سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارز دیجیتال چیست؟ (همه برای حق بیمه)

نظر


این روزها مدام در مورد ارزهای دیجیتال صحبت می شود. اما با وجود شهرتی که به دست آورده‌اند، بسیاری از مردم هنوز نمی‌دانند ارز دیجیتال یا ارز دیجیتال چیست و کاربرد خاصی از این ارزها در دنیای مدرن چیست.

ارز دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال، ارزهایی هستند که با پروتکل های رمزگذاری شده ایجاد می شوند و هدف آنها کاهش تقلب و جلوگیری از جعل و تقلب است. یعنی هیچ سازمان، سازمان یا دولت واقعی تحت نظارت و کنترل آن نیست.

در نتیجه هیچ خبری از دخالت دولت در مدیریت و ارتقای پروژه های بلاک چین نیست. شبکه بلاک چین یک شبکه بزرگ است که در آن ارزهای دیجیتال رد و بدل می شود.

ارز دیجیتال می تواند برای تراکنش های مالی مختلف از نقاط مختلف جهان استفاده شود. کلیدهای عمومی و خصوصی برای انجام هرگونه تراکنش ارز دیجیتال در یک پلت فرم گسترده ضروری هستند.

این کلید امنیت فعالیت ها را با ارزهای دیجیتال دیجیتال افزایش می دهد. در واقع تراکنش با ارزهای رمزنگاری شده با کمک فرآیند رمزگذاری تراکنش انجام می شود.

در مقایسه با تراکنش‌های ارز دیجیتال و بلاک چین، روش‌های قبلی سنتی در نظر گرفته می‌شوند که در آن مقدار زیادی پول برای ارزها و تراکنش‌ها از موسسات مالی واسط و بانک‌ها دریافت می‌شود. اما انجام فعالیت های مختلف با ارز دیجیتال دیگر چنین مشکلی ندارد. این بدان معناست که تراکنش های مالی با کارمزدهای بسیار پایین امکان پذیر است.

Imli Digital a-Iran

اگر شما هم قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارید یا می خواهید تراکنش های مالی خود را با استفاده از ارز دیجیتال به جای ریال انجام دهید، خبر خوبی برای شما داریم. ایران یکی از کشورهایی است که استفاده از ارزهای دیجیتال در آن قانونی و رایج است، بنابراین می‌توانید به راحتی ارزهای رمزنگاری شده مورد نیاز خود را از صرافی‌های داخلی خریداری کنید و با در اختیار داشتن آن‌ها در کیف پول امن، تراکنش‌های خود را با Advance the use ارزهای دیجیتال تکمیل کنید. اکنون می توانید بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، بیت کوین کش (BCH)، EOS، لایت کوین (LTC)، استلار لومن (XLM)، ارز دیجیتال کاردانو و همچنین تتر (USDT) را خریداری کنید. ارز دیجیتال در مبادلات مالی شما یا به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری در ایران. اخیراً رمز ارز ایرانی پیمان نیز به صورت آزمایشی وارد بازار شده است.

واقعیت این است که در حال حاضر استفاده از ارز دیجیتال در تجارت و بازرگانی در ایران در مقایسه با سایر نقاط جهان کم است و بیت کوین که رایج ترین ارز رمزنگاری شده در ایران است برای کسب درآمد و به عنوان وسیله ای برای عبور استفاده می شود. از نوسانات ارز استفاده می شود. بنابراین می توان گفت که این ارز دیجیتال هنوز راه زیادی تا پذیرش در ایران دارد.

ارز دیجیتال، هافبک تخصصی!

امروزه که وضعیت ارزهای دیجیتال مساعد است و از آنها به عنوان پدیده ای نوظهور با کاربردهای فراوان یاد می شود، نیاز به شناخت و کسب دانش در مورد آنها بیش از پیش احساس می شود. بانک ها، موسسات مالی، دولت ها و سرمایه گذاران قبل از دیگران متوجه این سکه ها شدند. جدا از اینکه متوجه اهمیت و قابلیت ارزهای دیجیتال شده بودند، کمی از حضور این تازه وارد در بازار نیز احساس ترس و نگرانی کردند.

