سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیزل ژنراتور کاشانی

نظر


دیزل ژنراتور وسیله ای است که بیشتر ما شنیده ایم یا از آن استفاده کرده ایم. این دستگاه کاربردهای زیادی دارد و در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت دیزل ژنراتور به حدی است که در صورت نبود آن مشکلات زیادی در شهرهای بزرگ به وجود می آید. دیزل ژنراتورها نیز در ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از مهم ترین تجهیزات صنعتی به شمار می روند.

دیزل به تنهایی

دیزل ژنراتور که با نام‌های دیزل ژنراتور یا موتور الکتریکی نیز شناخته می‌شود، وسیله‌ای است که برای تولید برق استفاده می‌شود و ترکیبی از موتور دیزل و ژنراتور الکتریکی است. این دستگاه می تواند با استفاده از سوخت دیزل حرکت چرخشی ایجاد کرده و سوخت دیزل را به برق تبدیل کند. از این رو در مواقعی که برق در سطح شهر وجود ندارد و یا در زمان قطع برق سراسری از این دستگاه استفاده می شود تا اتلاف برق و وقفه ای در کار ایجاد نشود.

چند نوع دیزل ژنراتور وجود دارد؟

3 نوع موتور دیزلی یا موتور الکتریکی وجود دارد که می توان آنها را به شرح زیر نام برد:

دیزل ژنراتور کوچک

دیزل ژنراتورهای کوچک که به نام دیزل ژنراتور قابل حمل نیز شناخته می شوند، اندازه کوچکی دارند و به راحتی از مکانی به مکان دیگر منتقل می شوند.

از آنجایی که موتورهای دیزلی نسبت به سایر موتورهای دیزلی قابل حمل‌تر هستند، در کاربردهای مختلف نیز مفید بوده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به عنوان مثال: از این نوع موتور الکتریکی در هتل ها، فروشگاه ها، نمایشگاه ها و ... استفاده می شود. از طرفی در تلویزیون، کولر، یخچال و غیره.

جنارتا دیزل پایه

دیزل ژنراتور اصلی نوعی دیزل ژنراتور است که برای تامین برق مناطقی که به برق شهری دسترسی ندارند استفاده می شود و اغلب به عنوان تامین کننده اصلی انرژی الکتریکی در این فضاها استفاده می شود. به عنوان مثال: برای کمپ ها، کمپ ها و معادن، انرژی الکتریکی توسط دیزل ژنراتورهای پایه تامین می شود.

دیزل ژنراتور آماده استفاده

دیزل ژنراتورهای آماده برای استفاده که به نام دیزل ژنراتورهای اضطراری نیز شناخته می شوند، در مکان های مختلف به عنوان منبع برق برای تامین برق در هنگام خاموشی سراسری، طوفان و سایر حوادث استفاده می شوند. در کشور ما در بسیاری از نقاط از این نوع دیزل ژنراتور استفاده می شود تا در این مواقع دسترسی به برق قطع نشود. زیرا در برخی مکان ها مانند بیمارستان ها قطعی برق حتی به مدت نیم ساعت خطرناک است و زندگی را به خطر می اندازد. بنابراین چنین مناطقی باید منبع انرژی دیگری به نام خودروی برقی داشته باشند تا از چنین حوادثی جلوگیری شود.

دیزل ژنراتور در ایران

از آنجایی که قطع برق در کشور ما بسیار رایج است، دیزل ژنراتورها در مکان ها و مناطق مختلف به ویژه در فصل تابستان بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و این ابزار برای مردم کشورمان بسیار مهم است. بیشترین استفاده از دیزل ژنراتورها در ایران مربوط به سازمان ها و موسسات زیر است:

بیمارستان ها

بالینی

کلینیک ها

ایستگاه آتش نشانی

نهادها و ارگان های دولتی

به بانک

دفاتر

قدم زدن

ساختمان های بزرگ

بله برج

ارتباط دادن

زمین کشاورز

ساختن

گوسفندان و انبارهای خارج از شهر

مکان بدون مجوز برق شهری

مناطقی که خدمات برق شهری وجود ندارد

ای ....

