سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آزمایشگاه دندانپزشکی چیست و چه کاربردی دارد؟ + بهترین کلینیک دند

نظر


خدمات آزمایشگاه دندانپزشکی بسته به نیاز بیمار جامع و متنوع است. ملاقات تکنسین های آزمایشگاه با بیمار معمول است و از آنجایی که تمام کار بیمار با دندانپزشک است، بیشتر زیر نظر دندانپزشک کار می کنند. آنها را می توان اعضای مهم تیم مراقبت از دندان دانست که در زیر به آنها می پردازیم.


آزمایشگاه دندانپزشکی چیست؟

لابراتوار دندانپزشکی یا آزمایشگاه تولید خمیردندان مکانی برای طراحی و ساخت محصولات مختلف مانند پروتز، دندان مصنوعی و پروتز است. روش کار پس از معاینه بیمار، دندانپزشک دستور ساخت خمیر دندان را به آزمایشگاه دندانپزشکی می دهد.

بررسی مسئولیت های دندانپزشک

دندانپزشک تجربی ماهر کسی است که سعی می کند پروتز مورد نیاز بیمار را با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه بسازد. معمولاً اگر این افراد مهارت کافی داشته باشند، می توانند نیازهای بیمار را به درستی تشخیص دهند و بهترین و با کیفیت ترین پروتز را تهیه کنند.

 

به طور کلی، متخصصان دندانپزشکی باید دارای مدرک کاردانی در تخصص خود، سالها تجربه حرفه ای به عنوان یک حرفه ای و تجربه حرفه ای اثبات شده برای ارزیابی دقیق نیازهای بیماران باشند. دندانپزشکان اغلب یک طرح مکتوب برای پروتز پروتز ایجاد می کنند و تماشم نیازهایی را که از آنها و بیمارانشان انتظار می رود با دندانپزشک به اشتراک می گذارند و در میان می گذارند. این سند مکتوب انواع اطلاعات مهم مانند رنگ دندان ها، نحوه ساخت پروتز و به طور کلی هدفی که پزشک با دندانپزشک در ارتباط است را بیان می کند. این راهنمای مکتوب باعث می شود دندانپزشکان به راحتی مهارت های خود را تمرین کنند.



رابطه دندانپزشک و دندانپزشک چیست؟

قبلاً گفتیم که دندانپزشکان به دلیل ارتباط با دندانپزشک بیماران را درمان می کنند. شاید این ایده این سوال را ایجاد کند که چه رابطه ای بین دندانپزشک و بهداشت دندان وجود دارد و چگونه بیماران می توانند از بهترین خدمات آزمایشگاهی دندانپزشکی بهره مند شوند.

هنگامی که به عنوان بیمار به دندانپزشک مراجعه می کنید، دندانپزشک شما ممکن است تشخیص دهد که به انواع مختلفی از دندان مصنوعی نیاز دارید. در این حالت دندانپزشک وضعیت دندان ها را بررسی می کند و به آنها شکل می دهد. سپس قالب گیری گرفته می شود و توصیه های درمانی (مانند نوع پروتز مورد استفاده و ویژگی های آن) همراه با اطلاعات لازم برای دندانپزشک ارسال می شود.

بنابراین، دندانپزشک از تجربیات خود و همچنین ارائه اطلاعات استفاده می کند. پروتز لازم را می سازد و به دندانپزشک می دهد. در نهایت، به عنوان یک بیمار، شما به دندانپزشک مراجعه می کنید و دندان مصنوعی را روی دندان های خود قرار می دهید. در صورت وجود هر گونه خطا یا مشکل در پروتز، پزشک آن را به دندانپزشک بازگردانده و از پروتز صحیح استفاده می کند تا اصلاحات لازم انجام شود.


در لابراتوار دندانپزشکی چه کارهایی انجام می شود؟

دندانپزشکان به درخواست دندانپزشک یاد می گیرند که چگونه با استفاده از تجهیزات پیشرفته و طیف وسیعی از مواد، انواع پروتزها را بسازند. در وب سایت پایا پزشکی؛ ما انتخاب این لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی را برای دندانپزشکان و ارتودنتیست ها آسان می کنیم.

این محصولات هم شامل قطعات دندان مانند و هم قسمت های درمانی هستند. دندانپزشکانی که در لابراتوارهای دندانپزشکی کار می کنند را می توان یکی از اعضای تیم دندانپزشکی دانست که برای ترمیم دندان های آسیب دیده یا بازیابی دندان های از دست رفته با یکدیگر همکاری می کنند. دندانپزشکان پس از ضدعفونی قالب را به آزمایشگاه می فرستند و دندانپزشک طبق برنامه درمانی پروتز مورد نظر را می سازد.



