سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره کرم پودر

نظر


در واقع آن صورت های بی عیب و نقصی که می بینید حاصل همین پودر هستند. وجود جوش و لک در صورت غیرعادی نیست. پوست را یاد بگیرید و مطالعه کنید. چند نفر را در اطراف خود دیده اید که پوستشان شبیه آینه است؟ البته می توان با رژیم غذایی مناسب و مراقبت مناسب در درازمدت به پوست سالم دست یافت، اما بیشتر افراد مشکلات پوستی دارند که پشت آرایش، چربی و پوست پنهان می شود. نقش مهمی در بافت براق و دلپذیر پودر دارند. آرایش طبیعی علاوه بر حفظ زیبایی منحصر به فرد صورت و صاف و شفاف شدن پوست به شما کمک می کند تا چهره ای بی عیب و نقص داشته باشید.در این مطلب سعی کردیم آرایش زیبایی داشته باشیم. - بلند شو بگیریم و به پوست صورتت توجه کن!

انواع رنگ پوست از سفید تا مشکی.

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی پوست وجود دارد که یکی از آنها رنگ پوست است. به طور کلی در جهان شش نوع پوست (از نظر رنگ) وجود دارد.

نوع اول که پوست آن بسیار روشن و سفید است مانند اروپایی ها و نوع ششم که پوست آن بسیار تیره مانند پوست آفریقایی است. هر کدام از این انواع ویژگی ها و ویژگی های خاص خود را دارند. به عنوان مثال در پوست نوع 1 رنگدانه های پوست دارای تراکم بسیار کم و حساس به آفتاب هستند و به همین دلیل اکثر این پوست ها دارای کک و مک هستند. هر چه بیشتر وارد نوع 6 می شویم، رنگدانه ها متراکم تر می شوند و مقاومت آنها در برابر خورشید بیشتر می شود.

رنگ پوست افراد در کشور ما به طور متوسط ??بین نوع سوم و چهارم است، یعنی نه خیلی روشن و نه خیلی تیره. این طیف در برابر آفتاب مقاومت بالایی ندارد و در فصول مختلف سال به ویژه تابستان نیاز به مراقبت دارد.

آیا پودر روشن یا تیره برای پوست من مناسب است؟

دوستان عزیز، هدف از استفاده از کرم پودر یا پایه آرایش، صاف کردن پوست و آماده سازی آن برای آرایش است. هدف افزودن رنگ به پوست نیست، بنابراین نباید سعی کنید با کرم پودر، پوست خود را روشن تر یا تیره تر نشان دهید. بنابراین، هنگام انتخاب کرم پودر، بهتر است رنگی را انتخاب کنید که به رنگ پوست شما نزدیکتر است. برای این کار رنگ کرم زیرسازی را روی فک خود تست کنید، رنگ مناسب باید در مقایسه با رنگ گردن طبیعی به نظر برسد.

اگر کرم زیرسازی به درستی انتخاب شود، خط آرایش بین گردن و صورت مشخص نخواهد شد. برای بررسی رنگ کرم پودر بهتر است سه رنگ را روی گونه های پایین نزدیک به رنگ پوست بزنید و سپس ببینید کدام خط آرایش در نور طبیعی جلب توجه می کند. اگر رنگ صحیح را انتخاب کرده باشید، خط ظاهر نمی شود.

پوست اکثر خانم ها دارای ته رنگ زرد است، بنابراین پودر طلا طبیعی تر از پودر صورتی به نظر می رسد. اگر فکر می کنید استفاده از این نوع کرم پودر باعث رنگ پریدگی شما می شود و می خواهید رنگ قرمزی به پوست خود بدهید، این کار را به جای کرم پودر با رژگونه انجام دهید.

اگر به رنگ پوست خود فکر می کنید، از رنگ خنثی استفاده کنید که خیلی زرد یا خیلی صورتی نباشد. اگر آن را روی پوست بکشید، رنگ مناسبی را انتخاب کرده اید اشتباهی که اکثر خانم ها مرتکب می شوند این است که پودر را روی گونه ها یا پشت دست های خود تست می کنند، زیرا پوست آنها اغلب تیره تر از صورت است. در نهایت این افراد نمی توانند رنگ مناسب را انتخاب کنند و از رنگ اشتباه استفاده کنند آرایش رنگ واقعی خود را نشان نمی دهد و کمی زورگو به نظر می رسد.

