سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استراتژی نهایی برای بام سبز لاهیجان

نظر

این شهر از سمت شمال به دریای مازندران، از سمت جنوب به رشتهکوههای البرز، از شرق به شهرستان چالوس و از غرب به شهرستان رامسر محدود میشود. شما میتوانید از بالای این قلعه و از شمال آن دریا، از شرق آن تنکابن، از غرب آن رامسر و از جنوب آن رشتهکوههای البرز را تماشا کنید. اگر به کمپ در جنگلهای دوهزار و سه هزار علاقه دارید؛ همه لوازم مورد نیاز را با خود ببرید. در جنگل بکر گیسوم بیش از 75 گونه از گیاهان مختلف به چشم میخورند و جانورانی مانند بز کوهی، خرس قهوهای، خرگوش، قرقاول، گرگ و پلنگ در این جنگل زندگی میکنند. از جمله این جانوران میتوان به مرال، شوکا، خرگوش، تشی، پلنگ، خرس قهوهای، گرگ، بز و پازن، گراز، روباه معمولی، شغال، دارکوب کوچک، هدهد، انواع چکاوک، کبوتر جنگلی، دم سرخ معمولی و عقاب جنگلی اشاره کرد. از زیباترین جاذبههای اطراف این جنگل بکر میتوان به درخت سرو هرزویل در روستایی به همین نام در نزدیکی جنگل نقله بر اشاره اجاره ون تا شمال کرد. اما اگر به تماشای جاذبه های تاریخی اطراف این روستا یا منطقه سوادکوه نیز بروید لذت شما بیشتر و هیجانی تر میشود. قبلا این گیاهان دارویی در کلارآباد هم تولید می شد اما امروزه گویا فقط منحصر به کندلوس شده است. همچنین در زمان این پادشاه ایران، مردمانی از کرمانشاه برای دور شدن از جنگ به این منطقه خوش آب و هوا مهاجرت کردند و زندگی خود را ادامه دادند؛ به همین علت بسیاری از مردمی که در این محل زندگی می کنند، کرد هستند.شهر چمخاله فاصله نزدیکی به لنگرود دارد و در حال حاضر هم به عنوان یکی از شهرهای شهرستان لنگرود شناخته می شود.فاصله چمخاله تا مرکز لنگرود، 10 کیلومتر است. در این ییلاق شما دشت های وسیع و زیبای سرسبزی را مشاهده می کنید که حال شما را دگرگون می کنند. هرگز آنها را از محل زندگیشان دور نکنید و اجازه دهید به حال خودشان باشند.

جاذبه های دیدنی گرگان از جنگل ناهار خوران تا آبشار زیارت - جدول یاب برای مشاهده تورهای ییلاق فیلبند اینجا را کلیک نمایید. این ییلاق برای عاشقان طبیعت و کوهنوردی بسیار جذاب خواهد بود. جاده دوهزار برای علاقهمندان به کوهنوردی و ماهیگیری نیز ظرفیتهای گردشگری بالایی دارد. علاوه بر جاذبهی گردشگری نیز طرفداران گونههای گیاهی و درختان نادر هم میتوانند برای اینکار جنگل بکر را زیر پا بگذارند و نهایت لذت را نیز ببرند. دره سرسبز و زیبای دو هزار در ضلع شمالی ارتفاعات البرز و در جنوب شهر تنکابن، به علت شرایط طبیعی و اقلیمی ویژه مجموعه زیستی و طبیعی کم نظیری است که قله ها، چمنزارها، جنگل ها، مرتع ها و یخچال های طبیعی را در خود جای داد. به نظرتون لذتی برای طبیعتگردی در این شرایط باقی میمونه؟ برای بازدید از جنگل پلنگ دره از نخستین روزهای فصل بهار میتوانید به این منطقه سفر کنید؛ اما اگر قصد آبتنی در رودخانه و اطراف آبشار پلنگ دره را دارید، فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به این منطقه به شمار میرود. این ییلاق هم مثل بسیاری از ییلاقهای گیلان در فصل تابستان هوای بسیار خنکی دارد و عصرها، مه آرام آرام از درهها بالا میآید و سراسر دشت را میپوشاند. اما استخرگاه بیشتر از این بابت با این روستاهای ییلاقی متفاوت است که آبوهوای معتدلتری دارد و هر چهار فصل سال هم قابل سکونت و سفر است. ایسنا/مازندران مارکوه قلعهای با کاربری نظامی در گذشته است که در ارتفاعات البرز در شهرستان رامسر قرار گرفته است اما این جاذبه گردشگری تنها برای اندک گردشگران آشنا است.

