سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهینه سازی موتور جستجو چیست؟ آنچه باید در مورد بهینه سازی موتور

نظر


ما فکر می کنیم که شما در حال حاضر خسته شده اید زیرا قبلاً در مورد سئو چیست تحقیق زیادی کرده اید و پاسخ آن را شنیده اید. سئو یعنی بهینه سازی موتور جستجو! این کلمه آنقدر مبهم و احمقانه است که فکر کردیم: چه تعریفی از سئو باید تعریف شود؟

سئو مجموعه ای از قوانین است که با رعایت آنها در داخل و خارج از وب سایت، می توانید رتبه وب سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشید و مشتریان بیشتری را به سمت محصول یا خدمات خود جذب کنید.

شما به جای درستی آمده اید تا مفهوم سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو را درک کنید.

ما یک بار برای همیشه تصمیم گرفتیم به تعاریف کلیشه ای از سئو پایان دهیم و مقاله ای در مورد سئو چیست بنویسیم که پس از خواندن آن احساس کنید که یک سئوکار حرفه ای هستید و هیچ چیز نمی دانید!

اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا برخی از وب سایت ها در بهترین نتایج قرار دارند و برخی دیگر نه؟ چه کسی این ترتیب را برای مکان ها تعیین کرد؟

یا به طور کلی، اگر خودتان یک وب سایت دارید، قطعاً می خواهید در اولین نتایج جستجو ظاهر شوید. این امر با کمک سئو امکان پذیر است.

سئو کدی نیست که شما می نویسید یا کلمه ای که می خوانید و سایت شما در صفحات اول قرار می گیرد! در عوض، سئو مجموعه ای از کارها و اقداماتی است که افراد برای اطمینان از ظاهر شدن یک سایت در اولین نتایج جستجو انجام می دهند.

در واقع سئو به افزایش ترافیک وب سایت شما و کسب جایگاه در نتایج جستجوی گوگل کمک می کند.

بهینه سازی موتور جستجو همان بهینه سازی موتور جستجو است که از شنیدن آن خسته شده اید و در فارسی به آن سئو می گویند.

سئو به معنای یافتن توسط افرادی است که به دنبال شما هستند و به کسب و کار و خدمات شما نیاز دارند.

اما چه کسی سئو می کند؟ کار سئو; یعنی فردی که دانش کاملی از سئو و موتورهای جستجو دارد و می داند چه استراتژی برای سایت شما و محتوای سایت شما ایجاد کند که به شناسایی و دیده شدن سایت شما توسط موتورهای جستجوی اصلی کمک کند. صفحات اول نتایج

اهمیت سئو چیست و هدف از سئو چیست؟

شاید تعجب کنید که این بازی موش و گربه چیست که توسعه دهندگان وب و موتورهای جستجو شروع کرده اند. چرا برخی از افراد سعی می کنند در اولین نتایج گوگل ظاهر شوند نه موتورهای جستجو؟

هدف موتور جستجو این است که در نتایج اولیه گوگل سایت هایی را ببیند که برای کاربران مفید هستند و نیازهای آنها را برآورده می کنند و کاربران از همه لحاظ به آنها امتیاز خوبی می دهند.

اما در این بین، کسب و کارها می خواهند در اولین نتایج موتورهای جستجو ظاهر شوند، زیرا برای آنها سودآور است. شاید بتوانید بگویید چه مزایایی دارند؟ اجازه دهید با یک مثال به شما کمک کنیم تا این موضوع را بهتر درک کنید.

تصور کنید می خواهید یک فروشگاه باز کنید. آیا آن را در یک مکان شلوغ باز می کنید یا در یک مکان ساکت؟

وقتی فروشگاهی با ترافیک بالا باز می کنید، تعداد افرادی که از فروشگاه شما بازدید می کنند زیاد خواهد بود. فرض کنید روزانه 500 نفر از فروشگاه و محصولات شما بازدید می کنند. تصور کنید که 10 درصد از این تعداد از شما خرید می کند. قطعا عدد خوبی است.

اما اگر فروشگاه شما در منطقه کم تردد قرار دارد و روزانه 50 نفر از فروشگاه شما بازدید می کنند و 10 درصد آنها مشتری شما می شوند، طبیعتا این مقدار بسیار کم است.

اکثر سایت های موجود با هدف کسب درآمد از بستر اینترنت ایجاد شده اند و هر چه بازدید سایت بیشتر باشد نرخ تبدیل مشتری نیز بیشتر می شود.

اما اگر بخواهیم اهداف سئو را به صورت موردی بیان کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

ترافیک سایت خود را افزایش دهید

سایت شما در منطقه شما برجسته خواهد شد

به افزایش فروش شما کمک می کند (به یاد داشته باشید که سئو به شما کمک می کند بازدید و فروش بیشتری داشته باشید، اما این تنها دلیل افزایش فروش نیست و باید روی موارد مهم دیگر در فروش تمرکز کنید).

