سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قبل از خرید گردنبند طلا حتما این راهنما را مطالعه کنید

نظر


از بین تمام اکسسوری هایی که خانم ها دوست دارند بخرند، می توان گفت گردنبند کاربردی ترین است. در واقع به نوع لباسی که می پوشید بستگی دارد. اگر لباس شما یقه دارد، طبیعتا گردنبند (زنجیره و آویز طلا) بیشتر به چشم می آید. آیا نکات مفیدی برای خرید گردنبند طلا می دانید؟ بدون شک اگر مدل گردنبند را دوست داشته باشید و بلافاصله آن را بخرید، خرید گردنبند به این راحتی نیست. باید خیلی چیزها را سنجید. اگر می خواهید گردنبندی داشته باشید که با توجه به لباس، بودجه و سلیقه بهترین استایل را به شما بدهد، این مطلب را از دست ندهید. برای خرید گرنبند طلا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انتخاب گردنبند مناسب چقدر اهمیت دارد؟

نوع گردنبندی که انتخاب می کنید راهی برای بیان شخصیت شماست. اما ابتدا بهتر است تصمیم بگیرید که چه نوع گردنبندی را مد نظر دارید؟ مثلاً قد بلند می خواهید یا کوتاه؟ کدام مدل را برای خرید گردنبند طلا انتخاب می کنید؟ طراحی ساده و مینیمال برای استایل شما بهتر است یا سبک سنگین و کلاسیک؟ در واقع این سوالی است که باید در مورد خرید گردنبند طلا از خود بپرسید و پس از دریافت پاسخ فاکتورهای زیادی مانند مدل لباس، رنگ مو، فرم صورت، پوست، رنگ و ... را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که چاق یا لاغر بودن نیز در انتخاب گردنبند شما تاثیر می گذارد.

گردن های کوتاه و باریک برای افراد لاغر و لاغر بهتر است، در حالی که گردن های دارای اضافه وزن، بلند و پهن مناسب تر است. جالب است بدانید که قد یکی دیگر از عوامل است. به عنوان مثال، افراد کوتاه قد هرگز نباید گردنبند بلند بپوشند. البته یقه کوتاه برای افراد قدبلند به نظر نمی رسد. توجه کنید. مهم است که همه این موارد را دنبال کنید و به انتخاب اکسسوری مناسب با استایل شما منجر می شود و جذابیت شما را افزایش می دهد.

زنجیر از چرم ضعیف

پوست حساس همیشه در انتخاب جواهرات محدودتر از پوست معمولی است. به طور طبیعی طلا برای پوست مضر نیست، اما مشکل مدل زنجیر اینجاست. زنجیرهای زبر برای پوست های حساس چندان مناسب نیستند، زیرا نه تنها پوست را خراش می دهند، بلکه می توانند آلرژی نیز ایجاد کنند. پارچه های نازک و ظریف بر خلاف تصور رایج، بیشتر از زنجیر خشن برای پوست مضر هستند. اما گاهی لازم است انتخاب زنجیرهای ظریف را در اولویت قرار داد. به طور کلی خرید گردنبند طلا می تواند از ایجاد آلرژی و حساسیت جلوگیری کند اما نمی توان از مدل آویز و زنجیر چشم پوشی کرد.

7 نکته مهم در راهنمای خرید زنجیره طلا شما

رعایت چند نکته که در ادامه توضیح خواهیم داد کار سختی نیست، اما در نظر گرفتن آنها دقیقاً همان نتیجه ای را به شما می دهد که دوست دارید داشته باشید.

1- توجه به گردنبندهای زنجیری

یکی از نکات مهم در خرید زنجیر طلا، توجه به زنجیر آن است. باید زنجیری انتخاب کرد که استحکام بالایی داشته باشد، پیچ نخورد و به راحتی دور گردن بسته شود. زنجیر تک قوی هستند. منظورم جدی از این است که وقتی پوستتان را دور گردنتان می‌چرخانید، می‌تواند آسیب ببیند یا حتی پوستتان را سوراخ کند. استفاده از زنجیر به خصوص اگر روزانه باشد قطعا به شما آسیب می رساند. برخی دیگر به راحتی پاره می شوند و می بندند و خیلی قوی نیستند. زنجیره هایی مانند امگا، تیغ یا مار شکل انعطاف پذیری دارند و پاره نمی شوند، بنابراین دیرتر از بقیه می شکنند، اما این انعطاف ممکن است بهترین نباشد. هنگام خرید زنجیر طلا، ما فیگارو، ملوانی، زنجیر متصل به طناب را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر استحکام، به راحتی دور گردن شما نمی چرخند و به شما آسیب نمی رسانند. اندازه زنجیره ای که استفاده می کنید نیز بر انتخاب زنجیر تاثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر آن را برای استفاده روزانه خریداری می کنید، قطعاً به یک زنجیر خوب و محکم نیاز دارید که بتواند کیفیت آن را برای سالیان طولانی حفظ کند. اما شما می توانید فقط از راحتی رویدادهای زنجیره ای چشم پوشی کنید و به زیبایی آنها بیشتر توجه کنید.