 

در واقع می توان گفت در هر مکان و مکانی که اهمیت دسترسی به برق بسیار زیاد باشد، قطعا از موتور الکتریکی استفاده خواهد شد.

مزایای دیزل ژنراتور چیست؟

استفاده از دیزل ژنراتور مزایای زیادی دارد که از مهمترین مزایای استفاده از آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان دسترسی به برق در زمان خاموشی سراسری

تامین برق مورد نیاز اماکن مختلف

جلوگیری از بسیاری از مشکلات ناشی از قطع برق

از تهدید جان انسان در هنگام قطع برق جلوگیری کنید

قابل حمل بودن دیزل ژنراتور و امکان انتقال آن به مکان های مختلف

با انواع مختلف

توانایی تامین انرژی الکتریکی با توان و ولتاژهای مختلف

در دسترس بودن و استفاده از این دستگاه توسط عموم مردم

هیچ محدودیتی برای استفاده از دیزل ژنراتور برای انسان وجود ندارد.

سهولت در تهیه این دستگاه در ایران

و...

قیمت دیزل ژنراتور چقدر است؟

دانستن قیمت دیزل ژنراتور برای هر کسی که قصد خرید آن را دارد ضروری است. اما همانطور که در قسمت های بالا اشاره کردیم این دستگاه انواع مختلفی دارد که قیمت هر کدام متفاوت است و نوع دیزل ژنراتور مورد نظر شما برای تعیین قیمت این دستگاه در نظر گرفته می شود. ابتدا مشخص شود

علاوه بر این، مسائل دیگری نیز می تواند بر قیمت دیزل ژنراتور تأثیر بگذارد، مانند موارد زیر:

دیزل ژنراتور نو یا دست دوم

قدرت و انرژی موتور الکتریکی در تولید برق

اندازه و شکل موتور الکتریکی

موتور الکتریکی

برندهای موتور الکتریکی

هدف از تهیه موتور الکتریکی

اندازه سایتی که قصد استفاده از دیزل ژنراتور را دارید

غرفه ای که می توانید موتور الکتریکی بخرید

آ...

دیزل ژنراتور نو یا دست دوم؟

دیزل ژنراتور نو یا دست دوم؟ کدام گزینه بهتر است؟ این سوالی است که بسیاری از نامزدها با آن روبرو هستند. دیزل ژنراتور کارکرده و کارکرده قابل خرید است و اگر موتور برق نو و بدون مشکل باشد خرید می تواند کاربردی و مفید باشد. اما برای خرید دیزل ژنراتور کارکرده، باید در زمان خرید آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دستگاه به درستی کار می کند. در این شرایط می توانید با خرید هزینه های خود را کاهش دهید.

قیمت دیزل ژنراتور دست دوم

قیمت دیزل ژنراتور دست دوم کمتر از نو است و می توانید آن را با قیمت بسیار کمتری خریداری کنید. معمولا قیمت این نوع موتور الکتریکی حدود نصف قیمت انواع جدید است و در بودجه مصرفی در این زمینه تا حد زیادی صرفه جویی می شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که قیمت موتور الکتریکی نو و دست دوم بسته به ویژگی های آن متفاوت خواهد بود.


اخرین حرف

اگر قصد خرید دیزل ژنراتور نو یا دست دوم را دارید، می توانید آن را از کاشانی خریداری کنید. شرکت کاشانی یکی از بهترین پخش کننده های دیزل ژنراتور در کشور می باشد که این امکان را به ما می دهد تا مدل های متنوعی را برای هموطنان عزیز تهیه کنیم. در بخش های مختلف وب سایت kashanico.com می توانید با دیزل ژنراتورها بیشتر آشنا شوید و انواع آنها را بررسی کنید.

ماخذ مقاله: https://www.asriran.com/fa/news/892310/%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84-%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%A7%D9%86%DB%8C