و همچنین سهولت اخذ ویزای تحصیلی است.

البته کشورهای دیگری مانند هلند نیز وجود دارند که بسیاری از ایرانیان علاقه مند به تحصیل در آنها هستند. به همین دلیل تعداد زیادی از ایرانیان برای تحصیل در هلند و اخذ ویزای تحصیلی هلند اقدام می کنند.

بهترین کشور برای تحصیل در رشته مهندسی

رشته های مهندسی باید به عنوان رشته های معروف دنیا معرفی شوند. بسیاری از دانشجویان مهندسی می خواهند مدرک خود را از دانشگاه های معتبر جهانی دریافت کنند. اما اگر بخواهیم بهترین کشور را برای تحصیل در رشته مهندسی برای مهندسان انتخاب کنیم باید به کشورهایی مانند آمریکا، استرالیا، کانادا و انگلستان اشاره کنیم. اما عامل مهم در این زمینه توان مالی است.

تحصیل در این کشورها پرهزینه است و افراد باید منابع مالی کافی برای پرداخت این هزینه ها داشته باشند. یکی دیگر از عواملی که در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی نقش دارد، سن دانش آموز و فاصله تحصیلی است. در برخی از کشورها مانند ایالات متحده، کانادا، استرالیا، سوئیس، آلمان و انگلستان موارد فوق بسیار مهم است و ممکن است منجر به رد درخواست متقاضیان شود.

تحصیل در رشته مهندسی در اروپا به دلیل شرایط مناسب دانشگاه های این قاره برای بسیاری از افراد جذاب است. همچنین این دانشگاه ها به دانشجویان کیفیت تحصیلی بالا و شرایط مطلوبی را ارائه می دهند که باعث افزایش علاقه آنها به تحصیل می شود. یکی دیگر از مواردی که ایرانیان را برای تحصیل در رشته مهندسی در اروپا جذب می کند، شرایط راحت تر ویزا نسبت به آمریکا است.

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی پزشکی

بهترین کشور برای مهاجرت و تحصیل در رشته های مختلف پزشکی و دندانپزشکی کدام کشور است؟ بسیاری از افرادی که قصد تحصیل در رشته های مختلف پزشکی را دارند با این سوال در ذهن خود مواجه می شوند. باید بدانید که مانند بسیاری از رشته های دیگر، کشورهای انگلستان، آمریکا و کانادا را نیز باید به عنوان بهترین کشورهایی که افراد می توانند برای تحصیل در آنجا مهاجرت کنند، در نظر گرفت.

تحصیل در کانادا با توجه به شرایط این کشور و سهولت اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای بسیاری از ایرانیان گزینه جذابی است. کسانی که به دلایلی نتوانند در سه کشور ذکر شده در رشته پزشکی تحصیل کنند می توانند در کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، اتریش و اسپانیا تحصیل کنند.

تحصیل پزشکی در این کشورها با توجه به رتبه بالای برخی از دانشگاه ها در این کشورها و همچنین شرایط مناسب برای اخذ ویزای تحصیلی، احتمالاً می توان این موارد را راه مناسبی برای تحصیل پزشکی دانست.

البته در برخی از کشورها مانند آلمان افراد برای تحصیل در رشته پزشکی باید در آزمون ورودی شرکت کنند. این افراد باید حداقل به سطح زبان آلمانی خود (C1) برسند و سپس در آزمون ورودی شرکت کنند. در صورت قبولی در این آزمون می توانند در دانشگاه های این کشورها پذیرش بگیرند.

بهترین کشور برای بازدید تحصیلی

شاید اگر بخواهیم بهترین ها را برای تحصیل و تحصیل مهاجرت در بین تمام کشورهای دنیا قرار دهیم باید در مورد کانادا بگوییم.

درست است که کشورهایی مانند ایالات متحده از نظر دانشجویان و دانشگاه های بین المللی از کانادا پیشی می گیرند، اما مواردی مانند هزینه کمتر زندگی، بازار کار خوب، ایمنی و شرایط زندگی خوب، کانادا را انجام داده است. این کشور به عنوان مقصد بسیاری از افرادی که قصد تحصیل در کشورهای دیگر را دارند، شناخته می شود.

کانادا در بسیاری از نظرسنجی‌های بین‌المللی، مانند آموزش، کیفیت زندگی، عدالت اجتماعی و بازار کار خوب، رتبه بالایی دارد.