سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز در مورد خانه

نظر


نگهداری و نظافت ساختمان یکی از کارهای ضروری و ضروری است که باید همیشه انجام شود. هیچ سیاست کلی نظافتی در ساختمان‌های مسکونی وجود ندارد، اما مدیر ساختمان باید حداقل یک نفر در هفته و اگر ساختمان بزرگ است دو نفر استخدام کند. مشکل در برج ها و مناطق مسکونی متفاوت است و مدیریت از افراد برج استفاده می کند که هر روز یا هر دو روز یکبار از ابزارهای قدرتمند و پیشرفته برای نظافت استفاده می کنند. از آنجایی که نظافت ساختمان ها امری بسیار خاص است، انتخاب فردی برای آن چالش بزرگی است، اما امروزه به لطف افزایش خدمات اینترنتی در ایران، دسترسی به پیمانکاران حرفه ای که می توانند ساختمان ما را نظافت کنند، بسیار آسان است. مدیران با استفاده از نرم افزارهای مختلف می توانند از بهترین تیم برای این امر استفاده کنند.

برای نظافت خانه باید نکاتی را بدانیم

یکی از ساده ترین راه ها برای تمیز نگه داشتن ساختمان و مراقبت از آن، استخدام یک شرکت خدماتی است که می تواند در همه چیز به شما کمک کند. شما می توانید با آنها کار کنید و نیروی کار را بر اساس نیاز خود آموزش دهید. برای نظافت ساختمان از آن استفاده کنید و در صورت تمایل می توانید با یک شرکت خدماتی برای همکاری و همکاری با نیروی مخصوص نظافت و نگهداری قرارداد ببندید.

نکاتی که باید در مورد نظافت ساختمان بدانید

با این حال، اگر نمی‌خواهید از کسی کمک بخواهید، می‌توانید فرآیند نظافت ساختمان را خودتان انجام دهید، اما به یاد داشته باشید که سلامت محیط نقش مهمی در سلامت انسان دارد، بنابراین باید نظافت ساختمان را انجام دهید. . فرآیند دوره ای و مستمر .. زیرا نظافت ساختمان های مسکونی و اداری می تواند سلامت افراد را بهبود بخشد و رفاه خانواده را تضمین کند. اما آنچه که درک آن مهم است این است که فرآیند نظافت ساختمان فقط برای تمیز کردن فضای داخلی ساختمان نیست. بله، نظافت پله ها و فضاهای مشترک باید جدی گرفته شود. اولین جایی که با ورود به ساختمان می بینید. قسمت های مشترک و پله ها تمیز نبودن پله ها و فضاهای مشاع نشان از نبود نظم و آرامش در مجموعه ساختمانی و منازل می باشد لذا این قسمت نیازمند توجه ویژه است که در ادامه به تفصیل به آن می پردازیم.

دستورالعمل نظافت راه پله ها و فضاهای مشترک در ساختمان

اگر از یک تیم تعمیر و نگهداری برای تمیز کردن فضاهایی مانند پله ها و فضاهای مشترک استفاده می کنید، باید مراقب باشید که خدمات یک شرکت معتبر و با تجربه را انتخاب کنید تا آنها بتوانند تمام کارها را به درستی انجام دهند. اصولاً شرکت های خدماتی از پرسنل حرفه ای و تضمینی استفاده می کنند و طبق نیاز شما می توانند آقایان یا خانم ها را به مرکز بفرستند، در واقع نظافت راه پله شاید یکی از سخت ترین قسمت های نظافت ساختمان و حتی کار باشد. ساده به نظر می رسد، اما عوارض خاص خود را دارد. سطل، جارو، دسته تی، دستمال مرطوب، واشر، شیشه پاک کن، روزنامه و ... برای نظافت پله ها و فضاهای مشترک. ابزار مورد نیاز است.

مراحل نظافت پله ها و فضاهای مشترک با جارو کردن پله ها از طبقه بالا به طبقه پایین شروع می شود. سپس رفت و روب پارکینگ و حیاط به پایان رسید. رنگ آمیزی پله ها و نرده های ساختمان از طبقات بالا شروع شده و به سمت پایین امتداد می یابد. برای شست و شوی پله ها بهتر است از سطل و حوله مرطوب استفاده کنید، آب را مستقیم نریزید زیرا اثرات آن روی دیوارهای پایین پله باقی می ماند و در نهایت باید کل راه پله خشک شود. قسمتی از آب باقی می ماند.