همانطور که گفته شد، مبادله پول و انجام تراکنش های مختلف با ارزهای دیجیتال دیجیتال بسیار ارزان تر از روش های سنتی قبلی است. بنابراین واضح است که موسسات مالی و بانک ها ریسک را درک نمی کنند.

البته با وجود همه حرف و حدیث ها در مورد جایگزینی ارز دیجیتال با ارز واقعی، هنوز همه چیز درباره این ارز حتی از سوی دولت ها، مهندسان، کارشناسان و کارشناسان دنیای اقتصاد، تجارت و بازارهای مختلف در حد حدس و گمان است. اطلاعات کافی در این زمینه

یکی از دلایل اصلی این مشکل، تخصصی شدن بیش از حد ارزهای مختلف است. در واقع، دانش دولت ها، کارشناسان و دیگران به مراتب کمتر از توانایی تحلیل درست این پدیده جدید است. بنابراین، بهترین راه برای یادگیری، یادگیری ارز دیجیتال به روشی خاص است!

تاریخچه تولد ارزهای دیجیتال

تعداد کمی از مردم در مورد ظهور ارز دیجیتال می دانند. این تجارت در واقع به عنوان یک اختراع در کنار سایر اختراعات وارد دنیای مالی شد. بیت کوین یک ارز دیجیتال بسیار محبوب است که توسط شخصی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد شده است.

هویت این فرد کاملا مشخص نیست و گمانه زنی ها مبنی بر اینکه این فرد ممکن است نامی جعلی برای گروهی از افرادی باشد که اقدام به تولید و طراحی اولین ارز دیجیتال بیت کوین، اولین و مهمترین ارز دیجیتالی کرده اند، وجود دارد. نسبت به سایر انواع ارز شفاف تر است. قضاوت و تحلیل محفوظ است.

مهمتر از آن، بیت کوین در دنیای دیجیتال در حال افزایش است. این ارز ارزش سایر ارزها را تعیین می کند و تأثیر زیادی در جهت گیری سایر ارزهای دیجیتال دارد.

قبل از اینکه ایده طراحی و تولید اسکناس های دیجیتال مطرح شود، بیت کوین به عنوان ارزی به بازار عرضه می شد که در آن هیچ واسطه ای بین خریدار و خریدار برای مذاکره و انجام تراکنش های مختلف وجود نداشت.

در واقع، پلتفرم کاملاً غیرمتمرکز ارز دیجیتال بیت کوین امکان تراکنش بین دو نفر را بدون نیاز به بانک ها و مؤسسات فراهم می کند. در واقع، بیت کوین و روش خرید خوشایند آن قبل از ظهور ایده پول دیجیتالی وجود داشت.

ارزهای دیجیتال چه تفاوتی با پول معمولی دارند؟

پول معمولی یا ارزهای فیات توسط دولت ها اداره می شود و ضرب یا انتشار آنها توسط بانک های مرکزی زیر نظر همان دولت انجام می شود. در حالی که ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین از طریق فرآیندی به نام ماینینگ ایجاد و توزیع می شوند و در بیشتر موارد تحت کنترل و نظارت هیچ نهاد، فرد یا سازمانی نیستند. بنابراین به این ارزها، ارزهای غیرمتمرکز می گویند.

برخلاف ارز فیات، تراکنش با ارزهای دیجیتال بدون نیاز به واسطه یکی یکی انجام می شود. در واقع، هر کسی در هر کجای دنیا می‌تواند از ارز دیجیتال در تراکنش‌های خود استفاده کند یا این ارزها را بدون توجه به سیستم بانکی سنتی محل سکونت خود در کیف پول مجازی خود نگه دارد. این ویژگی مهم ترین عامل متمایز کننده ارز دیجیتال از ارز معمولی در نظر گرفته می شود.

