سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خاک خوب چیست؟

نظر


کفپوش یکی از لوازم جانبی خودرو به حساب می آید که علاوه بر بهبود ظاهر فضای داخلی کابین، تاثیر زیادی در نگهداری و محافظت از کف خودرو دارد و از خستگی پاها جلوگیری می کند. در خودرو استفاده از کف پوش ضروری است زیرا کف خودرو مستقیما با کفش تماس دارد و در نتیجه در معرض کثیفی و گرد و غبار قرار دارد.

کف می تواند انواع کثیفی ها را از بین ببرد، به همین منظور تمیز کردن فضای داخلی کابین بسیار آسان است. برای آشنایی با انواع کفپوش و دیدن بهترین انواع کفپوش با ما همراه باشید.

ویژگی های یک کفپوش مناسب

مقاومت: کف سمت راست، کفی است که در اثر سرما سفت می شود و در اثر گرما تغییر شکل نمی دهد. حتی تحت ضربه های مکرر عملکرد خود را از دست نمی دهد.

انعطاف پذیری: پوشش کف باید به راحتی به کف خودرو متصل شود و در جای خود قرار گیرد.

تنوع: یکی از عوامل موثر در انتخاب کفپوش، تنوع بافت و رنگ است.

سهولت در نصب: کف باید به راحتی و سریع ترین زمان ممکن در محل تنظیم و تعمیر شود.

جذب عالی: کف باید تمام آلودگی ها از جمله گرد و غبار یا مایع را جذب کند تا به کف خودرو منتقل نشود.

بدون جابجایی: بهترین طبقه کفی است که به شکل و تناسب کف ماشین شما باشد. قالب گیری کف از برخورد آن با پدال جلوگیری می کند و در نتیجه راننده و سرنشینان با پا گذاشتن روی آن احساس راحتی می کنند.

شستشوی آسان: کف ماشین مناسب باید با یک پارچه یا اسفنج مرطوب تمیز و به راحتی تمیز شود.

انواع کفپوش خودرو

به طور کلی کفپوش ها به دو دسته یک تکه و چند قسمتی تقسیم می شوند. کف پوش های یک تکه تمامی قسمت های کف خودرو را می پوشانند. البته روش نصب آن کمی سخت است و باید همه صندلی ها باز شوند.

کفپوش چند قسمتی به دلیل سهولت نصب و نظافت از کفپوش تک قسمتی سودمندتر است. این کفپوش ها معمولاً دو تکه در جلو و سه تکه در عقب خودرو دارند. کفپوش ها بر اساس جنسیت به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در زیر به هر یک از آنها می پردازیم:

کف پارچه ای

پارچه یکی از ساده ترین و ارزان ترین انواع کفپوش است که از پارچه ساخته می شود و دارای پشتی لاستیکی است که از لیز خوردن آنها روی سطح جلوگیری می کند. کفپوش های پارچه ای در رنگ های مختلف برای مدل های مختلف خودرو موجود است.

این نوع کفپوش عمر کوتاهی دارد و به مرور زمان کارایی خود را از دست می دهد. همچنین لایه پارچه جذب کمتری دارد و در صورت کثیف شدن کثیفی آن مشخص است.

آلا پلاستیک

کفپوش پلاستیکی یکی دیگر از انواع کفپوش های بادوام است. این نوع کفپوش برای خودروساز بسیار آشناست و بر روی برخی خودروها به صورت رایگان نصب می شود.

این کفپوش ها از لاستیک ساخته شده اند که از ورود گرد و غبار و مایعات به کف خودرو جلوگیری می کند. رنگ این کفپوش ها معمولا مشکی است و به راحتی تمیز می شوند.

کفپوش وینیل یا لمینت

کفپوش وینیل از وینیل ضخیم و با کیفیت ساخته شده است که از نوع لاستیکی آن بادوام تر و گرانتر است. این نوع کفپوش دارای برجستگی است که به راحتی به کف خودرو می چسبد و از حرکت و جابجایی آن جلوگیری می کند. همچنین هیچ رطوبتی را جذب نمی کند.

