سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه کسی سخنران موفقی است

نظر

 تصور کنید که در حال سخنرانی بدون کاغذ یادداشت یا از روی متنی در مقابل خود هستید و در حال سخنرانی هستید و همه شنوندگان و شنوندگان تحت تأثیر قدرت گفتاری و تکنیک روایت شما قرار می گیرند. آنها کاملاً به شما گوش می دهند. بسیاری از ما آرزوی تبدیل شدن به یک سخنران موفق را داریم، اما این رویا زمانی محقق می شود که مهارت های گفتاری را برای تبدیل شدن به یک سخنران خوب آموزش دهیم و تمرین کنیم. در مرحله بعد، مهارت‌هایی را که یک سخنران برای موفقیت باید بیاموزد، بررسی می‌کنیم. تعامل با مخاطب را فراموش کنید، تعامل با مخاطب باید بسیار محدود باشد، به جز سوالاتی که در پایان از مخاطب خود می پرسید. در طول یک سخنرانی، بسیاری از سخنرانان اصرار دارند که مخاطبان به طور جمعی یا با بالا بردن دست برای تأیید یا رد سخنان خود به سؤالات آنها پاسخ دهند. این نوع تعامل با مخاطب می تواند برای مهمانی ها یا مجالسی مفید باشد که صرفاً نیاز به سرگرمی مخاطب دارد. باید در نظر داشته باشید که سخنرانی با این گونه برنامه ها متفاوت است. مخاطبان شما برای سخنرانی شما آماده هستند و در حال گوش دادن هستند. باید به یاد داشته باشید که صحبت کردن وظیفه شماست.


به عنوان یک بازیگر، شما بازیگرانی را دیده‌اید که در نقش‌هایشان بسیار خوب هستند، حتی نمی‌دانید که آنها بازیگر هستند. فکر می‌کنی چطور پیش می‌رود و آیا به بازی او اعتقاد داری؟ پاسخ به این سوال ساده است: او به کاری که انجام می دهد اعتقاد دارد. به عنوان یک سخنران، باید به آنچه می گویید باور داشته باشید تا آن را به گوش مخاطبان خود برسانید. اگر به یک علت اعتقاد دارید و برای شما مهم است، متقاعد کردن دیگران در مورد علت آن آسان تر خواهد بود. وقتی چیزی از صمیم قلب می گویید واقعاً به خانه می آید. صحبت کردن بخش مهمی از صحبت کردن برای یادگیری و عملکرد خوب است. در کلاس های آموزش سخنرانی و سخنرانی عمومی شرکت کنید آموزش های اساسی و موثر برای موفقیت در هر شغلی ضروری است. وقتی واقعاً چیزی را می دانید، میزان موفقیت شما در آن زمینه افزایش می یابد. وقتی صحبت از هنر ارتباط و سخنرانی در جمع می شود، علاوه بر تقویت و تمرین مهارت های عمومی و شخصی، باید اصول اولیه این کار را نیز بیاموزیم. به همین منظور موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان دوره آموزشی فنون سخنرانی و ارتباطات را برای کسانی که می خواهند این مهارت مجری رادیو را بیاموزند برگزار می کند. آن را کوتاه و دقیق نگه دارید، هیچ کس دوست ندارد به سخنرانی بیش از حد توصیفی گوش دهد. برای همه کسل کننده است. چیدمان برنامه باید شبیه گوشت ها باشد نه زیاد نه کم. همانطور که ممکن است تجربه کرده باشید، توضیح بیش از حد در مورد یک موضوع، کیفیت سخنرانی را کاهش می دهد. با این نوع صحبت ها حوصله مخاطب سر می رود، فقط به حرف شما گوش نمی دهند، فقط منتظرند تا صحبت شما تمام شود. بنابراین برای اینکه در صحبت کردن قوی باشید باید یک سخنرانی کوتاه و موثر را نیز تمرین کنید. این موضوع را می توان با شرکت در دوره فرهنگ گفتار به بهترین نحو یاد گرفت.