سئو بهترین ابزار برای تبلیغات است.

تاریخچه شروع سئو Zhaket

این موتور جستجو در سال 1990 شروع به کار کرد. در آن زمان محبوب ترین موتورهای جستجو آلتا ویستا، اینفوسیس و یاهو بودند.

در آن زمان، نگاه مردم به موتورهای جستجو یک لیست الفبایی بود.

به تدریج دنیای اینترنت و موتورهای جستجو بهبود یافته و استفاده از الگوریتم های رتبه بندی پیچیده تر شده است. یکی از این الگوریتم‌هایی که وجود داشت، چگالی کلمات کلیدی بود (بعضی از مردم فکر می‌کنند اگر از یک کلمه کلیدی 999 بار در یک سند 1000 کلمه‌ای استفاده کنند، این الگوریتم همچنان کار می‌کند!).

چگالی کلمه کلیدی تعداد دفعاتی است که از کلمه مورد نظر تقسیم بر تعداد کلمات کل متن استفاده می کنید.

در میان آنها، افراد زیادی بودند که از برچسب های مشابه کلمات کلیدی برای کمک به درک بیشتر محتوای سایت استفاده کردند.

همه اینها باعث شد که شروع به کار برای یافتن سایت های سئو کنم. هنگامی که قوانین رتبه بندی صفحات موتور جستجو ایجاد شد، مهندسان سئو از تمام خلاقیت خود برای یافتن راه هایی برای تأثیرگذاری بر رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده کردند. البته همه این روش ها اخلاقی نیستند!

به عنوان مثال، نیویورک تایمز در سال 1996 اقدامات غیراخلاقی سایت هایی را افشا کرد که نتایج را در صفحه اول قرار دادند!

او در مقاله‌ای در مجله نیویورک تایمز نوشت که برخی از توسعه‌دهندگان وب، کلمات کلیدی خاصی را پشت گرافیک وب‌سایت پنهان می‌کنند و موتورهای جستجو را فریب می‌دهند تا این کلمات را بشمارند و در بالای نتایج جستجو نمایش دهند.

در آن سال ها (یعنی دهه هفتاد ما) در اولین نتایج گوگل راحت تر از امروز بود و در نتایج اول با نوآوری کمتر امکان پذیر بود.

درست است که امروزه موتورهای جستجو پیچیده تر شده اند. اما فراموش نکنید که هوش انسانی سئوکاران بیشتر از هوش مصنوعی است و با کمک دانش سئو در نتایج آن قابل مشاهده است.

اهمیت سئو چیست و هدف از سئو چیست؟

شاید با خود فکر کنید، این بازی موش و گربه چیست که توسعه دهندگان وب و موتورهای جستجو راه اندازی کرده اند؟ چرا برخی از افراد می خواهند در اولین نتایج گوگل ظاهر شوند نه موتور جستجو؟

هدف موتورهای جستجو مشاهده وب سایت ها آموزش صفر تا صد سئو است که به نفع کاربران بوده و نیازهای آن ها را برآورده می کند در اولین نتایج گوگل و از هر نظر توسط کاربران رتبه خوبی دریافت می کنند.

اما این بار کسب و کارها می خواهند در اولین نتایج موتورهای جستجو ظاهر شوند، زیرا برای آنها سودآور است. می توانید بگویید چه سودی می برند؟ اجازه دهید با یک مثال به شما کمک کنیم تا این موضوع را بهتر درک کنید.

تصور کنید می خواهید یک فروشگاه باز کنید. آیا فضاهای شلوغ یا ساکت را باز می کنید؟

اگر فروشگاهی با ترافیک بالا باز کنید، تعداد بازدیدکنندگان از فروشگاه شما زیاد خواهد بود. فرض کنید روزانه 500 نفر از فروشگاه و محصولات شما بازدید می کنند. تصور کنید که 10 درصد از آن مبلغ از شما خرید می کند. او قطعا شخصیت بزرگی است.

اما تصور کنید فروشگاه شما در یک منطقه کم تردد قرار دارد و در یک روز 50 نفر از فروشگاه شما بازدید می کنند و 10 درصد آنها مشتری شما می شوند، البته این مقدار بسیار ناچیز است!

اکثر سایت های موجود با هدف کسب درآمد از بستر اینترنت ایجاد شده اند و هر چه ترافیک سایت بیشتر باشد نرخ تبدیل مشتری نیز بیشتر می شود.

ما چند روش برای انجام سئو ارائه می دهیم!

3 روش سئو وجود دارد که می تواند سایت شما را در بهترین نتایج جستجو نشان دهد، اما واقعیت این است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

به توصیه های ما گوش دهید؛ زیرا اگر گوش نکنید، اتفاقات ناگوار می تواند سایت شما را در معرض خطر قرار دهد!