یکی دیگر از مزایای کفپوش وینیل سهولت در نظافت است که به راحتی با اسپری و حوله تمیز می شود. اگر این طبقه در معرض نور خورشید باشد، ممکن است آسیب ببیند.

فرش یا قالیچه

یکی دیگر از انواع کفپوش های موجود در بازار، کفپوش نمدی یا موکتی است که از فرش یا نمد در رنگ های مختلف ساخته می شود. این کفپوش ها به سختی تمیز می شوند و باید مرتبا تمیز شوند. فرش ها نسبت به انواع دیگر کفپوش ها گران تر و دوام کمتری دارند. اما کف های نمدی ارزان هستند.

کف سه بعدی

یکی از بهترین و جدیدترین انواع کفپوش های موجود در بازار، کفپوش های سه بعدی است که علاوه بر زیبایی، دوام و مقاومت، قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع کفپوش ها دارد. مصالح به کار رفته در کفپوش سه بعدی، پلیمرهای انعطاف پذیر ویژه ای هستند که علاوه بر انعطاف پذیری بالا، در برابر سایش و خوردگی نیز مقاومت بالایی دارند.

کفپوش های سه بعدی به دلیل اینکه از قسمت های زیادی ساخته شده اند به راحتی قابل شستشو هستند و بعد از شستشو تغییری در شکل آنها ایجاد نمی شود. کفپوش های سه بعدی آب، گرد و غبار و کثیفی را جذب می کنند و خاصیت ضد لغزش دارند تا آنها را در جای خود نگه دارند.

بهترین نوع تخته

امروزه کفپوش سه بعدی مزایای بسیاری نسبت به سایر مصالح کفپوش دارد و انتخابی ایده آل و مناسب است زیرا با ظاهر زیبا و منحصر به فرد، استحکام بالا و کارایی بالا لذت رانندگی را دوچندان می کند. . این نوع کف به طور دقیق با استفاده از اسکن لیزری شکل می گیرد و کل کف خودرو را می پوشاند.

داشتن چند لایه یکی دیگر از مزایای کفپوش سه بعدی است. لایه نهایی آنها نیز بافتی صاف دارد که از حرکت کف جلوگیری می کند. به لطف استفاده از مواد جامد، چنین کفپوش هایی در تابستان تغییر شکل نمی دهند و در زمستان شکننده نیستند.

مزایای استفاده از کفپوش

تمیز کردن ساده داخل خودرو

زیبایی کابین

رانندگی ایمن

کمک هیوندای

امداد هیوندای با کادری متخصص و حرفه ای آماده ارائه خدمات در نقاط مختلف شهر تهران با بالاترین کیفیت، نازلترین قیمت و بهترین تجهیزات برای شما مشتریان عزیز می باشد. هدف از کمک خودکار شناسایی و رفع مشکلات وسیله نقلیه شما در سریع ترین و کوتاه ترین زمان ممکن است. همچنین مشاوره و بازرسی تعمیرات هیوندای شما به صورت 24 ساعته در سراسر شهر تهران زیر نظر متخصصان واجد شرایط و تایید شده هیوندای انجام می شود.

آخرین کلمه

همانطور که قبلا ذکر شد، کفپوش ها یکی از مهم ترین لوازم جانبی خودرو هستند که فضای داخلی خودرو شما را بهبود می بخشد و باعث می شود راننده احساس راحتی کند. هنگام انتخاب فرش های کف بدون در نظر گرفتن مواد، مراقب باشید که الگوی متناسب با اندازه کف ماشین خود را انتخاب کنید.

مقاله کامل:  https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/کفپوش-خودرو/ایرانخودرو-کفپوش-خودرو/کفپوش-تارا/