اشاره کرد. شغال و خرس نیز گونههای وحشی در اعماق این عرصه جنگلی هستند. این روستا یکی از دهکده های توریستی و ییلاقی است که دارای جذابیت های زیادی است از طبیعت زیبای این روستا می توان به پوشش های گیاهی سرسبز، مراتع جنگلی، چشمه ها و کوه ها اشاره کرد همچنین این روستا دارای قدمت تاریخی و بناهای تاریخی است. سقز در ناحیهای کوهستانی و مرتفع بین ارتفاعات نامنظم رشته کوه زاگرس واقع شدهاست. آبشار لار چشمه: آبشار لار چشمه در نزدیکی روستای ماسوله قرار گرفته که طبیعتی فوقالعاده بکر دارد. قرار گرفتن جنگلهای انبوه در کرانه دریای مازندران چشماندازی تماشایی از این نواحی در مقابل چشم تماشاگران به نمایش میگذارند. روستای کندلوس بین جنگل های سرسبز و دره قرار دارد هرچند در محوطه مجتمع اقامتی آلاچیقهایی نصب شده، اما تا کافیشاپ هم راه چندانی نیست.برای نشستن در محوطه میتوانید از میز و صندلیهای رستوران استفاده کنید.و ماشینهایتان را در محوطه پارک کنید. وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهیم و نهایت لذت را نیز از طبیعتگردیمان ببریم. اما اگر با شرجی و گرم بودن هوا مشکلی ندارید در سه ماه تابستان به این منطقه سفر کنید و از سبز بودن طبیعت بکر شمال کشور لذت ببرید و خاطراتی شیرین را ثبت کنید. چندین آبشار فصلی و دائمی در مسیر جواهرده وجود دارد که شما می توانید در حین مسیر خودرو را متوقف کرده و از زیبایی های اطراف خود لذت ببرید. دریاسر دشتی زیبا بین چهار کوه و همراه با گلهای بابونه در فصل بهار است که رودی زیبا هم از ارتفاعات سیالان سرچشمه گرفته و از وسط این دشت عبور و زیبایی این دشت را دوچندان میکند. در این ویدئو قصد داریم لحظاتی را در جاده دو هزار زیبا بگذرانیم و از تماشای زیباییهایش لذت ببریم، با ما همراه باشید. در واقع، یکی از جذاب ترین و بهترین جاهایی که می توان برای شب گردی در رامسر پیشنهاد کرد، همین بلوار معلم است.

این قله مرتفع ترین قله شهرستان تنکابن بوده و برای دست یابی به قله سیالان که با شکوهی وصف ناپذیر جلوه گری می کند، 5 ساعت پیاده روی لازم است. فاصله روستای ورسک تا قائم شهر یک ساعت و 20 دقیقه می باشد. است که هر کدام از آنها را میتوانید به عنوان یک سوغاتی خوشمزه برای عزیزانتان خریداری کنید. برپا کردن چادر و کمپ زدن هم روشی دیگر برای شب مانی در قلعه رودخان است که لذت و هیجان زیادی را به وجود خواهد آورد آن هم در مکانی تاریخی در قلب جنگلهای فومن. مردان و زنان این منطقه در کنار فعالیت های زراعی و دامداری، به تولید محصولات صنایع دستی همچون چوخا، چادر شب، جاجیم، سفره، کلاه پشمی، کولگیر، پوستین کلاه و جوراب پشمی نیز می پردازند. به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان رامسر؛ جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان رامسر با حضور معاون فرماندار، رییس اداره بهزیستی شهرستان، مشاور استاندار در امور معلولین و سایراعضای کمیته در شهرستان رامسر برگزارشد. جنگل بکر پلنگ دره محیطی بسیار مناسب برای علاقهمندان به طبیعت گردی دارد و چشمههای پر آب، گیاهان متنوع و درختان بلند و سرسبز در سراسر آن به چشم میخورند. آثار به نمایش گذاشته در موزه عاج توسط هنرمندان شرق، جنوب شرقی آسیا و بخشهایی از قاره آفریقا خلق شده و بسیار ارزشمند هستند. ضمن اینکه پارکهای جنگلی بنفشه و شمشاد به وسعت تقریبی 200 هکتار و دامنه جنگلی کوه مدوبن، جاذبههای بصری فوقالعادهای خلق کردهاند که ارزش دیدن دارند.