ارزهای فیات ارزش خود را از وام هایی دریافت می کنند که مردم از بانک ها دریافت می کنند و اساساً ارزش ذاتی ندارند. اما ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین ارزش ذاتی دارند که فراتر از باور جامعه ارزهای دیجیتال است و ارزش آنها صرفاً به سیستم وام دهی بستگی ندارد.

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که پس از ایجاد راهی جدید برای سیستم مالی جهان پدیدار شد. به این ترتیب تمامی قسمت های سیستم به صورت عادلانه و بر اساس محاسبات و درک کاربران پول مدیریت می شود و هیچ فرد یا سازمانی پشت آن نخواهد بود.

تفاوت دیگر بین ارز دیجیتال و ارزهای فیات معمولی این است که بر خلاف پول معمولی نمی توان چندین بار در ارز دیجیتال خرج کرد. علاوه بر این تراکنش های انجام شده با ارز دیجیتال قابل برگشت نیست و پس از انجام تراکنش، امکان ابطال یا عودت وجه بدون درخواست گیرنده وجود ندارد.

ارز دیجیتال یا ارز دیجیتال

رمزارزها چگونه کار می کنند؟

همانطور که گفته شد، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان یک نوآوری جدید در هنگام کار بر روی پروژه ارز دیجیتال وارد شدند. این پروژه سعی کرد راهی برای انتقال پول و تراکنش در رسانه های دیجیتال پیدا کند، اما این فرآیند یک فرآیند فنی است.

اگرچه بیت کوین و سایر انواع ارزهای دیجیتال را می توان در یک پلت فرم کاملا غیر متمرکز استفاده کرد، اما این یک دستاورد تصادفی است که هنگام کار بر روی تولید پول دیجیتال به جهان ارائه شده است.

یکی از مزایای سیستم و شبکه غیرمتمرکز این است که تمام تراکنش‌های پلتفرم بلاک چین و شبکه‌ای که ارزهای دیجیتال در آن مبادله می‌شوند، شبیه یک دفتر کل بسیار بزرگ هستند. در این دفتر کل، تمامی تراکنش های انجام شده توسط کاربران به طور کامل در شبکه ثبت می شود و همه از آن اطلاع دارند.

در این صورت امکان تغییر اطلاعات ثبت شده در سامانه و دستکاری آن وجود نخواهد داشت. هر تراکنش جدیدی که در سیستم ثبت می شود باید توسط همه کاربرانی که به عنوان گره ها در شبکه بلاک چین و شبکه های مشابه شناخته می شوند تأیید شود.

اپلیکیشن ارز دیجیتال

با توجه به محبوبیت بی‌شمار ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر، می‌دانیم که کاربردهای اصلی این ارزهای دیجیتال چیست و آیا دلایل منطقی پشت این محبوبیت وجود دارد یا خیر؟ اگرچه این ارزهای دیجیتال هنوز راه درازی برای رسیدن به جایگاه ارزهای فیات در پیش دارند، اما اکنون ارزهای رمزنگاری شده به ویژه بیت کوین به عنوان ارزهای پذیرفته شده در سراسر جهان به حساب می آیند. استفاده از پول دیجیتال را می توان به صورت زیر بیان کرد:

از ارز دیجیتال به عنوان روش پرداخت استفاده کنید

در ابتدای معرفی بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، این ارز دیجیتال از ارزش بالایی برخوردار نبود و از این رو استفاده از آن در معاملات تجاری و تراکنش های مالی نیز محدود بود. اما با گذشت زمان، افراد بیشتری بیت کوین را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفتند و اکنون ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت کوین، به عنوان گزینه های پرداخت در بسیاری از رستوران ها، خطوط هوایی، جواهرات فروشی ها و فروشگاه های اپلیکیشن استفاده می شوند.