زیاد معرفی نکنید، مقدمه را فراموش کنید و تشکر کنید: به محض ورود به اصل مطلب برسید. این کار به سرعت مخاطب را جذب سخنرانی شما می کند و شما برجسته خواهید شد. از نکات زیر برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده کنید: سؤال بپرسید: برای جلب توجه مخاطب سؤالی بپرسید. بسته به موضوعی که قرار است در مورد آن صحبت کنید، می توانید با یک سوال جالب شروع کنید. به عنوان مثال، اگر موضوع سخنرانی شما در مورد تجارت است، می توانید از مخاطبان خود بپرسید که آیا واقعاً می دانند یک کارآفرین کیست یا سؤالاتی مشابه. با شوخی و لطیفه شروع کنید اگر نوع گفتار اجازه می دهد با شوخی شروع کنید. لبخند زدن در بین مخاطبان توجه آنها را به سخنان شما جلب می کند و می تواند از همان ابتدا به یک مکالمه موثر منجر شود. از نقل قول استفاده کنید با نقل قول از یک شخص معروف شروع کنید. از آنجایی که همه افراد مشهور را می شناسند، نقل قول از آنها نه تنها مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه به سخنرانی شما اعتبار می بخشد. اشتباهات خود را بشناسید و آنها را اصلاح کنید. همه خود را بهتر از دیگران می شناسند، بنابراین بهتر است با شناسایی نقاط ضعف و محدودیت هایی که بر سبک صحبت کردن شما تأثیر می گذارد، شروع کنید. تشخیص یک نقص گام بزرگی در جهت اصلاح آن است. به عنوان مثال، اگر احساس می کنید که با اعتماد به نفس کافی صحبت نمی کنید و در حین صحبت تردید دارید، اصلاح آن را تمرین کنید. یکی از بهترین تمرین‌ها برای غلبه بر این بخش این است که صدای خود را ضبط کنید و چندین بار به آن گوش دهید تا بفهمید کجا برای صحبت کردن تردید دارید. همچنین می توانید از دوستان خود کمک بخواهید، صدای خود را ضبط کرده و برای آنها ارسال کنید، سپس از آنها بخواهید مشکلات خود را به شما بگویند. این یک فایده دیگر هم دارد و چون عادت دارید همیشه صدای خود را بشنوید، ممکن است متوجه اشتباهات خود نشوید، اما دوستانتان متوجه اشتباهاتتان می شوند. اگر در تمرکز چشمان خود مشکل دارید، از تمرینی استفاده کنید که این قسمت را از بین می برد.

 

اگر ضمیر «من» را به کلی کنار بگذارید و فقط درباره تجربیات، موفقیت ها و اشتباهات خود صحبت کنید، حوصله مخاطب سر خواهد رفت. مخاطبان شما نمی آیند تا با شما صحبت کنند، فقط در مورد خودتان صحبت کنید. همچنین اگر از ضمیر «من» استفاده کنید، مخاطب احساس می کند که این ضمیر مهم نیست و به تدریج علاقه خود را به گوش دادن به شما از دست می دهد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که بگویید من و شما نه من. به این ترتیب مخاطب به شما ملحق می شود و به حرف های شما توجه بیشتری می کند. از آمار بیش از حد خودداری کنید. بسیاری از افراد علاقه مند به استفاده از اعداد در گفتار خود هستند. در حالی که ارائه اعداد و ارقام با نمودارهای مختلف، اسلایدهای پاورپوینت و سایر ابزارهای ارائه آماری عالی است، باید به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از این نوع نمودارها و ابزارهای ارائه آماری می تواند خسته کننده باشد. حضار. بنابراین، برای انصاف، اگر می‌خواهید از آمار یا ارقام استفاده کنید، مطمئن شوید که اندازه آن‌ها خیلی بلند یا خیلی کوتاه نباشند. استفاده از آمار در سخنرانی در واقع به این منظور است که گفتار ما بر مخاطب تاثیرگذارتر باشد، بنابراین قبل از تهیه سخنرانی باید به این موضوع توجه کرد. مطالعات نشان داده است که پس از یک سخنرانی، مخاطبان نمی توانند بیش از یک سوم اعداد و آمار ارائه شده را به خاطر بسپارند. بنابراین لازم نیست خود را با یک لیست طولانی از اعداد آزار دهید. اهمیت یادگیری فنون بیان چیست؟

