سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های درب ضد حریق چیست؟

نظر


باید به خوبی بدانید که درب ضد حریق با درب های سارق بسیار متفاوت است. آنها با استفاده از مواد خاص و منحصر به فرد درب ضد حریق را تولید و طراحی می کنند. درب های ضد حریق بسیار مقاوم هستند و در صورت بسته بودن باعث سرایت آتش به داخل ساختمان نمی شوند. برای جلوگیری از ورود حریق به داخل ساختمان انواع درب ضد حریق در فونداسیون ساختمان ها تعبیه می شود. درب های ضد حریق به عنوان عایق ضد حریق و دود شناخته می شوند. یکی از مهمترین ویژگی های درب ضد حریق این است که از فولاد ساخته و طراحی شده است.

درب های ضد حریق در اندازه ها و مدل های مختلفی تولید می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. باید در نظر داشته باشید که قیمت درب ضد حریق به اندازه آنها بستگی دارد. خرید برخی از مدل های درب ضد حریق گران است. اگر می خواهید ساختمان های خود را در برابر آتش محافظت کنید، باید بدانید که نصب درب ضد حریق بهترین گزینه ای است که می توانید داشته باشید.



انواع درب ضد حریق


درب های ضد حریق بر اساس کاربرد و ویژگی هایشان به طور کلی به چهار دسته تقسیم می شوند. هر یک از گروه های مختلف درب ضد حریق دارای ویژگی ها و مشخصات خاصی هستند. از مهم ترین گروه های درب نسوز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. خط درب ضد حریق معمولاً برای خروجی های اضطراری در ساختمان های مسکونی، ادارات، هتل ها نصب می شود... این خط درب ضد حریق مقاومت بالایی در برابر حریق دارد و با مصالح ساخته و طراحی شده است.

2. برخی دیگر از درب های ضد حریق مخصوص استفاده در نیروگاه ها هستند. این نمونه از درب ضد حریق مقاومت بسیار بالایی در برابر حریق با استحکام بالایی دارد. در نیروگاه ها خطر آتش سوزی بسیار بیشتر از ساختمان های مسکونی است به همین دلیل درب ضد حریق نیروگاه ها از بهترین مواد ساخته می شود. درب ضد حریق بیمارستانی یکی دیگر از مدل های این نوع درب است که در سایزهای مختلف تولید می شود. بسیاری از بیمارستان ها از این نوع درب ها برای افزایش امنیت ساختمان استفاده می کنند.

4. درب ضد حریق نوع دیگری از درب ها برای محافظت از ساختمان های بزرگ و انبارهای مختلف می باشد. این درب ها در اندازه های بزرگ تولید می شوند و به گونه ای طراحی شده اند که در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم هستند.

باید خوب بدانید که درب های ضد حریق دارای مدل های چوبی و شیشه ای هستند. درب های شیشه ای بیشترین کاربرد را در ساختمان های مسکونی و اداری دارند. این درب ها در راه پله نصب می شوند. ساخت درب ضد حریق چوبی بسیار آسان است و به راحتی نصب می شود. بر اساس نوع ساختمان خود می توانید درب ضد حریق چوبی یا شیشه ای نصب کنید.


بازار درب آتش نشانی

هزینه ای که برای خرید درب ضد حریق پرداخت می کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت درب ضد حریق مدل درب می باشد. برخی از درب های ضد حریق بزرگ برای ساختمان هایی مانند نیروگاه ها تولید می شوند که خرید آنها گران تر است. برخی دیگر از درب های شیشه ای و چوبی درجه بندی آتش قیمت متفاوتی دارند.

همچنین باید به خوبی بدانید که یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت درب ضد حریق کیفیت آنهاست. برخی از درب های ضد حریق که با مواد نامرغوب تولید و طراحی می شوند مقاومت چندانی از خود نشان نمی دهند و پس از مدتی ساختار خود را به کلی از دست می دهند. آن دسته از درب های نسوز که از جنس استیل هستند دوام بیشتری دارند و قیمت خرید نیز بالاتر است.



نصب درب ضد حریق

نصب درب ضد حریق کاملا شبیه درب های ضد سرقت است اما باید بدانید که امنیت درب ضد حریق از درب سارق مهمتر است. در نتیجه برای نصب درب ضد حریق فقط باید به متخصصین در زمینه نصب این نوع درب مراجعه کرد. استانداردهای مربوط به نصب درب ضد حریق باید رعایت شود و درب ها از کیفیت لازم برخوردار باشند.

 

 

اطلاعات بیشتر:https://baharidoor.com/product-category/fdoor/