تمام نرده های پله ها باید از طرف های مختلف کاملا تمیز شوند. سطلی که باید از آب پر شود و برای نظافت نرده پله استفاده شود باید همیشه تمیز باشد. اگر برای این کار از سطل کثیف استفاده کنید، آب پس از خشک شدن، روی کیف های دستی لکه هایی باقی می گذارد. در صورت امکان دسترسی شیشه ای به پله ها، داخل و خارج ساختمان نیز باید کاملا تمیز شود. البته نباید از لبه های پنجره ها غافل شد و این قسمت ها جزء نظافت پله ها محسوب می شوند. بنابراین، توجه به تمیزی آنها نیز ارزش دارد.

برای نظافت راه پله ها و قسمت های مشترک ساختمان، باید قبل از هر اقدامی، تمیز کننده مناسب را آماده داشته باشید. برای انتخاب ماده شوینده باید به مواد استفاده شده در ساختمان توجه کرد و بر این اساس از شوینده ای استفاده کرد که به مصالح ساختمانی آسیبی نرساند. بدون اینکه بدانید سنگ ساختمان را خورده می کند، رنگ و درخشندگی سنگ و سرامیک را از بین می برد و هزینه زیادی برای کف ساختمان می پردازد، باید این کار را انجام دهید.

نکاتی برای تمیز کردن پارکینگ خانه

معمولا همه از صابون برای شستن فضاهای عمومی و پارکینگ ها استفاده می کنند. گاهی اوقات لکه های چربی روی زمین باقی می مانند، بنابراین در صورت لزوم می توانید از مواد شوینده و سفید کننده برای پاک کردن لکه چربی از پارکینگ استفاده کنید. برای پاکسازی بهتر لکه می توانید از برس استفاده کنید و در نهایت پارکینگ را با آب بشویید. درب ورودی و محوطه جلوی درب پارکینگ ساختمان نیز باید شسته شود. هنگام تمیز کردن ورودی، کف پارکینگ را بشویید. نحوه کار به این صورت است: ابتدا باید کل پارکینگ را جارو کنید. پس از جارو کردن، حتماً کل محوطه را با سطل یا سطل آب خیس کنید، سپس آب را از پارکینگ به سمت چاه هدایت کنید.

 

نکته: در پارکینگ هایی که قسمت هایی از پارکینگ به دلیل روغن کاری روغن کاری شده است. مهم است که قبل از خیس کردن پارکینگ، محلول غلیظی از آب و تاید درست کنید و از T استفاده کنید تا چندین بار آن را روی ناحیه روغنی بمالید تا لکه از بین برود. البته ممکن است در این فرآیند لکه به طور کامل از بین نرود، اما نقش مهمی در پاکسازی آن دارد.

دستورالعمل تمیز کردن تجهیزات برقی ساختمانی

در مورد نظافت درب گاراژ و حیاط که با کنترل از راه دور استفاده می شود و جزء تجهیزات برقی ساختمان می باشد باید تمامی جوانب احتیاط را در نظر گرفت. زیرا اگر آب به آنها نزدیک شود می تواند خطرناک باشد. بنابراین برای تمیز کردن قطعات باید از یک پارچه مرطوب و یک سطل آب و مواد شوینده استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که در تمیز کردن دوربین ها و درب بازکن های اپتیکال دقت بیشتری داشته باشید. یادتان باشد هرگز با شلنگ روی درب پارکینگ و درب تراس آب نپاشید، زیرا وسایل برقی درب ها یا کنار آنها به هیچ وجه نباید خیس شوند. همانطور که در بالا اشاره کردیم این کار علاوه بر خطرناک بودن و ایجاد امکان برق گرفتگی باعث خرابی دستگاه ها نیز می شود.

در مجتمع با آسانسور درب آسانسور باید تمیز و عاری از هرگونه لکه باشد. درهای آسانسور، داخل و شیشه را به دقت تمیز کنید و کف را بالا ببرید. لکه های روی آسانسورها و آینه ها به خوبی دیده می شود و بر فضاها و محوطه های مشترک تاثیر نامطلوب می گذارد. بنابراین هنگام تمیز کردن این قسمت باید مراقب باشید.