قرار گرفتن این چشمه در جنگلی پوشیده از انواع درختان و گیاهان و کوههای پر از درختچه، منظرهای بی نظیر را خلق کرده است. در تابستان هوای تنکابن شرجی و در زمستان بسیار سرد است؛ بنابراین بهترین زمان برای سفر به این منطقه را فصل بهار و سپس شهریور و مهر ماه معرفی میکنند. نکته شایان ذکر آن است که هر اسطوره ای، رگه هایی از واقعیت را در خود دارد، شاید جا به جایی شخصیت حسن بن زید علوی با امام حسن(ع) باشد. از اینرو کمپ و دل سپردن به طبیعت جاننواز این جنگل بکر برهر گردشگری واجب است تا بعداً پشیمان نشوید که چرا حداقل یک شب را در این سرزمین رؤیایی نماندید. در این روستا کلی گله گوسفند می بینید که مشغول چرا هستند ولی همینجا یک نکته مهم را ذکر کنیم و بهتر است سعی کنید به این گله ها نزدیک نشوید و عکسبرداری نکنید چراکه احتمالش وجود دارد سگ های گله به شما حمله کنند. جالب است با چشمان خودتان ببینید که کل سطح دریاچه سراوان را جلبکهای سبز گرفته است. روستای ورسک در محدوده کوهستانی استقرار یافته و از سطح دریا 2140 متر ارتفاع دارد. در جنگل بکر لفور کلبههای چوبی برای اقامت وجود دارند، اما اگر طرفدار کمپ در طبیعت هستید، لوازم مورد نیاز خود را همراه ببرید. چرات و مراتع اطراف آن که از سلسله جبال البرز مرکزی محسوب میشود به لحاظ اینکه در ارتفاع بیش از 2700 متر واقع شدهاست به جزء در درههای آن که قابل کشاورزی است سایر جاهای آن فقط برای چراگاه دام کاربرد دارد بنابراین ضروری است مسئولین امر به این مهم توجه داشته باشند در صورتی که نیازهای فصل سرد سال دامداران این منطقه که در جلگه زمستان را سپری میکنند توجه نکنند موجب خواهد شد این منبع ارزشمند بلا استفاده باقی بماند. وی افزود: قلعه در جذب گردشگر ظرفیت بالایی دارد و با واگذاری این بنا به بخش خصوصی دو امر مهم درآمدزایی و حفاظت از آن محقق خواهد شد.

در هنگام بارندگی مسیر آبشار لغزنده است! با توجه به وضعیت و نمای زیبای آبشار و وجود تنوع پوشش گیاهی در پیرامون آن و برخورداری از هوای خنک و لطیف، یکی از جاذبههای طبیعی استان محسوب میشود. در اطراف آبشار امکانات تفریحی خاصی وجود ندارد. جنگلهای دوهزار و سه هزار امکانات اقامتی و تفریحی خاصی ندارند؛ اما در نخستین بخشهای مسیر در جنگل دوهزار و در جاده جنگلی چند فروشگاه مواد غذایی به چشم میخورند. جنگل های زیادی در شمال کشور قرار دارد که نمی توان در یک مقاله آن را گنجاند و از زیبایی های آن چشم پوشی کرد اما در این مقاله ما سعی بر معرفی معروف ترین جنگل های شمال ایران داریم. تصاویر: همیشه شمال ایران را با استان گلستان ، مازندران و گیلان شناخته ایم و این بار می خواهیم از زیبایی های جنگل های شمال کشور صحبت کنیم و برای طبیعت گردان و علاقه مندان به جنگل نوردی بهترین جنگل های شمال را معرفی کنیم. همچنین، در آب چشمه ها منطقه فیلبند مقدار زیادی فلوئور وجود دارد که برای استخوان بندی بسیار موثر و مفید بوده و نتیجه آن را در استخوان بندی مردم روستا می توان به خوبی مشاهده کرد. جنگل بکر پلنگ دره یکی دیگر از زیباترین جنگل های هیرکانی شمال ایران است که بهدلیل وجود آبشار زیبایی به همین نام در آن شهرت زیادی دارد. به طوری که انداختن یک سنگ کوچک در آب، با ایجاد موج، تصویر زیبایی از رقص جلبکها را به چشم خواهید دید. یعنی برای رسیدن به این شهر سرسبز باید ابتدا خود را از تهران به چالوس برسانید. برای بازدید از این جنگلها باید از سه راه سلیمان آباد در منطقه خرم آباد تنکابن به مسیر جادهای دوهزار وارد شوید. در این منطقه رودخانهای نیز مشهور به رودخانه دوهزار وجود دارد که از ارتفاعات الموت قزوین و تخت سلیمان سرچشمه گرفته و از حاشیه روستا عبور و زیبایی منطقه را کامل میکند.