یکی از شرکت هایی که از ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت استفاده می کند اپل است. به عنوان مثال، اکنون افراد می توانند با استفاده از 10 نوع ارز رمزنگاری شده در اپ استور تراکنش انجام دهند که به نظر می رسد این روند به زودی توسط فروشگاه های آنلاین دیگر در کشورهای دیگر نیز دنبال شود.

استفاده از ارز دیجیتال به عنوان روش سرمایه گذاری

ارزهای دیجیتال و به ویژه بیت کوین از سودآورترین گزینه های سرمایه گذاری امروزی هستند. ارزش این ارزهای رمزپایه به طور مداوم در حال افزایش است و به نظر می رسد که بازار ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک توسعه مالی بی سابقه ای را تجربه کند. خرید ارز دیجیتال

با این حال، نوسانات ارزهای دیجیتال به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری را نباید نادیده گرفت. برای مثال بیت کوین را در نظر بگیرید. بیت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال با بیشترین سهم بازار در بین ارزهای دیجیتال است، اما در طول تاریخ خود نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده است. به عنوان مثال، در دسامبر 2017، ارزش بیت کوین ناگهان از 19000 دلار به ازای هر BTC به 7000 دلار در هر BTC کاهش یافت.

از آنجایی که ارزش ارزهای دیجیتال وابسته به منابع فیزیکی نیست و صرفا بر اساس محبوبیت ارزهای دیجیتال و نوسانات بازار تعیین می شود، طبیعی است که چنین تغییرات ناگهانی و غیرقابل پیش بینی رخ دهد، بنابراین قبل از انجام این سرمایه گذاری؛ حوزه. ، باید از خطر باخت جلوگیری کند. مقداری از پول خود را سرمایه گذاری کنید. با این حال، می توانید از طریق تجزیه و تحلیل فنی بازار ارزهای دیجیتال، ضررهای خود را به حداقل برسانید.

انواع ارز دیجیتال یا ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال یا ارزهای دیجیتال به دسته های مختلفی تقسیم می شوند.

ارز دیجیتال

این مدارک برای دریافت و پرداخت و به طور کلی برای استفاده روزمره طراحی و ساخته شده اند. به عنوان مثال، پرداخت هزینه غذا در رستوران، خرید کامپیوتر یا چیز دیگری. لایت کوین و بیت کوین در این دسته قرار می گیرند، اما به دلیل تعداد کم تراکنش در شبکه در حال حاضر، بیت کوین علی رغم اینکه در ابتدا برای استفاده روزمره طراحی شده بود، گزینه چندان مناسبی برای این منظور نیست.

یک سکه حریم خصوصی

ارز دیجیتالی که برای ناشناس ماندن تراکنش ها و عدم امکان ردیابی تراکنش ها ایجاد شده است. به عبارت دیگر می توانید با استفاده از این نوع ارز دیجیتال تراکنش های شخصی انجام دهید. ZCash و Monero دو نمونه از سکه های خصوصی هستند.

سکه به عنوان خدمات

آنها با هدف کاهش مشکل در جامعه و خدمت به جامعه ایجاد می شوند. به عنوان مثال، اتریوم با هدف ارائه یک پلتفرم مناسب برای قراردادهای هوشمند ایجاد شد. محیطی برای اجرای پروژه های مختلف. بیش از 90 درصد توکن ها در شبکه اتریوم اجرا می شوند. در واقع، بر خلاف بیت کوین که با هدف پرداخت و دریافت ساخته شده است، اتریوم به عنوان یک کامپیوتر به اصطلاح جهانی طراحی شده است.

استیبل کوین

پشتیبانی از ارز دیجیتال پشتوانه می تواند ارز فیات یک کشور یا طلا یا یک شرکت معروف باشد. استیبل کوین ها به عنوان ارزهای دیجیتال پایدار شناخته می شوند. تتر (USDT) یکی از سکه های پایدار است که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود. به جای ارسال و پرداخت دلار در پلتفرم های رایج، می توانید از Tether معادل دلار آمریکا استفاده کنید. در این صورت انتقال ملک را در زمان کمتر و با هزینه ای بسیار کمتر دریافت خواهید کرد.