نکاتی برای تمیز کردن سقف خانه

برای تمیز کردن سقف ابتدا باید تمام قسمت سقف را جارو کنید و سپس با استفاده از شیلنگ آب کل قسمت را تمیز کنید. توجه: هنگام تمیز کردن سقف، مطمئن شوید که نیازی به استفاده از تاید و وایتکس یا مواد شوینده دیگر نیست، زیرا می تواند به یکپارچگی سقف آسیب برساند. به طور کلی در نظافت ساختمان به این موارد توجه کنید. شما می توانید چک لیستی برای نظافت ساختمان خود تهیه کنید تا برنامه ای تمیز داشته باشید و از آن پیروی کنید زیرا در زیر این چک لیست را برای شما ایجاد کرده ایم:

1. نظافت پله ها از درب پشت بام تا درب پارکینگ

2. شستشوی ورودی ساختمان و ورودی پارکینگ

3. پارکینگ و حیاط را تمیز کنید

4. نظافت و ضدعفونی نرده ها

5. دستگیره ها و سوکت های پاها را تمیز کنید

6. تمام درهای پله ها را تمیز کنید.

7. تمیز کردن کابین آسانسور (در صورت بلند کردن)

8. پنجره ها و درزگیر پنجره ها را تمیز کنید

هنگام نظافت ساختمان به چه ابزاری نیاز است؟

به طور کلی نظافت ساختمان ها و سایر محیط ها نیاز به تجهیزات ساده و ابتدایی دارد که همگی به راحتی در دسترس هستند و این تجهیزات باید طبق فرآیند نظافت مورد نظر آماده شوند. برخی از آنها به شرح زیر است.

برای نظافت ساختمان به چه وسایلی نیاز است؟

1. چای و جارو

جارو یکی از قسمت های اصلی نظافت کف، نظافت باغ و پله ها، مشاعات و پارکینگ خانه است. روش نگهداری جارو به این صورت است که بعد از هر بار استفاده باید با آب گرم و صابون شسته شود و در نهایت با تکان دادن و گرفتن آب زیاد خشک شود.

2. کارهای خاکی

گرد و غبار دستگاهی است که برای انتقال گرد و غبار و زباله از زمین به داخل سطل زباله استفاده می شود. هنگامی که اثرات سایش روی گردگیرنده قابل مشاهده است، باید آن را تعویض کرد.

3. ژنده پوش

توجه داشته باشید که پارچه ای که می خواهید برای گردگیری استفاده کنید باید بدون پرز باشد. تا بتوان سطح را به طور کامل با آنها تمیز کرد. بهتر است از یک پارچه گرد پنبه ای استفاده کنید.

4. دستکش

یکی از مواردی که در مراحل نظافت و در تمام مراحل ساخت باید رعایت شود. پوشیدن دستکش نه تنها از دستان شما در برابر مواد شیمیایی محافظت می کند، بلکه از قرار گرفتن انگشتان روی سطح نیز جلوگیری می کند. هنگام انتخاب دستکش، نوع لاستیکی را انتخاب کنید. کار با دستکش با آب و آب بسیار سخت است.

هنگام استفاده از مواد شوینده و مواد شیمیایی برای تمیز کردن ساختمان خود، حتما این سه نکته را در نظر داشته باشید:

1. هنگام استفاده از هر نوع حمام، برای جلوگیری از عفونت های پوستی و تنفسی باید از دستکش و ماسک مناسب استفاده شود.

2. دور نگه داشتن مواد شوینده نیز از این جهت مهم است که ماشین لباسشویی های صنعتی امروزی به دلیل نداشتن بو و رنگ بیشتر شبیه به استفاده روزمره ما شده اند. به خصوص سعی کنید این وسایل را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

3. حتما قوانین ایمنی و دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده روی برچسب محصول را مطالعه کرده و مطابق با آن عمل کنید.

5. کتاب

در خدمات نظافت منزل از سطل ها برای نگهداری مواد شوینده و شستشوی آب استفاده می شود. هنگام تمیز کردن خانه، سطل باید بیشتر از سه باشد.

مشکلات نظافت ساختمان

اگرچه بسیاری از افراد فکر می کنند که نظافت ساختمان ساده ترین کار است و هرکسی می تواند آن را انجام دهد، اما باید بدانید که این روند چندان آسان نیست و کار بسیار خاصی است. بنابراین مدیران در انتخاب نظافتچی باید فاکتورهایی را در نظر گرفته و از آنها استفاده کنند. در این قسمت مهم ترین چالش های این موضوع را با شما بررسی می کنیم.