رودخانه دو هزار که از ارتفاعات الموت قزوین و تخت سلیمان سرچشمه می گیرد، از حاشیه روستا عبور کرده و حواشی بسیار زیبایی دارد. پوشش گیاهی در دشت های وسیع و چمنزارهای این ییلاق آب و هوای بسیار خنکی دارند و زیبایی آن در فصل بهار چند برابر می شود، زمانی که گل های شقایق و برخی گل های وحشی دیگر در این دشت ها به صورت متراکم رشد می کنند و گسترش می یابند، منظره ای بی نظیر را در دل این منطقه رقم می زنند. آب این آبشار به قدری زلال است که حتی برخی تشنگی خود را نیز با خنکای این آب رفع میکنند. روستای فلکده بهعنوان یکی از جاهای دیدنی تنکابن آبوهوایی خنک و فضایی سرسبز و خرم دارد که جاذبههای گردشگری زیادی را در خود جای داده است. بنابراین اگر تمایلی به مسافرت به مناطق سرد ندارید؛ فصول سرد را برای بازدید از ماسوله انتخاب نکنید. در فصلهای گرم به هیچ وجه آتش روشن نکنید و اگر روشن کردید، حتما از خاموش شدن کامل آن مطمئن شوید. این آبشار در منطقهای پر از درختان توسکا، افرا و بلوط قرار دارد. جنگل بکر نقله بر گیلان در نزدیکی منجیل و رودبار قرار دارد و از زیباترین جنگلهای شمال ایران است.

تلهکابین رامسر بزرگترین تلهکابین کشور است که در فاصله پنج کیلومتری از غرب شهرستان رامسر و در فاصله بسیار کمی از شهرستان چابکسر در استان گیلان قرار دارد و از کنار ساحل دریای خزر شروع شده و تا ارتفاعات جنگلی ادامه یافته است. این جنگل بکر در مسیر جاده رشت به آستارا و در فاصله حدودی 10 کیلومتری از جنوب شرقی اسالم قرار دارد. پس اگر دلتان هوس شمال را کرده است و می خواهید در این استان زیبا با خودروی خود جولان دهید، بهتر است لیست 10 جاذبه گردشگری مازندران در نوروز که در این مقاله معرفی می شود را با خود به همراه داشته باشید. در این فاصله شما می توانید امکانات متنوعی را که برای گردشگران در نظر گرفته اند مشاهده کنید. خشکه داران با داشتن ساحل زیبای خزر و امکانات رفاهی و تفریحی یکی از بهترین دیدنی های این منطقه به حساب میآید. علاوهبر اینها این شهر با داشتن مراکز متعدد پرورش ماهی به قطب پرورش ماهی در ایران تبدیل شده است و در تمام رستورانهای شهر انواع ماهیها با پخت و طعمهای مختلف ارائه میشود. تنکابن به دلیل داشتن آب و هوای مناسب کشاورزی دارای محصولاتی مانند انواع مرکبات ( پرتقال، نارنج و… ) کیوی، گلابی، برنج، چای، فندق، گردو و… با توجه به ییلاقی بودن و کوهستانی بودن روستای جواهرده بهترین فصل سفر فصلهای بهار و تابستان است چون زمستانهای به شدت سردی دارد و برای ماندن مناسب نیست. از مهمترین ویژگیهای جنگل گیسوم، دسترسی مناسب به خط ساحلی در این جنگل است.