2- طلای واقعی یا طلا؟

آیا تفاوت طلای آبکاری شده با طلای واقعی را می دانید؟ این نکته یکی از مهم ترین نکاتی است که در خرید گردنبند طلا باید به آن توجه کرد. آبکاری طلا به طلایی گفته می شود که از فلز دیگری ساخته شده و با لایه ای از طلا پوشانده شده است. این پوشش چندان بادوام نیست. این بدان معنی است که آنها می توانند به مرور زمان خراب شوند یا فلز زیر آنها جدا شود. البته آبکاری مجدد بعد از مدت زمان مشخصی قابل انجام است. اما اگر یک گردنبند طلا برای استفاده روزمره بخرید. بهتر است طلای واقعی را انتخاب کنید. زنجیر گردنبند که به خصوص به تغییر رنگ حساس است باید از طلا ساخته شود. اگرچه آبکاری طلا ارزان است، اما فراموش نکنید که کیفیت مهمتر از قیمت است. زیرا در صورت خرید محصول بی کیفیت، باید هزینه تعمیر یا تعویض آن را پرداخت کنید.

3- به قفل شدن زنجیر گردنبند دقت کنید

اگر یک گردنبند برای پوشیدن روزمره می خواهید، انتخاب یک گیره بادوام در اولویت است. با این حال، این روزها، بسیاری از گردنبندها دارای یک قفل محکم هستند که به راحتی باز و بسته می شود. کار با این قفل ها بسیار آسان است و هزینه بیشتری نیز دارند، اما دوام و پایداری آن ها بهبود نمی یابد و به راحتی تحت فشار زیاد می شکنند. ما این کلید را برای استفاده روزانه توصیه نمی کنیم. هنگام خرید گردنبند طلا، قفل خرچنگ گزینه مناسب تری است. زیرا بسیار قوی هستند و استفاده از آنها اصلا سخت نیست. این قفل ها در برابر ضربه مقاوم هستند.

4- یک آویز به گردنبند اضافه کنید

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید چیز اضافه ای به زنجیر اضافه کنید، بهتر است در مورد آن با جواهرساز صحبت کنید. زیرا ممکن است برخی از جواهرسازان بگویند گردنبندی که انتخاب می کنید قابلیت افزودن چیزی را ندارد. اما اگر مشکلی وجود ندارد یادتان باشد که به استحکام زنجیر توجه کنید و از خود بپرسید که آیا این زنجیر می تواند آویز مورد نظر شما را نگه دارد؟ استفاده از چوب لباسی سنگین ممکن است باعث پاره شدن زنجیر شود. پس زنجیر مورد نظر باید بتواند وزن آویز را نیز تحمل کند. زنجیری با بافت دانه ای و ماندگاری برای این کار مناسب تر است.

5- زنجیر طلا پر است یا خالی؟

یکی از مواردی که هنگام خرید زنجیر طلا از کادوساز باید به آن توجه کنید، شل یا سفت بودن زنجیر است. به طور طبیعی زنجیر توخالی قیمت پایین تری دارد زیرا در ساخت آنها از طلا کمتر استفاده شده است. اما مشکلی که باید به آن توجه کنید، استحکام زنجیر است. اگر زنجیر گشاد را انتخاب می کنید، به خوبی از آنها مراقبت کنید. به طور طبیعی، زنجیر جامد بسیار قوی تر از زنجیر شل است، اما شما باید هزینه بیشتری برای آنها بپردازید. تصمیم در دستان شماست. آیا کیفیت بالا را انتخاب می کنید یا قیمت مناسب؟

6- ضخامت زنجیر طلا چقدر باید باشد؟

برخی از مردم فکر می کنند که هر چه زنجیر نازک تر و نازک تر باشد، بهتر است. باید گفت که زنجیرهای نازک و باریک می توانند زیباتر باشند اما به راحتی گره می خورند و حتی با موها می ریزند. بنابراین بهتر است گردنبندی را انتخاب کنید که خیلی باریک و با ضخامت مناسب نباشد. همچنین خیال شما را راحت می کند.

7- چسباندن گردنبند به لباس

دقیقاً به همین دلیل است که می گوییم لباس خود را با گردنبند هماهنگ کنید. برخی از لباس ها و گردنبندها قابل ترکیب نیستند. از جایی که؟ زیرا ممکن است گره بخورند و در نهایت شما نتوانید از گردنبند یا لباس استفاده کنید. برای اطمینان از عدم چسبندگی گردنبند و لباس، قبل از خرید بهتر است گردنبند را روی پارچه لباس مورد نظر بکشید تا ببینید که مناسب است یا خیر. به یاد داشته باشید که گردنبند باید به اندازه کافی صاف باشد تا مزاحم گردن شما نشود و به لباستان نرسد.