کلید کاربردی یا کلید کاربردی

توکن ابزاری به توکنی اطلاق می شود که برای یک برنامه خاص ایجاد می شود. به عنوان مثال، یک توسعه دهنده ممکن است یک مبدل ارز برای تماشای فوتبال یک تیم طراحی کند. در این حالت، توکن فقط می تواند به عنوان بلیط فوتبال تیمی استفاده شود. از سوی دیگر، این توکن ها فقط در سیستمی که توسط آن مشخص شده معتبر و معتبر هستند. وسایل دریافت و پرداخت سیستم فروش و هر آنچه لازم است در خود سیستم انجام می شود. Filecoin و Sia دو نمونه موفق از توکن های کاربردی هستند.

ارزهای اوراق بهادار یا توکن های امنیتی

این ارزها را می توان به عنوان سهام شرکت ها معرفی کرد، اگرچه هنوز در بین مردم چندان شناخته شده نیستند، اما روز به روز به ارزش واقعی خود نزدیک می شوند. ICO ارزهای دیجیتال به پیش عرضه ارزهای دیجیتال اشاره دارد. در واقع ICO ها توسط شرکت های مختلف بر روی بلاک چین پیاده سازی می شوند. به عنوان مثال، تصور کنید که یک شرکت قصد دارد یک پارک بزرگ بسازد و توانایی انجام آن را دارد، اما از آنجایی که پروژه بسیار بزرگ است، سرمایه بسیار بیشتری نیاز دارد. این شرکت با تخمین هزینه، مجموعه ای از توکن ها را با قیمت مشخصی روی پلتفرم بلاک چین ارائه می کند و آنها را در دسترس قرار می دهد تا با فروش آن ها سرمایه لازم را تامین کند.

بهتر است سبد دارایی دیجیتال شما ترکیبی از انواع مختلف ارزهای دیجیتال باشد، هر نوع ارز دیجیتال دارای سطح ریسک متفاوتی است و برای هدف خاصی ایجاد می شود. پروژه های Polyath و ZERO در این دسته قرار می گیرند.

ارزهای دیجیتال بسیار متنوع هستند. اکثر آنها عملکردها و ویژگی های مشابهی دارند. معروف ترین آنها بیت کوین است. اما در دنیای ارزهای دیجیتال، جایگزین های محبوبی مانند ترون، ریپل، اتریوم، لایت کوین، استلار و مونرو وجود دارد.

این ارز دیجیتال محبوبیت بیشتری نسبت به سایر گزینه های موجود در بازار دارد و به نوعی رهبر بازار ارزهای دیجیتال است. شاید برای شما سوال پیش بیاید که وضعیت ارزهای دیجیتال در ایران چگونه است؟

ارزهای دیجیتال ایران نیز مانند سایر نقاط جهان توسط کارشناسانی مانند مهندسان، سرمایه گذاران و از همه مهمتر دولت بررسی شده است. البته در حال حاضر هیچ خبر رسمی و قانونی در مورد استفاده و استفاده از این ارزها وجود ندارد.

ارزهای دیجیتال محبوب

آی-بیت کوین

بیت کوین نوعی ارز دیجیتال است که در اوایل سال 2018 با رسیدن قیمت آن به 13 هزار دلار محبوبیت پیدا کرد و افزایش یافت.

بیت کوین ترکیبی از نوآوری، غلبه بر موانع قانونی و حذف واسطه ها در فعالیت های مالی و بانکی مختلف است که به انجام تراکنش های مالی در سطح بین المللی کمک می کند. به همین دلیل توانست در مدت کوتاهی توجهات زیادی را به خود جلب کند.

ترون

ارز دیجیتال ترون با علامت اختصاری TRX واحد پول داخلی بلاک چین ترون است. این ارز دیجیتال یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که هدف آن ایجاد شبکه جهانی توزیع محتوای رایگان در بخش سرگرمی است.