 

حتی اگر مجبور نباشید به طور منظم در مقابل یک گروه ملاقات کنید، موقعیت‌های زیادی وجود دارد که مهارت‌های مکالمه خوب می‌تواند به شما در پیشرفت شغلی و ایجاد فرصت‌های جدید کمک کند. فن بیان می تواند در همه زمینه های زندگی کمک کند.  دوره گویندگی زهرا شیراحمدی داشتن فن بیان به شما کمک می کند تا شغل خوب، ارتباط خوب با دیگران، در تجارت، محل کار یا جاهای دیگر داشته باشید. هرچه مهارت های ارتباطی بیشتری داشته باشید، در انتقال مفهوم خود به دیگران با مشکل کمتری مواجه خواهید شد. زبان خوب و مهارت های ارائه فرصت های شغلی شما را افزایش می دهد. فروش، تجارت، آموزش، ارتباطات، فناوری اطلاعات، مدیریت، مدیریت، قانون، کار پلیس، مشاغل دولتی، مهمان‌نوازی، مهمان‌نوازی صنعتی، بازاریابی، خدمات مشتری به مهارت‌های سخنرانی و ارائه عالی بستگی دارد. در طول سالیان، سخنوری نقش مهمی در آموزش، دولت، سیاست، اقتصاد و تجارت داشته است. کلمات قدرت اطلاع رسانی، ترغیب، آموزش و حتی سرگرم کردن را دارند. و یک کلمه گفتاری می تواند حتی قوی تر از یک کلمه نوشته شده باشد. در حالی که مهارت های خوب فرصت های خوب را برای افراد افزایش می دهد، استفاده نادرست از آنها فرصت ها را از دست می دهد. به عنوان مثال، رئیس شما ممکن است پس از ارائه یا بازاریابی ضعیف یک محصول یا خدمات، شما را ارتقاء ندهد، یا ممکن است یک قرارداد ارزشمند جدید را که بسیار سودآور است از دست بدهید. اینجاست که اهمیت بیان بیشتر نمایان می شود. مهارت های ارتباطی به شما کمک می کند تا ارتباطات مهمی را در داخل و خارج سازمان برقرار کنید.

 

برای مثال، با تمرین صحبت کردن، یاد می گیرید که چگونه پیامی را برای هر نوع موقعیتی آماده کنید. با گذشت زمان، یاد می گیرید که تصمیمات منطقی بگیرید، اطلاعاتی را از اطراف خود دریافت کنید و سبک ارتباطی خود را با توجه به موقعیت تنظیم کنید. ویژگی های دوره های هنرهای نمایشی و گفتار در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با شرکت در دوره های هنرهای نمایشی و سخنرانی در موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان از مزایای زیر بهره مند می شوید: گواهینامه هنرهای نمایشی و ارائه تایید شده توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور پس از پایان دوره، امکان تغییر رسمی سند با مهر وزارت امور خارجه جهت ارسال به شرکت ها و سازمان های خارجی، با استفاده از افراد مجرب و ارشد وجود دارد. معلمان، امکان تایید مدارک توسط سازمان سنجش WES، ارائه مطالب و مطالب آموزشی سمعی و بصری، ارسال مدارک آموزشی و گواهی سخنرانی و مهارت های گفتاری در اقصی نقاط کشور، امکان رفع مشکلات دانش آموزان در طول دوره ها وجود دارد.