نظافت پارکینگ مخصوصاً در صورت وجود روغن به ابزار خاصی نیاز دارد

در صورت وجود گل و لای در خلوت این قسمت باید با دقت کافی تمیز شود

پاک کننده نباید دوربین ها را لمس کند یا زاویه آن را تغییر دهد.

به هیچ عنوان نباید از جوهر نمک روی کاشی ها استفاده کرد

بسیار مراقب باشید که لوله ها مسدود نشود

هنگام کار با شرکت های خدمات نظافتی منازل چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

اگر برای نظافت ساختمان خود از شرکت های خدماتی کمک می خواهید، اولین قدم این است که از کامل بودن مدارک هویتی و امنیتی شرکت نظافت و نیروهای اعزام شده برای انجام کار اطمینان حاصل کنید. از آنجایی که این افراد هنگام نظافت منزل مشتری به تمام قسمت های خانه و ساختمان دسترسی دارند، عاقلانه است که در صورت اطلاع از نام و هویت شخصی که وارد خانه می شود، افراد غریبه را به خانه خود راه دهید. او قطعا به خانه رفت.

اگر نظافتچی به خانه شما آمد و متوجه شدید که مهارت کافی را ندارد یا نمی تواند خانه را مطابق میل شما تمیز کند، حتما ظرف یک ساعت به شرکت نظافتی اطلاع دهید و درخواست تعویض کنید. شرکت های نظافتی می توانند بدون هیچ هزینه ای کارمندان خود را تغییر دهند و نظافتچی دیگری را برای تمیز کردن خانه شما در اسرع وقت بفرستند. به عنوان آخرین نکته در این مورد باید بگوییم که بیمه تجهیزات نظافتی به عهده متقاضی می باشد و قبل از آمدن نظافتچی به ساختمان باید ماشین لباسشویی و وسایل نظافتی لازم تهیه شود.

 

نحوه محاسبه قیمت نظافت ساختمان در سال 1402 چگونه است؟

اصولاً هزینه نظافت منزل به عوامل زیادی بستگی دارد، معمولاً ساعات انتخابی، تعداد طبقات خانه، تعداد جای پارک، نظافت یا بدون نظافت سقف، گردگیری یا گچ کاری دیوارها و هر کار دیگری که نیاز دارید. در حین نظافت باید نظافتچی را انجام دهد. محاسبه و اعلام می شود.

حقوق نظافتچی منزل

عوامل مختلفی بر حقوق کارمند تأثیر می گذارد، از جمله کیفیت کار انجام شده توسط کارمند. به عنوان مثال، شرکت ها یا کارگرانی که 5 ستاره دارند، دستمزد بیشتری دریافت می کنند. ضمناً برای برخی از منازل به دلیل موقعیت جغرافیایی دور از شرکت، هزینه رفت و آمد کارمند نیز بر عهده متقاضی می باشد که در هزینه های نظافت نیز تاثیرگذار است.

بهترین نرم افزار نظافت ساختمان

همانطور که قبلا ذکر شد، امروزه نرم افزارهای زیادی برای اعزام متخصصان و کارشناسان نظافت ساختمان وجود دارد تا به مدیران کمک کنند تا بهترین فرد را برای ساختمان خود انتخاب کنند. بنابراین در این بخش تصمیم گرفتیم تا شما را با چند نمونه از بهترین نرم افزارها آشنا کنیم و به شما کمک کنیم تا محل خود را به درستی تمیز کنید و به نتایج عالی برسید.

اپلیکیشن نظافت منزل آکاره

برای نظافت منزل از ما کمک بخواهید

وظیفه اصلی برنامه تمیز کردن خانه

اپلیکیشن Pinwork برای نظافت منزل

اپلیکیشن نظافت منزل

خدمات اپلیکیشن نظافت منزل

اپلیکیشن تمیز کردن خانه

اپلیکیشن نظافت منزل کیان پاک

برنامه تمیز کردن خانه باز کلید

اپلیکیشن نظافت منزل اسپارد

نتیجه:

در این مقاله سعی شده است راهنمای کاملی در زمینه نظافت ساختمان به شما ارائه دهیم و تمامی نکاتی را که باید در این زمینه بدانید و رعایت کنید بیان شده است. به طور کلی نظافت ساختمان ها کار سخت و پیچیده ای نیست، اما برای صرفه جویی در زمان و انجام یک کار خوب می توانید از شرکت های متخصص در این زمینه کمک بگیرید، امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی باشد.

 

مراجعه به سایت: https://avalsafiresalamat.com/نیروی-خدماتی/