به زبان ساده ترون از فناوری بلاک چین به عنوان بستری برای توسعه بازار جهانی استفاده می کند که شامل دنیای سرگرمی، رسانه و انواع محتوا می شود.

البته سازمان‌های مرکزی اینترنتی امروزی (که واسطه تولیدکنندگان محتوا نیز هستند) به این گروه تعلق ندارند.

این ویژگی به سازندگان محتوا اجازه می دهد تا مستقیماً با کاربران ارتباط برقرار کرده و از مزایای کار خود بهره مند شوند. ارز دیجیتال رسمی ترون ترونیکس نام دارد.

ضربان

ارز دیجیتال دیجیتال والوتا

پلتفرم ریپل یک پروتکل متن باز است که برای تراکنش های سریع و ارزان طراحی شده است. به جای استفاده از سیستم استخراج بلاک چین. ریپل از مکانیزم اجماع گروهی از سرورها برای تایید تراکنش های خود استفاده می کند.

تراکنش های ریپل در چند ثانیه تایید می شوند و هزینه بسیار کمی دارند. هدف Ripple قطعا تسلط بر تمام معاملات بین المللی در سراسر جهان است.

این پلتفرم نه تنها دارای ارز دیجیتالی خود یعنی ریپل (XRP) است، بلکه به هر کسی اجازه می‌دهد تا از طریق این پلتفرم ارز دیجیتال خود را در RippleNet ایجاد کند.

اتریوم

اتریوم نسل دوم ارزهای دیجیتال است. این ارز جدید با هدف هوشمندسازی فرآیندها و ایجاد فضایی برای اجرای برنامه های غیرمتمرکز و خودکار ایجاد شده است. اتریوم در 30 جولای 2015 تحت رهبری ویتالیک بوترین 23 ساله روسی وارد فضای ارزهای دیجیتال شد.

لایت کوین

لایت کوین یکی از قدیمی ترین ارزهای دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال است و در اکتبر 2011 توسط چارلی لی راه اندازی شد.

یکی از اهداف اصلی لایت کوین کاهش زمان تایید برای هر بلوک از 10 دقیقه به 2.5 دقیقه بود تا بتوان تراکنش های بیشتری را تایید کرد.

در حال حاضر روزانه 14400 لایت کوین استخراج می شود که حداکثر مقدار ممکن است.

از

ارز دیجیتال Stellar نوع دیگری از ارزهای دیجیتال است که قطعا باید درباره آن بدانید. Stellar یک شبکه همتا به همتا است که مانند بیت کوین غیرمتمرکز است.

مانند سایر ارزهای دیجیتال، استلار از فناوری بلاک چین استفاده می کند. در این شبکه غیرمتمرکز، هیچ مرجع مرکزی یا تصمیم گیرنده ای وجود ندارد.

تمام جزئیات تراکنش در Stellar در بلاک چین آن به عنوان یک دفتر کل ذخیره می شود و هر کسی می تواند این دفتر کل و جزئیات تراکنش را مشاهده کند.

کاردانو

ارز دیجیتال یا ارز دیجیتال

بلاک چین کاردانو و طبیعتاً   صرافی بیت  ارز دیجیتال کاردانو به طور رسمی در سال 2017 با نام اختصاری ADA وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد. کریپتوکارنسی کاردانو چهارمین ارز در رتبه بندی بازار ارزهای دیجیتال است. بنیانگذار کاردانو چارلز هاسکینسون است، او یکی از توسعه دهندگان بلاک چین اتریوم بود. او معتقد است که بیت کوین و اتریوم به ترتیب نسل اول و دوم بلاک چین هستند و کاردانو نسل سوم بلاک چین است. ، که برای حل ایجاد شده است. ایرادات نسل های قبل

. در زمان نگارش این مقاله، قیمت این ارز 2.16 دلار بود.

یکی از اهداف کاردانو این است که بتواند کنترل‌های قانونی را به قیمت حفاظت از حریم خصوصی کاربران اعمال کند.