آنچه در لابراتوار دندانپزشکی انجام می شود:

ریشه که دندان مصنوعی است برای بیمارانی که تمام دندان های خود را از دست داده اند استفاده می شود.

پروتزهای نیمه متحرک یا بریج های ثابت برای بیمارانی که یک یا چند دندان از دست داده اند.

روکش‌ها روی دندان را می‌پوشانند و برای بازگرداندن اندازه و شکل اصلی آن طراحی شده‌اند.

روکش هایی که ظاهر و عملکرد بیمار را بهبود می بخشد.

دستگاه های ارتودنسی بریس هایی هستند که برای صاف کردن و محافظت از دندان ها استفاده می شوند.



از چه لوازم و تجهیزاتی باید در لابراتوار دندانپزشکی استفاده کرد؟

برای دندانپزشکان علاوه بر کارایی، جذابیت پروتزهای جایگزین نیز مهم است. آنها از مواد و تجهیزات مختلف دندانپزشکی در کار خود استفاده می کنند. تصمیم گیری در مورد نوع تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه به چند چیز بستگی دارد. اولین نکته در هنگام انتخاب مواد دندانی این است که آیا برای نوع ترمیم و فرآیند تولیدی که قصد استفاده از آن را دارید طراحی شده است یا خیر. نکته دوم بعد از سرمایه گذاری در سخت افزار، سخت افزار مورد نیاز برای استفاده از سخت افزار است که در اکثر موارد هنگام راه اندازی آزمایشگاه خریداری می شود.

درباره ویژگی های بهترین لابراتوار دندانپزشکی تحقیق کنید

بهترین آزمایشگاه دندانپزشکی باید دارای ویژگی های منحصر به فرد زیر باشد:

ارائه خدمات آموزشی مناسب

بهترین لابراتوار دندانپزشکی، لابراتواری است که علاوه بر ارائه خدمات پزشکی، آموزش دندانپزشکی را برای همکاران و کارکنان خود نیز برگزار کند. این دوره ها می تواند به کارکنان کمک کند تا بهترین روش ها و تکنیک ها را بیاموزند و از آنها در آزمایشگاه برای ساخت پروتز استفاده کنند.

از ابزار مناسب استفاده کنید

تجهیزات با کیفیت بیشتر و پیشرفته تر مورد استفاده در آزمایشگاه های دندانپزشکی. به عنوان یک قاعده، خروجی و نتایج کار نیز افزایش می یابد.

 

 

خدمات کاملی ارائه می دهند

یک لابراتوار دندانپزشکی حرفه ای باید خدمات کامل و جامعی ارائه دهد. این لابراتوارها علاوه بر ارائه دوره های آموزشی دندانپزشکی باید به دندانپزشکان یا افراد علاقه مند خدمات کامل ارائه دهند. هرچه خدمات لابراتوار دندانپزشکی جامع تر باشد، بهتر می تواند پاسخگوی نیاز بیماران باشد.

آزمایشگاه های ویژه باید خدماتی از قبیل:

انواع مختلف ایمپلنت دندان

دال های بتنی

دندان های مصنوعی با لثه های نرم

یک نوع دندان شکسته

انواع کرم کبالت

و انواع لمینت های متحرک و دائمی.

دادن

ضمناً یک لابراتوار تخصصی باید با پولیش دندان های قدیمی خدمات بلیچینگ دندان را به مشتری ارائه دهد. طراحی و ساخت انواع تری های ارتودنسی و انواع روکش های دندان از جمله وظایف یک لابراتوار دندانپزشکی مجهز می باشد.



ارتباط مستمر با پزشک و در صورت لزوم با بیمار

از دیگر ویژگی های بهترین لابراتوار دندانپزشکی می توان به ارتباط صحیح و مستمر با پزشک اشاره کرد.دندانپزشکی با انگیزه باید همیشه در دسترس پزشک باشد که در صورت لزوم با دندانپزشک صحبت کرده و نکات مهم را به او یادآوری کند. هرچه ارتباط دوستانه تر و دقیق تر باشد، کارگاه موفق تر خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که دندانپزشکی یک حرفه حساس و همه کاره است، بنابراین اگر نیاز به تماس با یک آزمایشگاه دندانپزشکی تخصصی دارید، به یاد داشته باشید که خدمات با کیفیت و تخصصی ترین خدمات برای شما وجود دارد. شما می توانید بدون هیچ مشکلی از خدمات به دلخواه استفاده کنید.

 

ماخذ مقاله: https://drsheidaclinic.com/