این جنگل زیبا در نزدیکی گرگان قرار دارد و در مسیر دسترسی به جنگل ناهار خوران واقع شده است. در کنار اشیاء تاریخی، اگر علاقه مند به دست نوشته ها، اسناد و مدارک تاریخی هستید در بخشی از این موزه مردم شناسی قرآن، دیوان اشعار، کتاب خطی، نسخ خطی و حتی عقد نامه های تاریخی وجود دارد که برخی از همین اسناد و مدارک هم به قبل از میلاد مسیح برمیگردد. آبشاری زیبا که به دشت زیبای دریاسر هم نزدیک است. شواهد قوی وجود دارد که حتی رفتن به پارک های نزدیک خانه هم می تواند برای سلامت روحی و جسمی ما مفید باشد. دوستداران طبیعت سالی یکبار هم که شده به ییلاق آغوزحال سر میزند. از جاذدبههای طبیعی اطراف این جنگل بکر میتوان به روستای هرسنگ، ییلاق آغوزحال، روستای نوشا، ییلاق عسل محله و قله سیالان اشاره کرد. متأسفانه با کشیدن یک راه تا لب چشمه و بهلحاظ آسیبپذیر بودن خاک اطراف چشمه، آثار ریزشهایی در اطراف چشمه مشاهده میشود؛ بهگونهای که ریشه برخی درختان بیرون زده است. شهسوار قدیم یا همان تنکابن امروز در مسیر راه تهران به چالوس قرار دارد. دقت داشته باشید فاصله تنکابن تا تهران 253 کیلومتر است که با در نظر گرفتن ترافیک حدود 4 الی 5 ساعت در راه خواهید بود. زیبایی های این پارک در فصل پاییز به قدری افزایش می یابند که در وصف و گفتار نمی گنجند؛ در این میان جاده ای چوبی و بسیار زیبا تحت عنوان -جاده سلامت- در این پارک طراحی شده است که شما می توانید ساعت ها بدون استرس عبور و مرور ماشین و وسایل نقلیه به رفت و آمد در آن بپردازید. زیبایی این منطقه آنقدر زیاد است که حتی تاریکی شبش نیز زیباست و نمیتوان از آن دل کند. همانطور که میدانید در شما کشور آبشارهای متنوع و زیبایی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود جذاب و دیدنی هستند.

وسعت جنگل دالخانی حدودا 600 هکتار است و در اطراف این جنگل روستاها و ییلاقات سرسبز زیادی وجود دارد که می توانید برای اقامت روی سایت گلستانی ها حساب کنین. اگر علاقه به آشنایی به با جاهای دیدنی شمال هستید دراین مطلب همراه سایت گلستانی ها باشید. آبگرم معدنی فلکده یکی دیگر از جاهای دیدنی طبیعی است که بسیار از آن استقبال میشود. اگر اطلاعات دیگری در مورد این منطقه دارید یا نظری در مورد سفر به این شهر دارید لطفا آن را با ما و دیگر مخاطبان ایرانگرد به اشتراک بگذارید. تالار: بومیان آن را تلار رود نیز مینامند. طول این دیوار 200 کیلومتر بوده که در سال 1378 نیز به ثبت ملی رسیده است. پرندگان مختلفی مانند توکای سیاه، قمری، کمر کولی جنگلی و گنجشک نیز در این جنگل زندگی میکنند. پس چه بهتر که همانند پرندگان کمی بالاتر برویم تا این نقاشی خداوند را بهتر نظاره کنیم. یکی از این آبشارها، آبشار تودارک است که با برخوردش به برآمدگیهای مسیر خود در هوا پخش میشود و منظرهای زیبا همراه با نسیمی خنک را به وجود میآورد. وجود گونههای جانوری متنوع و با ارزش در بلس کوه، این منطقه را به یکی از جاهای دیدنی تنکابن تبدیل کرده است. علاوه بر این پیشنهاد میکنم دیدن بام سبز لاهیجان در شب را از دست ندهید. همچنین اگر میخواهید در اقامتگاه خود بسیار احساس راحتی کنید، طوری که انگار که در خانه خودتان هستید، اجاره ویلای مجهز در فومن یا سوئیت و آپارتمان مبله، گزینه مناسبی است.