انتخاب بهترین کرم پودر برای پوست های چرب و خشک

ابتدا باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید. برای پوست های چرب بهتر است از کرم پودر بدون روغن یا پایه آبی استفاده کنید. پوست خشک با کرم پودرهای چرب سازگار است. اگر پوست بلافاصله پس از استفاده، فونداسیون را جذب کرد، بهتر است از فونداسیون سنگین تری استفاده کنید.

دو نوع فونداسیون وجود دارد: مایع و کرم. فونداسیون مایع باعث ایجاد پوششی مات و پوشش کنترل شده بر روی پوست می شود و پوست را زیباتر می کند و لک ها و لک های اطراف چشم را پنهان می کند.

اگر عموماً پوست روشنی دارید (با لکه ها و لک های بسیار کم) و می خواهید نرم تر به نظر برسید، از کرم پودر یا کرم پودر با روکش مات استفاده کنید. برای تقویت اثر کرم پایه، همیشه از یک اسفنج مناسب برای همان کرم استفاده کنید، زیرا جلوه ضد آب می دهد. پودر باید به صورت دایره ای مالیده شود تا کاملاً پوست را بپوشاند.

استفاده صحیح از کرم پودر

وقتی نوبت به استفاده از فونداسیون می رسد، همیشه به یاد داشته باشید که کمتر، بیشتر است. منظور ما این است که همه نیازی به استفاده از فونداسیون از پیشانی تا چانه ندارند. یک ترفند برای داشتن ظاهری طبیعی این است که فقط روی نواحی با پوست تیره یا قرمز مانند بینی، کناره‌های بینی، گونه‌ها، اطراف دهان و گوشه‌های چشم آرایش کنید. کرم پودر را باید نقطه به نقطه بزنید و سپس با انگشت یا نوک اسفنج آرایش را در جهت خط رویش مو پخش کنید.

انگشتان دست بهترین برس هستند. معمولاً بهتر است از انگشتان دست برای پخش کرم از هر وسیله دیگری استفاده کنید زیرا حرارت انگشتان باعث می شود کرم پودر به آرامی آب شود و به این ترتیب می توانید آن را به راحتی در نواحی مورد نظر پخش کنید. به آرامی رنگ را با انگشتان خود روی تمام صورت از جمله پلک ها و زیر جگر پخش کنید تا صورت دو رنگ نشود.

قبل از استفاده از کرم پودر، بهتر است پوست صورت را مرطوب کرده و به جذب کرم کمک کنید. این باعث می شود کرم پودر روی سطح پوست قرار گیرد. بعد از استفاده از کرم پودر، با قرار دادن برس در پنکیک و پخش آن روی پوست به صورت دورانی، هارمونی در کرم پودر ایجاد کنید. پس از اتمام کار، یک حوله مرطوب روی صورت خود قرار دهید تا پنکیک اضافی از بین برود و درخشندگی لازم را به صورت شما بدهد. آنچه مهم و قابل توجه است این است که آرایش در زیر نور طبیعی و طبیعی متفاوت به نظر می رسد، بنابراین همیشه در همان نور جایی که می خواهید بروید آرایش کنید.

لوازم آرایش پودری برای چه نوع پوستی مناسب است؟

پودرها بدون روغن و تقریبا خشک هستند. به همین دلیل افرادی که پوست خشک دارند برای استفاده مناسب نیستند مگر اینکه قبل از زدن پودر سطح پوست را با کرم بپوشانند.

با این حال، این پودر به دلیل خشکی خود باعث کاهش و محافظت از پوست در برابر تأثیرات محیطی مانند تغییرات دما، نور خورشید و باد می شود. استفاده از پودر مناسب در ناحیه سوخته می تواند مفید باشد، زیرا پودر عرق را جذب کرده و از اثرات منفی آن بر روی پوست جلوگیری می کند.

مصرف زیاد لوازم آرایشی برای پوست مفید نیست. حتی داروهای پوستی نیز عوارض جانبی دارند. بنابراین استفاده از لوازم آرایشی و دارویی باید محدود و ضروری باشد. یکی از عوارض این مواد پیری زودرس و چین و چروک است.

عارضه دیگر تغییر رنگ پوست است که می تواند منتشر یا تکه تکه باشد. اما شایع ترین عارضه فرآورده های آرایشی و دارویی بر روی پوست، تحریک و حساسیت پوستی است.

 

ادامه مقاله: https://moorashin.com/بهترین-کرم-پودر-از-نظر-پزشکان/